Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Yppet på meg MC-gjeng utilsiktet, null tillit til Politiet!

Gjest 9476a...a2d

Anbefalte innlegg

Gjest 9476a...a2d skrev (16 timer siden):

Foranledningen her er at jeg på et utested, ved uteseksjonen kommer i prat med et par MC-typer.

Går greit en stund, virker som trivelige karer, men så nevner jeg serien SOA (Sons of Anarchy)...

Det skulle jeg aldri gjort. Uansett hva jeg sier, uansett hva jeg gjør er det ikke nok til å ro meg i land.

"Hvem i hælvette tar du oss for?! Hva faen har den dritt-såpa med oss å gjør?! Kaller du oss for sånne?!"

Jeg prøver så godt jeg kan å roe gemyttene, spør om jeg kan spandere en runde. Men det er for sent.

Jeg får ingen varige skader av episoden, men blir veldig godt kjent med mitt lokale bord da jeg får ansiktet godt trykket ned i det samt servert lovnader om at jeg aldri går trygt ute igjen.

Jeg skal ikke si noe om hvilken klubb eller hvor det skjedde da jeg ikke vet om de er ekte medlemmer der, men oppførselen og styrke-forholdet tyder på 1%'ere.

Min kontakt med Politiet tyder på svært liten vilje til å følge opp saken, jeg har teknisk sett anmeldt da, men virker ganske håpløst.

Tror ikke de folka har noen skrupler mot å gjøre meg til fiske-mat. De gir blaffen i loven og sånne folk tar gjerne et opphold på Ila for å knerte noen? Forhåpentlig gir de faen i lille meg, men vet jo aldri.

Jeg er alene, hjelpeløs og for svak til å forsvare meg mot disse typene. Eneste kortet jeg sitter på er at det er meningsløst for dem å ta livet av en tilfeldig fyr som ikke er i veien for deres bisnis.

Er det egentlig noe jeg kan gjøre bortsett fra å flytte?

Anonymous poster hash: 9476a...a2d

Hvorfor skulle de gjøre deg noe i etterkant og ikke der og da hvis de var så sinte?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Kjenner mange MC gutter som elsker serien Sons of Anarchy. Men det er klart, serien er fiksjon. De ble kanskje fornærmet på måten du tok det opp på. Men vold og trusler er helt uakseptabelt uansett. Jeg mener du gjorde riktig å anmelde. Saken vil sannsynligvis aldri føre til noen dom, og bare bli henlagt. Og represalier for dette er svært lite sannsynlig. Men da har du i hvert fall tatt ett standpunkt på at du ikke finner deg i dette.

Synes det er synd at så mange råder deg til å ligge nede med brukket rygg. Skal vi fungere som ett samfunn så er vi avhengig av at vi ansvarliggjør kriminelle. Og da må vi finne motet til å anmelde når slike ting skjer.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest d8f8a...394

Som saken om mannen som hang opp Muhammed-karikaturer i Kongsberg viser så mener politiet at det er de som er villige til å ty til vold som skal beskyttes mot alt som kan provosere dem. Det viktige er at ikke politiet får mer å gjøre. Rett har blitt galt og galt har blitt rett, og nesten ingen har merket det.

Anonymous poster hash: d8f8a...394

Lenke til kommentar
Gjest d8f8a...394 skrev (1 time siden):

Som saken om mannen som hang opp Muhammed-karikaturer i Kongsberg viser så mener politiet at det er de som er villige til å ty til vold som skal beskyttes mot alt som kan provosere dem. Det viktige er at ikke politiet får mer å gjøre. Rett har blitt galt og galt har blitt rett, og nesten ingen har merket det.

Virker som det ikke er helt feil, når det kommer til organisert kriminalitet og religion. To måter å se det på: 1) Politiet skal ha i hodet at det er hele miljøer som skal fortsette å fungere selv om det blir fengsel. Det er et system. De kan ikke bare skyte hvem som helst for hva som helst. Eneste jeg kan huske i mediene hvor dét var aktuelt, var NOKAS-ranet i 2004. Så da kan ikke bare gjøre hva som helst.

2) De setter de kriminelles rettigheter over de lovlydiges. Kriminelle er gjerne ressurssvake mennesker når det kommer til empati. Da dreier det seg om straffeutmåling og sånne ting.. og at lovlydige folk skal "tåle" dritten dems og ha empati. Kriminelle som presses for hardt kan presses til enda mer ekstreme handlinger, som drap. Lovlydige som presses hardt bryter heller bare sammen, blir deprimert og tar imot både økonomisk og psykologisk støtte. Men de skader sjelden andre eller dreper noen. Selv når lovlydige flest får familiemedlemmer drept, så går de ikke til drap. Dét ville mange kriminelle kanskje gjort. Og dette dreier seg jo om samfunssikkerhet, at ting ikke skal eskalére for mye, og at lovlydige ikke skal senke seg til nivået til kriminelle. Dette er igjen en evig diskusjon, om rett og galt. Samfunnet er et lag, og et lag er aldri sterkere enn det svakeste leddet. Og ved å holde igjen, så er man sterkere enn de som gir slipp. Man kan lære barna sine at ved å ikke ta igjen med vold, så blir samfunnet et bedre sted for alle.

Det er komplisert, og jeg mener det går helt tilbake til mobbing i barne- og ungdomsskolene. For meg dreier det seg om satsing fra staten. Hvis man hadde brukt penger på å få inn lærdom om livsvisdom, økonomi - hvordan tjene penger tidlig i livet og bli selvstendig, uten å føle at man må ty til kriminalitet som mange kanskje gjør, psykologi - hvordan håndtere problemer i livet, hvordan be om hjelp, og hvordan te seg rundt andre .. så tror jeg mye hadde blitt mye bedre for mange. Også tunge kriminelle, som trådstarter havnet utenfor her. Da hadde det kanskje aldri skjedd. Kanskje hatt terapeuter og psykologer som samarbeidet med familier som slet med å styre barna. Enda dypere rundt dette igjen: Ved å innføre de nevnte fagene i skolen, så kunne man fått folk til å tenke og reflektére over miljøer, både i familie, venner og ellers. Hvilke miljø man har rundt seg, om det virkelig er forsvarlig å sette barn til verden, også økonomisk. Flytte til steder hvor det er tryggere samfunn og miljøer før man velger å starte familie. Restrukturere livet rundt trygghet, ikke bare la ting gå i nedovergående sirkler. Man må virkelig tenke på mange ting før man velger å sette barn til verden. Og så klart, egne holdninger og verdier.

Så, for min del, kommer mye ned til statens manglende satsing på psykisk helse.

Derfor skal man heller aldri ha dårlig samvittighet for å søke voldsoffererstatning. Dét bør trådstarter gjøre her. Han har jo anmeldt dette, dét er et kriterie. Det er som et økonomisk plaster på såret, som skal gi litt mer frihetsfølelse i livet. Jeg tipper han kan ha krav på mellom 10 000 og 20 000 for noe sånt som det her. Jeg har ingenting imot at mine skattepenger er med på å hjelpe noen som blir utsatt for blind vold med å føle seg litt bedre i dette livet vi lever. Kanskje bruke det til noen psykologtimer også, få litt mer støtte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d8f8a...394
6 hours ago, Taurean said:

Og ved å holde igjen, så er man sterkere enn de som gir slipp. Man kan lære barna sine at ved å ikke ta igjen med vold, så blir samfunnet et bedre sted for alle.

Eller man viser at det lønner seg å være kriminell og være villig til å ty til vold. Den "respekten" man da får er svært viktig i noen kulturer(/subkulturer), så det blir et veldig sterkt incentiv for å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Gjest 9476a...a2d

Trådstarter her. Fortsatt i live. Ikke sett eller hørt noe fra de enda.

Det er sant at jeg har driti på draget. Skulle kanskje visst på forhånd at MC-folk ikke fordrar den serien. Forstod også på Politiet og deres holdning at her er jeg på egenhånd og er rimelig føkk'a. Politiet i Norge er rett og slett for svake/mangler ressurser mot sånne folk.

Lenke til kommentar
Gjest 9476a...a2d skrev (4 minutter siden):

Trådstarter her. Fortsatt i live. Ikke sett eller hørt noe fra de enda.

Det er sant at jeg har driti på draget. Skulle kanskje visst på forhånd at MC-folk ikke fordrar den serien. Forstod også på Politiet og deres holdning at her er jeg på egenhånd og er rimelig føkk'a. Politiet i Norge er rett og slett for svake/mangler ressurser mot sånne folk.

Bare ta på deg en MC vest neste gang du skal på byen, så er du safe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp deg Harley og bli med i en rivaliserende gjeng. 

Men seriøst ts, dette var tomme trusler og ingenting annet. Skjønner det var skremmende, men move on. De kommer aldri til å plage deg igjen, hvis ikke du møter på dem og minner dem på det da.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 6c2e2...380 skrev (På 22.10.2020 den 14.29):

Politiet høres direkte korrupte ut som ikke tar drapstrusler fra kriminelle på alvor. Hadde de tatt jobben sin seriøst og vist samfunnsansvar hadde de rykket ut, raidet mc klubben og skutt alt av avskum som prøvde å gjøre motstand.

Anonymous poster hash: 6c2e2...380

Det var mange tullete innlegg i tråden her, men denne tar kaka i å være det mest idiotiske. 

I tillegg til å vise at du ikke har fjerneste peiling på hva ordet "korrupt" betyr, viser du at du ikke aner forskjell på en amerikansk C-actionfilm og norsk virkelighet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 9476a...a2d
On 10/22/2020 at 9:32 PM, Gouldfan said:

Er umulig å vite, dette er nok ikke en big deal for de, og er vel grenser for hvor sinte og voldelig en blir over en flåsete, hånlig kommentar.

Men det var vel på byen, og på byen finnes det vel nok vitner?

Verste var at jeg ikke tok opp Sons of Anarchy på en flåsete/hånlig måte. Jeg spurte de om de hadde sett serien og hva de syntes om den, så de gjorde et påskudd ut av det. De her var tikkende bomber som kunne klikket over hva som helst. Men forstår at noen tok det sånn ut av "yppet på meg utilsiktet"

Fortsatt ikke hørt eller sett noe mer til de.

Lenke til kommentar
Gjest 9476a...a2d skrev (45 minutter siden):

Verste var at jeg ikke tok opp Sons of Anarchy på en flåsete/hånlig måte. Jeg spurte de om de hadde sett serien og hva de syntes om den, så de gjorde et påskudd ut av det. De her var tikkende bomber som kunne klikket over hva som helst. Men forstår at noen tok det sånn ut av "yppet på meg utilsiktet"

Fortsatt ikke hørt eller sett noe mer til de.

Du ble baitet til slosskamp. Uansett hva du hadde sagt hadde de snudd om til å bli fornærmende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (9 timer siden):

Du ble baitet til slosskamp. Uansett hva du hadde sagt hadde de snudd om til å bli fornærmende.

Bortsett fra at det ikke var en slosskamp...

Men det var vold, kanskje de var fulle av steroider og alkohol. Da er en sånn hode-dunk noe som bare skjer, kall det affekt og null impuls kontroll.

Ikke bra sånt, men som jeg nevnte, best å ikke ha for mye med ukjente folk å gjøre, særlig MC gjeng folk...

Lenke til kommentar

Problemet er at vi ikke lever i vikingtiden lenger. Da kunne man faktisk ta igjen med sånne psykopater uten å få særlig dom for det. Visse fornærmelser kunne man faktisk ta livet av andre for uten større gjengjeldelser. Det ble lagt vekt på ærlighet i en holmgang. Men i dag skal vi spise dritt av psykopater hele dagen lang, også i barne- og ungdomsskolene. Urettferdigheten seirer på daglig basis. Blir vi sterkere som samfunn av det? Hadde trådstarters vennligsinnethet og storsinn noe for seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...