PaladinNO Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 sedsberg skrev (2 timer siden): Jeg forstod det som at han fylte opp med diesel. Så det var 0,23 liter bensin og 59,77 liter diesel. Etter snart ett døgn er bilen garantert blitt startet så får isåfall bare håpe alt går bra med den. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 (endret) Jeg tenker at 0.23 liter er så lite at det går bra. Det anbefalte å gjøre når en får bensin i dieseltanken er å kontakte noen som kan tømme tanken og helst da før en prøver å starte. En skal ikke bruke 2-taktsolje i dieselen, men på en annen side vil nok ikke 1 dl to-taktsolje en enkelt gang gjøre noe skade heller. Om du vil bruke tilsetning til dieselen så ville jeg brukt en som lover å gi bedre smøring, f.eks: https://bilxtra.no/alron-dieseltilsetning Endret 22. oktober 2020 av Svein M Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ingen som har spurt om hvordan TS klarte å fylle på bare 0,23 liter, og hvordan TS vet at det bare var 0,23.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Går ut i fra det gikk opp for ham idét han trykka på avtrekkeren på pumpa. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Når det gjelder mengde så regner jeg med at det er pumpen på stasjonen som har vist 0.23 liter og dette kan være litt unøyaktig. På en annen side er er det noen som mener at det går med opp til 10% med bensin bare en fyller på litt syntetisk-totaktsolje (gikk kanskje på gamle motorer før det var partikkelfilter og katalysator). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå