Gjest 1c717...604 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Onsdag fikk de hovedtillitsvalgte i Securitas og Avarn brev om at de er delvis permittert fra sine stillinger, melder Klassekampen. Hovedtillitsvalgt Robert Ball i Securitas er 60 prosent permittert. Begrunnelsen han har fått er at 60 prosent av medlemmene hans nå er i streik. Hovedtillitsvalgt Ole Morten Karlsen i Avarn Security AS, er 40 prosent permittert. – Vi skal være skjermet for permitteringer i henhold til hovedavtalen. Jeg mener permitteringen er usaklig og vil kjøre tvist på den, sier Karlsen til Klassekampen. Mener Securitas-datter opptrer «særdeles umoralsk» under vekterstreiken Securitas svarer ifølge Klassekampen slik på spørsmål om hvorfor de har permittert sin hovedtillitsvalgte: – Securitas er en seriøs arbeidsgiver og samfunnsaktør som forholder seg til lov og avtaleverk. For oss er det viktig å opptre korrekt også i denne situasjonen, skriver regiondirektør Dorothy Billett i Securitas i en e-post. Hovedtillitsvalgt i Avarn Security, Christian Svendsen mener det er usaklig å permittere tillitsvalgte i bedriften. – Dette er en hevnaksjon fra bedriften sin side i et dårlig forsøk på å angripe tillitsvalgte, sier han til E24. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/WObEPQ/vekterselskaper-permitterer-streikelederne Jobber i Securitas og er tillitsvalgt der. Dette er ikke overraskende. De har allerede sagt opp hovedtillitsvalgt i sommer, sagt opp samarbeidsavtalen og nå forsøker de å fjerne 85% grensa som sikrer oss 85% av industriarbeiderlønn, samt at de ikke vil jobbe mot ufrivillig deltid og er også imot fastlønn. Sistnevnte tapte de i retten for litt siden tilogmed, men de prøver seg igjen. De vil heller ikke jobbe for bedre tilrettelegging for lærlinger. For å ikke glemme at de har ett datterselskap uten tariff som mange i Securitas må jobbe i fordi de trenger ekstrajobb. PSS er enda verre enn Securitas. Er ikke bare på grunn av lønnen vi streiker. Anonymous poster hash: 1c717...604 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 (endret) Er selv tillitsvalgt i Avarn. Jeg er like sjokkert. For å ikke nevne at denne streiken nå har vart i fem uker. Det latterlige nattillegget er per i dag på 26 kr. PSS har vel ingenting? Dette er helt klart en hevnaksjon for å få slutt på streiken. Det er ingen hemmelighet at flere av disse tillitsvalgte sitter i forhandlingsutvalget. Endret 22. oktober 2020 av Windoge 2 Lenke til kommentar
Gjest 1c717...604 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 PSS har ikke noe tillegg nei. Det er synd om sånn oppførsel blir normalisert og viktigheten av fagforeninger vil naturligvis øke som en motreaksjon. Securitas/Avarn/NHO har ødelagt ryktet sitt innad hos vektere hittil som jeg erfarer, så får vi se hvordan det blir utad. Anonymous poster hash: 1c717...604 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 22 minutes ago, Guest 1c717...604 said: PSS har ikke noe tillegg nei. Det er synd om sånn oppførsel blir normalisert og viktigheten av fagforeninger vil naturligvis øke som en motreaksjon. Securitas/Avarn/NHO har ødelagt ryktet sitt innad hos vektere hittil som jeg erfarer, så får vi se hvordan det blir utad. Anonymous poster hash: 1c717...604 Streiken var egentlig dråpen for min del. Etter 13 år som vekter blir jeg å gå aktivt inn for å få meg en annen jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå