Gjest Slettet+1234 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Noen som vet hvordan jeg får satt opp en egen 404 error side? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 du må opprette et dokument på første "mappenivå" som heter .htaccess (punktumhtaccsess), og i denne skriver du ErrorDocument 404 /error404.html Da kan du lage en vanlig html-fil som heter error404.html som vil komme opp hver gang noen besøker en side som ikke finnes. Merk: De fleste gratis-hosts som start o.l. støtter ikke brukerenes .htaccess. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 du må opprette et dokument på første "mappenivå" som heter .htaccess (punktumhtaccsess), og i denne skriver du ErrorDocument 404 /error404.html Da kan du lage en vanlig html-fil som heter error404.html som vil komme opp hver gang noen besøker en side som ikke finnes. Merk: De fleste gratis-hosts som start o.l. støtter ikke brukerenes .htaccess. Jeg prøvde å legge inn .htaccess.txt og forandret navnet om til .htaccess Når jeg oppdaterte listen med filer på serveren da har denne filen sporløst forsvunnet. Hva kan da vere gale? (Det er snakk om et webhotel fra Fastname som vi styrer selv.) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 last opp filen som htaccess.txt, og rename den til .htaccess når den er på serveren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 last opp filen som htaccess.txt, og rename den til .htaccess når den er på serveren. Det var nettop det jeg gjorde. Men etter jeg gjorde dette får jeg feilmeldingen 403 Forbidden på alle mine sider! Noen som vet hva som kan vere galt? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Det hørtes litt rart ut, fordi at når jeg hadde Fastname hadde jeg jo custom 404 side....Hvilket webhotell har du da? sikker på at det er apache? Har du prøvd flere ganger? Du må også huske å legge den i /www (hvis jeg husker riktig) Endret 4. januar 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvis det kommer forbidden på alle sidene så er det noe du har satt opp galt i .htaccess. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) det stemmer at .ht filer ikke skal synes på serveren... det kommer av en liten kode i http.conf fila til apache servere... quoter en kar fra forums.devshed.com <Files ~ "^\.ht"> Order allow,deny Deny from all </Files> is equivalent to: <FilesMatch "^\.ht"> Order allow,deny Deny from all </FilesMatch> Any hidden file starts with ht (including .htpasswd) would be blocked from web access [403] error. This doesn't mean you can't use .htaccess to authenticate users because it's done internally. så med andre ord fila ligger der, men du må ha enten fysisk tilgang til serveren eller tilgang gjennom enten ssh eller telnet for å lese den og du vil fortsatt ikke kunne se den da så eneste mulighet for å lese fila er å bruke ett editeringsprogram som f.eks. vim til å lese den... Endret 4. januar 2004 av magikern Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg prøvde å legge inn .htaccess.txt og forandret navnet om til .htaccessNår jeg oppdaterte listen med filer på serveren da har denne filen sporløst forsvunnet. Hva kan da vere gale? (Det er snakk om et webhotel fra Fastname som vi styrer selv.) Brukte metoden over jeg og, og det fungerte. Av en eller annen grunn (noe jeg ikke vet) forsvinner .htaccess filer, men de er der forde, bare gjemt på en eller annen måte Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg prøvde å legge inn .htaccess.txt og forandret navnet om til .htaccessNår jeg oppdaterte listen med filer på serveren da har denne filen sporløst forsvunnet. Hva kan da vere gale? (Det er snakk om et webhotel fra Fastname som vi styrer selv.) Brukte metoden over jeg og, og det fungerte. Av en eller annen grunn (noe jeg ikke vet) forsvinner .htaccess filer, men de er der forde, bare gjemt på en eller annen måte I linux vil filer som starter på . bli skjult. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 ja, men det er en apache setting som gjør at .ht* filer ikke tillates vist av brukere. det er selvsagt ingenting iveien for å åpne en slik fil med php og vise den, men direkte visning blokkeres. Lenke til kommentar
hackinnen^ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 ls -al ? Skal uansett være mulig å lese de med via FTP. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 ls -al ? Skal uansett være mulig å lese de med via FTP. Stemmer, sett opp FTP klienten til å vise skjulte filer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå