Ciffa Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hei. Jeg har problem med brukerkonto i winxp. Vi kan starte på begynnelsen. En venn av meg fikk problemer med å starte opp maskinen, helt uventet. Når han startet maskinen så kom den til lastingen av winxp, så plutelig kom det opp en blå skjerm med en feilmelding og så restartet maskinen seg. Meldingen var der i altfor kort tid til at det var mulig å lese den. Han hadde noen veldig viktige filer som han måtte få tak i og arbeide videre på så fort som mulig! Jeg tar da med meg hardisken hans hjem og prøver å få lastet over filene han har der så vi kan formatere hardisken hans. Her kommer problemet. Han hadde gjort at mappen de lå i bare var tilgjengelige på den brukerkontoen han hadde på maskinen. Når jeg prøver å gå inn på den mappen fra min winxp så får jeg bare access denied. HELP! Lenke til kommentar
rwu Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) er du administartor på din egen maskin, tar du bare eierskap på kompisens maskin. h.klikk på disken->egenskaper->sikkerhet->legg til din maskins administratorkonto med full kontroll (evt. full kontroll til "alle") dette kan du også gjøre med enkle mapper... Endret 3. januar 2004 av rwu Lenke til kommentar
Ciffa Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg har ikke noen meny for å gjøre noe sånt. Jeg har den engelske versjonen av winxp pro, kanskje det er grunnen til at jeg ikke har lik meny? Det eneste jeg kan er å prøve å ta den i "shared documents" mappa, men det virker ikke. Jeg får bare feilmelding om at jeg ikke har tilgang til mappa. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) det jeg skrev over er oversatt til norsk fra min engelske xp-pro... hvis du ikke får et slikt valg kan det være fordi det ikke er NTFS på disken, men fat32... i så tilfelle burde du ikke få den "access denied"-meldinga... er det ntfs, og du ikke får til å sette rettigheter på disken, kan du ta en spansk en -dele via nettverk: først slå av simple filesharing (explorer->tools->view->fjern haken "use simple filesharing(recomended) deretter h. kjikker du stasjonen/mappa du vil kopiere og velger sharing and security->"new share"... gi din brukerkonto alle rettigheter... i explorer skriver du "\\<din ip>\ny deling" får du opp access denied etter du har puncha inn bruker/pass, må du nok se nermere på brukerkontoene på maskinen din: h.klikk my computer->manage->local users and groups->users... særg for at admin-kontoen har _alle_ rettigheter... Endret 3. januar 2004 av rwu Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 hvis det er NTFS kan du bruke "Captein nemo" det har jeg brukt mange ganger når jeg ikke har hatt tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå