Gå til innhold

Hvorfor ikke Mac forum? Det er jo et Linux forum her...

Anbefalte innlegg

Bruker ikke selv Mac, men om jeg gjorde det, synes jeg ikke det var særlig innlysende at det var Linux-forumet som skulle være rette stedet for meg.

Men hvis vi er enige om at det er Linux og Mac som er de to største alternativene til MS-OSer (som ligger under det meste andre som det spørres om), så kan man vel døpe om Linux-forumet til Linux/Mac?

(Inntil Linux er blitt skikkelig svært da....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint at noen tar opp dette emnet, fordi det finnes faktisk brukbare alternativer, både hardware og softwaremessig. Og et av disse alternativene er faktisk Mac.

Etter å ha lest endel av de innleggene som er skrevet så føler jeg meg kallet til å si noen ord =)

Har selv Mac og PC (refererer her til min PC som er windowsbasert, amd-maskin) både på jobb og hjemme, og min erfaring er at begge plattformene har sin fordel. Ville ikke vært foruten min PC når jeg skal spille CS eller lignende, mens min Mac er uovertruffen når det gjelder grafisk arbeide.

Hvilke fordeler med Mac? Stabiliteten er bedre på Mac; det er enklere å koble til alt av periferienheter + enklere installasjon og avinstallasjon av programmer. Det en får tak i av programmer til Mac er som oftest skreddersydd og skikkelig programmert for Mac'en. I tillegg så er den estetiske, utformingen av Mac'en mye finere enn på min hjemmebyggede PC. Det samme gjelder Mac OS X operativsystemet i forhold til Windows.

Men men, når jeg leker meg hjemme så er det PC'en som får unngjelde. Sannsynligvis den som kommer til å gi meg mine første grå hår også :smile:

Hva er konklusjon og moral i mitt innlegg??

1. Ja, for mitt vedkommende kunne vi gjerne hatt et mac-forum her.

2. Det er ingen moral, bruk akkurat hvilken plattform du vil for min del :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...