Redaksjonen. Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Nå skal førerløse biler slippes løs i tett trafikk Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Og tesla skriver om software igjen! Eller rebooter fsd. spørsmålet er om hardware på gamle teslaer i det hele tatt lar seg bruke. Lenke til kommentar
avo Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 39 minutes ago, Trestein said: Og tesla skriver om software igjen! Eller rebooter fsd. spørsmålet er om hardware på gamle teslaer i det hele tatt lar seg bruke. Nei, HW på gamle Teslaer duger ikke til FSD, det er derfor de som har "gammel" Tesla med AP2.0 HW og som kjøpte FSD opsjonen nå får gratis oppgradering til HW 3.0 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Sitat Nå skal førerløse biler slippes løs i tett trafikk GM Cruise har fått tillatelse til å fjerne sikkerhetsføreren. Deres autonome biler må takle San Franciscos komplekse trafikkmiljø. Hvem er som betaler ulykkene forsikringsskapene? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Trestein skrev (44 minutter siden): Og tesla skriver om software igjen! Eller rebooter fsd. spørsmålet er om hardware på gamle teslaer i det hele tatt lar seg bruke. Tesla har sluppet FSD nå, det er omskrevet og bedre enn aldri før... 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Cruise(GM) er nå det femte selskapet som har kommet så langt i autonomi at de har fått tillatelse til å teste førerløse biler i California. De andre er Waymo(Google), Nuro, Autox og Zoox(Amazon). Ett selskap glimrer med sitt fravær, men de tar det igjen på snakk. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 uname -l skrev (11 minutter siden): Cruise(GM) er nå det femte selskapet som har kommet så langt i autonomi at de har fått tillatelse til å teste førerløse biler i California. De andre er Waymo(Google), Nuro, Autox og Zoox(Amazon). Ett selskap glimrer med sitt fravær, men de tar det igjen på snakk. https://www.nhtsa.gov/automated-vehicles-safety/av-test-initiative-tracking-tool Slikt kan trackes der. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 uname -l skrev (41 minutter siden): Cruise(GM) er nå det femte selskapet som har kommet så langt i autonomi at de har fått tillatelse til å teste førerløse biler i California. De andre er Waymo(Google), Nuro, Autox og Zoox(Amazon). Ett selskap glimrer med sitt fravær, men de tar det igjen på snakk. Snakk? De fokuserer på den kommersielle siden. De lanserte jo FSD i natt med ekstreme resultater. De blir sannsynligvis de første i verden som lanserer nivå 3 selvkjøring. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Salvesen. skrev (15 minutter siden): Snakk? De fokuserer på den kommersielle siden. Ja, snakk. I fjor så snakket de om 1 million robot-taxier på veiene i år som selvfølgelig ikke blir noe av. Men du har rett i at de fokuserer på det kommersielle for rett etter dette gikk de ut i markedet og hentet inn 2 milliarder dollar basert på disse løftene. Salvesen. skrev (16 minutter siden): De lanserte jo FSD i natt med ekstreme resultater. De blir sannsynligvis de første i verden som lanserer nivå 3 selvkjøring. De har ikke lansert noen FSD. Full Selvkjøring har en bestemt mening og de er ikke i nærheten av det. Hvor god denne fullstendige omskrivningen er vet ingen annet enn at noen lønnet av Tesla mener den er kjempebra. Men du vet kanskje om den klarer å reagere på semi-trailere og brannbiler som har stoppet i veibanen? GM og Google jobber kontinuerlig med disse tingene og holder stort sett kjeft. Tesla som ligger langt bak i følge alle objektive kriterier suger derimot all lufta ut av rommet med en gang autonomi blir nevnt. Som her. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 uname -l skrev (3 minutter siden): Ja, snakk. I fjor så snakket de om 1 million robot-taxier på veiene i år som selvfølgelig ikke blir noe av. Men du har rett i at de fokuserer på det kommersielle for rett etter dette gikk de ut i markedet og hentet inn 2 milliarder dollar basert på disse løftene. De har ikke lansert noen FSD. Full Selvkjøring har en bestemt mening og de er ikke i nærheten av det. Hvor god denne fullstendige omskrivningen er vet ingen annet enn at noen lønnet av Tesla mener den er kjempebra. Men du vet kanskje om den klarer å reagere på semi-trailere og brannbiler som har stoppet i veibanen? GM og Google jobber kontinuerlig med disse tingene og holder stort sett kjeft. Tesla som ligger langt bak i følge alle objektive kriterier suger derimot all lufta ut av rommet med en gang autonomi blir nevnt. Som her. Avslutter her jeg, alt for tøysete for min del. Kos deg videre med hylingen. Gleder meg til FSD, skal bli digg. 4 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Salvesen. skrev (21 minutter siden): Gleder meg til FSD, skal bli digg. Flytter du til USA? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 oophus skrev (1 minutt siden): Flytter du til USA? Nei, men har ikke tenkt til å dø i morgen:) Forøvrig skulle jeg bodd 25% i USA i år, men den gang ei(Korona). 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Nei, men har ikke tenkt til å dø i morgen:) Forøvrig skulle jeg bodd 25% i USA i år, men den gang ei(Korona). Du vet jo at du ikke vil få FSD med det første her hjemme. Trur det er kun i USA hvor det kanskje er mulig å dytte slikt ut i noen stater angående nivå 3 autonomi. Men for majoriteten av dem så må man nok rapportere inn slikt og få det godkjent først for å kunne bli utnyttet på offentlige veier. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Trestein skrev (2 timer siden): Og tesla skriver om software igjen! Eller rebooter fsd. spørsmålet er om hardware på gamle teslaer i det hele tatt lar seg bruke. Tesla skrev om noe av arkitekturen, hvordan FSD oppfatter verden rundt seg. Og nå er FSD ute i begrenset beta, og det er videoer tilgjengelig alt. Det ser særdeles bra ut. 1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 oophus skrev (7 minutter siden): Du vet jo at du ikke vil få FSD med det første her hjemme. Trur det er kun i USA hvor det kanskje er mulig å dytte slikt ut i noen stater angående nivå 3 autonomi. Men for majoriteten av dem så må man nok rapportere inn slikt og få det godkjent først for å kunne bli utnyttet på offentlige veier. Det er ikke nivå 3, det er nivå 2. Man må være minst like oppmerksom som før, samt holde på rattet osv. Jeg er forøvrig tolmodig. Så det går fint. 2 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 uname -l skrev (40 minutter siden): De har ikke lansert noen FSD. Full Selvkjøring har en bestemt mening og de er ikke i nærheten av det. Hvor god denne fullstendige omskrivningen er vet ingen annet enn at noen lønnet av Tesla mener den er kjempebra. Men du vet kanskje om den klarer å reagere på semi-trailere og brannbiler som har stoppet i veibanen? Jo, de har nå lansert en begrenset beta av FSD med ny arkitektur. De begynner forsiktig, og slipper den til flere og flere kunder etter hvert som tiden går. Så jo, folk som ikke jobber for Tesla har nå faktisk fått aktivert den nye versjonen. 1 1 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Lykke til med mye knall og fall. Blir nok fort så mye ulykker at prosjektet stopper av seg selv. Selvkjørende biler er og blir fantasi. For kontor-folk som kun tar t-banen til og fra kontoret og lager slikt på dataprogram virker dette gjennomførbart. Men for alle yrkessjåfører som har bodd ett helt liv på landeveien på altslags føre og forstår hvor kompleks trafikken kan være,er selvkjørende biler bare sprøyt og science fiction. Rett og slett. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 26 minutes ago, Salvesen. said: Det er ikke nivå 3, det er nivå 2. Man må være minst like oppmerksom som før, samt holde på rattet osv. Jeg er forøvrig tolmodig. Så det går fint. Hva er egentlig vitsen. Man må holde rattet og passe på trafikken, kan man ikke bare kjøre selv som vanlig like godt? (PS har mye erfaring med ap1, fint system det.) Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Hvordan styrer disse systemene unna slaghull og vannspor i veien? Det er jo stort sett derfor man må være oppmerksom hele tiden 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Salvesen. skrev (31 minutter siden): Det er ikke nivå 3, det er nivå 2. Man må være minst like oppmerksom som før, samt holde på rattet osv. Jeg er forøvrig tolmodig. Så det går fint. Tenker på denne uttalelsen: Salvesen. skrev (1 time siden): Snakk? De fokuserer på den kommersielle siden. De lanserte jo FSD i natt med ekstreme resultater. De blir sannsynligvis de første i verden som lanserer nivå 3 selvkjøring. I forbindelse med denne: Salvesen. skrev (1 time siden): Avslutter her jeg, alt for tøysete for min del. Kos deg videre med hylingen. Gleder meg til FSD, skal bli digg. Det finnes allerede folk som er "først i verden" med selvkjøring, samt om du snakket om nivå 3 selvkjøring og du gleder deg til å få dette, så må du nok ut av Norge og EU for å få gleden av det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå