Redaksjonen. Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Her smeller ID.3 seg til topps Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Der røk frunk teorien! Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 (endret) 47 minutes ago, Trestein said: Der røk frunk teorien! Kva slags frunk-teori og kvifor rauk han? Kva bilar med frunk er testa etter 2020-kriteria? Sitat: Det er ikke mulig å sammenligne poengsummer for ulike år uten videre, ettersom det innføres revisjoner av testkriteriene hvert år. 2020-testene skiller seg mye fra tidligere år, ettersom blant annet forskjøvet frontkollisjon testes annerledes nå, og at kraften i sidekollisjon er økt, for å nevne noe. Endret 21. oktober 2020 av Sturle S 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Veldig missvisende tittel, denne scoren tar de langt i fra til topps. 15% bak model 3 feks(totalt). 6 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Sturle S skrev (10 minutter siden): Kva slags frunk-teori og kvifor rauk han? Kva bilar med frunk er testa etter 2020-kriteria? Sitat: Det er ikke mulig å sammenligne poengsummer for ulike år uten videre, ettersom det innføres revisjoner av testkriteriene hvert år. 2020-testene skiller seg mye fra tidligere år, ettersom blant annet forskjøvet frontkollisjon testes annerledes nå, og at kraften i sidekollisjon er økt, for å nevne noe. Det var en diskusjon om kollisjons sikkerhet. Påstanden var at vw sitt konsept ga dårlig kollisjonssikkerhet. Alternativet til vw var å ha lenger front med kupeen trekt bakover og kortere bagasjerom. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Veldig missvisende tittel, denne scoren tar de langt i fra til topps. 15% bak model 3 feks(totalt). Er den testet med samme kriterier eller slenger du ut påstander uten å lese artikkelen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Trestein skrev (1 minutt siden): Er den testet med samme kriterier eller slenger du ut påstander uten å lese artikkelen. Jeg ser på ratingen til encap. Tesla ligger over på alt foruten barne sikkerhet. Her vinner id 3 med en liten margin. Det er bare til å gå på nettsidene å se selv. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Jeg ser på ratingen til encap. Tesla ligger over på alt foruten barne sikkerhet. Her vinner id 3 med en liten margin. Det er bare til å gå på nettsidene å se selv. Du svarte ikke. Det stod uttrykkelig at testen ikke kunne sammenlignes med tidligere tester og det første du gjorde var å sammenligne score prosenten med tesla. Da var spørsmålet for å gjøre det må tesla være testet etter samme kriterier. Er den det? Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Salvesen. skrev (8 minutter siden): Veldig missvisende tittel, denne scoren tar de langt i fra til topps. 15% bak model 3 feks(totalt). NCAP2020 kan ikke sammenlignes med NCAP2019. Det er forskjellige testkriterier. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 (endret) Trestein skrev (2 minutter siden): Du svarte ikke. Det stod uttrykkelig at testen ikke kunne sammenlignes med tidligere tester og det første du gjorde var å sammenligne score prosenten med tesla. Da var spørsmålet for å gjøre det må tesla være testet etter samme kriterier. Er den det? Å herregud, neida id 3 er verdens sikreste bil siden de har gjort om på noen av testene. Alle de andre testene bør bare fjernes. Forøvrig går det andre veien også, id3 kunne gjerne fått lavere score i 2019 pga ikke lik test.. Dere er søte da Endret 21. oktober 2020 av Salvesen. 3 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Trestein skrev (1 time siden): Der røk frunk teorien! Kompetanse og erfaring tok livet av den.😆 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 9 minutes ago, Trestein said: Det var en diskusjon om kollisjons sikkerhet. Påstanden var at vw sitt konsept ga dårlig kollisjonssikkerhet. Alternativet til vw var å ha lenger front med kupeen trekt bakover og kortere bagasjerom. Dårleg eller dårlegare enn med frunk? No har dei berre samanlikna med ein annan bil som heller ikkje har frunk, so eg lurer på kvifor du meiner at frunk-teorien rauk. Då må vi vel samanlikne resultatet med ein bil med frunk? Mange andre bilar utan frunk har òg klart bra score tidlegare, so det er ikkje vanskeleg å dokumentere at bilar utan frunk kan ha god kollisjonstryggleik, men bilar med frunk har generelt gjort det betre. 2 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Trestein skrev (1 time siden): Der røk frunk teorien! Hvordan mener du? En kan jo ikke sammenligne denne testen med noe annet og det er ingen bil med frunk som har gjennomgått den. Her møter du deg selv i døren... Har du ikke lest artikkelen? 3 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Hvordan mener du? En kan jo ikke sammenligne denne testen med noe annet og det er ingen bil med frunk som har gjennomgått den. Her møter du deg selv i døren... Har du ikke lest artikkelen? Poenget var vel at den bestod testen med god margin. Teorien var at den var farlig pga kort front. Husk at de måler akselerasjonen på dukkene inni. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Trestein skrev (1 minutt siden): Poenget var vel at den bestod testen med god margin. Teorien var at den var farlig pga kort front. Husk at de måler akselerasjonen på dukkene inni. Nei du sa teorien røyk, altså er det enda fult mulig at biler med frunk vill gjøre det bedre. For som sagt så var ikke scoren noe særlig. Biler har som nevnt av andre historisk sett gjort det bedre med frunk. 2 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Eneste 2020 testing å sammenlikne med er Toyota Yaris https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select a make&selectedModel=0&selectedStar=&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=40302&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,40250,1197,1204,1180,34736&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=&thirdRowFitment=false Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Salvesen. skrev (7 minutter siden): Nei du sa teorien røyk, altså er det enda fult mulig at biler med frunk vill gjøre det bedre. For som sagt så var ikke scoren noe særlig. Biler har som nevnt av andre historisk sett gjort det bedre med frunk. Ja teorien om at biler bør ha frunk for å være sikker røyk. Dette har vw bevist. Bilen beskyttet fører og passasjerer. Når det er sagt kan det helt sikkert komme biler med og uten frunk som gjør det bedre eller dårligere. Poenget er at det går fint å lage en sikker bil uten frunk. Tror ikke det har stor betydning , det kan nok slå begge veier. Treffer man en stolpe midt på bilen kan det gi et annet resultat enn en murvegg Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 (endret) 4 minutes ago, Trestein said: Ja teorien om at biler bør ha frunk for å være sikker røyk. Dette har vw bevist. Bilen beskyttet fører og passasjerer. Du slår inn opne dører her. Dersom nokon har lansert ein slik teori nokon sinne, rauk den allereie før han var lansert. Alle bilar utan frunk er jo sikre for ein viss verdi av sikker. Det vi òg veit frå tidlegare testar er at bilar med frunk er sikrare enn bilar utan frunk. Endret 21. oktober 2020 av Sturle S 2 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Sturle S skrev (2 minutter siden): Du slår inn opne dører her. Dersom nokon har lansert ein slik teori nokon sinne, rauk den allereie før han var lansert. Alle bilar utan frunk er jo sikre for ein viss verdi av sikker. Det vi òg veit frå tidlegare testar er at bilar med frunk er sikrare enn bilar utan frunk. Har du noe dokumentasjon på dette? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Trestein skrev (7 minutter siden): Ja teorien om at biler bør ha frunk for å være sikker røyk. Dette har vw bevist. Bilen beskyttet fører og passasjerer. Når det er sagt kan det helt sikkert komme biler med og uten frunk som gjør det bedre eller dårligere. Poenget er at det går fint å lage en sikker bil uten frunk. Tror ikke det har stor betydning , det kan nok slå begge veier. Treffer man en stolpe midt på bilen kan det gi et annet resultat enn en murvegg Kan du sitere den påstanden? 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå