Hønnklaka Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Japan hadde gjort Somalia til et produktivt land, mens Japan ville blitt et uproduktivt og ødelagt land på null komma niks. 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Tråden er veldig praktisk for å finne kuker som går rett på ignore lista. Rett og slett fordi dei er skamløst rasistiske, men påstår samtidig at det ikkje er "rase" som er grunnen. Eg er lei av kor skamlause dykk er. Me veit kvifor dykk meine kva dykk meine. Dykk kan ljuge gjennom tenna om det, men dykk seie jo også samtidig den delen dykk meine det ikkje er. Eg ville sagt skam dykk om det var grunn til å tru at folka her inne forsto kva begrepet betydde. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Drunkenvalley skrev (3 minutter siden): Tråden er veldig praktisk for å finne kuker som går rett på ignore lista. Rett og slett fordi dei er skamløst rasistiske, men påstår samtidig at det ikkje er "rase" som er grunnen. Eg er lei av kor skamlause dykk er. Me veit kvifor dykk meine kva dykk meine. Dykk kan ljuge gjennom tenna om det, men dykk seie jo også samtidig den delen dykk meine det ikkje er. Eg ville sagt skam dykk om det var grunn til å tru at folka her inne forsto kva begrepet betydde. Det handler kun om rase. 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Just now, Psykake said: Det handler kun om rase. Absolutt. Dei syter seg over at me kalle dei rasister over rasistiske utsagna, men så kjem dei og seie "ja men me snakke ikkje om rase..." Tullprat. Piss og preik. Løgn gjennom tenna. Uff, nei, eg blir lei av å lese skvipet frå dei her løgnerne. Kvifor gidd du og eg ein gong prøva med dei karane her? Me veit kva dei egentlig prøve sei. Dei veit kva dei egentlig prøve sei. Kvifor løgna? Fordi dei veit det er feil, og veit det blir sett uglesett. Likevel må dei ytre skitet sitt. Jævla lei av dette dritet. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) Drunkenvalley skrev (7 minutter siden): Absolutt. Dei syter seg over at me kalle dei rasister over rasistiske utsagna, men så kjem dei og seie "ja men me snakke ikkje om rase..." Tullprat. Piss og preik. Løgn gjennom tenna. Uff, nei, eg blir lei av å lese skvipet frå dei her løgnerne. Kvifor gidd du og eg ein gong prøva med dei karane her? Me veit kva dei egentlig prøve sei. Dei veit kva dei egentlig prøve sei. Kvifor løgna? Fordi dei veit det er feil, og veit det blir sett uglesett. Likevel må dei ytre skitet sitt. Jævla lei av dette dritet. De mener at Somalia er et shithole fordi somaliere er mindre intelligente, jobber ikke og spiser khat hele dagen. Somaliere er et underlegent folkeslag sammenlignet med vestlige land. At de blir støtt når noen påpeker at dette er rasistisk, er for meg et mysterium. Endret 23. oktober 2020 av Psykake 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) Hønnklaka skrev (26 minutter siden): Japan hadde gjort Somalia til et produktivt land, mens Japan ville blitt et uproduktivt og ødelagt land på null komma niks. Jeg hører folk si det, men ingen beskrivelse på hvordan de ville gjort det -- uten å bringe inn hjelp utenfra landet, basert på forbindelser og allianser de allerede nyter. Hvordan ville de løst vannmangelen..? Det at de ikke kan være ute i solen uten solkrem? Finansiert solkremen? Transportert den..? Fått tak i vann..? Mat..? Akseptert å sulte og ikke dusje..? Få tak i råmaterialer..? Finansiere kjøpet av dem..? Eksportert varer for å få inn penger for å ikke krasje økonomien..? Hvilke eksportvarer..? Hva skal stoppe Russland, USA eller Egypt, Saudi-Arabia fra å tvinge dem med på avtaler de må inngå grunnet nød og manglende forutsetninger for å overleve i et fremmed og ugjestmildt klima med mindre produktivt landbruksareal og ekstremt mye lavere tilgang på mat og vann..? Hvordan skulle regjeringen kommunisert..? Spredt aviser..? Finansiert disse..? Unngått misinformasjon fra eksisterende og nye fiender..? Samlet inn skatt..? Av hvilken inntekter, hvilket arbeid..? Hvilket overskudd skulle blitt brukt til å finansiere deres barn sin utdannelse, og hvilke utdannelser skulle de tatt..? Det ville kollapset hardt, selv om antallet japanere var 5 millioner. Endret 23. oktober 2020 av Red Frostraven 5 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Kastrup skrev (51 minutter siden): Ja. Høy gjennomsnittlig IQ i befolkningen er en vidunderlig ting. Bare flaks så klart, styrt av evolusjonelle flaskehalser utenfor vår kontroll, men like fullt vidunderlig. Det er dine ord. Personlig har jeg stor tro på utdannelse. Ellers er jo Tyskland og Japan kjent for effektive bedrifter og organisasjoner, og for en kultur som vektlegger samhold og fellesskap. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 minute ago, Psykake said: "mEn iSlAm eR En fArLiG IdEoLoGi" Ikkje at dei har investert 3 minutter i kva islam er utover grusomme fantasiene deiras. Dei fleste som skriv skit i denne tråden kan neppe fortelja noko om Somalia utover "svarte mennesker," "muslimer," og "pirater" uten å finna fram ei wiki-artikkel, og dei kan sei omtrent lika mykje om islam. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Hønnklaka skrev (24 minutter siden): Japan hadde gjort Somalia til et produktivt land, mens Japan ville blitt et uproduktivt og ødelagt land på null komma niks. Ekko ekko ekko 2 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Drunkenvalley skrev (26 minutter siden): Tråden er veldig praktisk for å finne kuker som går rett på ignore lista. Rett og slett fordi dei er skamløst rasistiske, men påstår samtidig at det ikkje er "rase" som er grunnen. Eg er lei av kor skamlause dykk er. Me veit kvifor dykk meine kva dykk meine. Dykk kan ljuge gjennom tenna om det, men dykk seie jo også samtidig den delen dykk meine det ikkje er. Eg ville sagt skam dykk om det var grunn til å tru at folka her inne forsto kva begrepet betydde. Slapp av. Ingen har ytret noe rasistisk. Det er kultur som diskuteres, ikke rase. Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Det er ikke så lett å bygge opp et velfungerende samfunn i Somalia når snitt IQ ligger på rundt 68.. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Sverre1969 skrev (8 minutter siden): Det er ikke så lett å bygge opp et velfungerende samfunn i Somalia når snitt IQ ligger på rundt 68.. Nei, så slekta di burde nok la andre slippe til. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Vaniman skrev (10 minutter siden): Slapp av. Ingen har ytret noe rasistisk. Det er kultur som diskuteres, ikke rase. Selvfølgelig. Alle somaliere spiser khat hele dagen, jobber ikke og har generell lav IQ. Ergo. Alle somaliere er underlegne. Norske somaliere er underlegne. Latterlig at du forsøker å definere dette som en diskusjon av kultur. 3 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Sverre1969 skrev (10 minutter siden): Det er ikke så lett å bygge opp et velfungerende samfunn i Somalia når snitt IQ ligger på rundt 68.. Bare for å fyre opp stemningen, liksom? Ja, da blir nok tråden litt mer underholdende. Men for å være seriøs, tror jeg IQ målinger først og fremst viser til utdannelse. Evt har noen kulturer en annen måte å se verden på, enn den rasjonelle/vitenskapelige som kjennetegner Vesten. 1 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Psykake skrev (8 minutter siden): Selvfølgelig. Alle somaliere spiser khat hele dagen, jobber ikke og har generell lav IQ. Ergo. Alle somaliere er underlegne. Norske somaliere er underlegne. Latterlig at du forsøker å definere dette som en diskusjon av kultur. Det var en diskusjon om kultur, før enkelte brukere brakte inn rase. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Vaniman skrev (Akkurat nå): Det var en diskusjon om kultur, før enkelte brukere brakte inn rase Det er jeg uenig i. Utgangspunktet for tråden var ikke om somalisk kultur. Utgangspunktet var at somaliere er underlegne mennesker som ikke evner å drifte et ordentlig samfunn. 3 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Psykake skrev (1 time siden): På hvilket grunnlag må jeg forklare det? Fordi jeg mener du er full av piss og leker sosial antropolog? Hva er poenget ditt? Vi kan alle enes om at Somalia ikke er et produktivt land, hvis man referer til økonomisk og demokratisk vekst. Det er som at dette er en form for nyhet du vil dele med verden? Jeg har aldri hevdet å være en sosialantropolog. Derimot har jeg studert historie og er i stand til å se likheter og ulikheter i historie. Jeg mener jeg har forklart mitt poeng. Du har kun kommer med personangrep mot meg og sagt jeg tar feil uten å forklare hvorfor. Hvor mange muslimske land oppfyller alle disse: Likestilling mellom kjønn? Aksept for homofil legning? Demokrati? Grunnleggende menneskerettigheter? Religionsfrihet? Ytringsfrihet? Pressefrihet? Sekularisme? Etter du har tenkt over dette kan du jo også hvilke land som oppfyller disse. 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) Psykake skrev (8 minutter siden): Det er jeg uenig i. Utgangspunktet for tråden var ikke om somalisk kultur. Utgangspunktet var at somaliere er underlegne mennesker som ikke evner å drifte et ordentlig samfunn. Utgangspunktet til TS var vell at i mange tilfeller er et lands ugustige situasjon ikke bare er pga imperialismen på 1800-tallet, men også landets befolkning har ofte skyld i sin egen dårlige situasjon. Jeg mener at som oftest er ledere som har den største skylden, men disse lederne vokste ikke opp fra et hull i bakken, men ble formet av sin lokale kultur. Endret 23. oktober 2020 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Drunkenvalley skrev (44 minutter siden): "mEn iSlAm eR En fArLiG IdEoLoGi" Ikkje at dei har investert 3 minutter i kva islam er utover grusomme fantasiene deiras. Dei fleste som skriv skit i denne tråden kan neppe fortelja noko om Somalia utover "svarte mennesker," "muslimer," og "pirater" uten å finna fram ei wiki-artikkel, og dei kan sei omtrent lika mykje om islam. Hvor mange muslimske land oppfyller alle disse: Likestilling mellom kjønn? Aksept for homofil legning? Demokrati? Grunnleggende menneskerettigheter? Religionsfrihet? Ytringsfrihet? Pressefrihet? Sekularisme? Dette har ikke noe med rase å gjøre, men kultur. Hvordan er holdningene til disse blant befolkningen i muslimske land generelt? Og hvordan samsvarer for eksempel måten sharia praktiseres på i Saudi Arabia, Afghanistan, Somalia, Mauritania med slik islam er i hadithene og koranen? 1 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Psykake skrev (24 minutter siden): Selvfølgelig. Alle somaliere spiser khat hele dagen, jobber ikke og har generell lav IQ. Ergo. Alle somaliere er underlegne. Norske somaliere er underlegne. Latterlig at du forsøker å definere dette som en diskusjon av kultur. Det er ingen her som har snakket om at Somaliere har en elendig kultur og et fullstendig mislykket samfunn på grunn av at de er en underlegen rase. Kultur er ikke genetisk og kan forandres. Hvem har hevdet at somaliere er en underlegen rase? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg