Theo343 Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Det er også greit å innrømme at man ikke vet så godt hva man snakker om. Noen ganger er det bedre å høre på de som kan mer, om de er villige til å dele av sin kunnskap. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Taurean skrev (5 minutter siden): Sier bare at det er urettferdig at -jeg- får kjeft når andre deler råd som ikke har noe mer nyttig. Og folk later som de har peiling men egentlig bare prater luft. ?? Beklager om du tok posten min som kjeft, var absolutt ikke ment slikt. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Taurean skrev (1 time siden): Sier bare at det er urettferdig at -jeg- får kjeft når andre deler råd som ikke har noe mer nyttig. Og folk later som de har peiling men egentlig bare prater luft. Nei, du får høre det fordi det du sier er feil mens det andre sier er rett. Man trenger ikke lang kildeliste på å bevise at man har rett her inne, det tar andre brukere seg av ved å si i fra når ting er feil, sånn som det du kom med først. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nimrad Skrevet 20. oktober 2020 Populært innlegg Del Skrevet 20. oktober 2020 (endret) Taurean skrev (2 timer siden): Sier bare at det er urettferdig at -jeg- får kjeft når andre deler råd som ikke har noe mer nyttig. Og folk later som de har peiling men egentlig bare prater luft. Jeg har også tatt til orde mot dine råd flere ganger og gitt gode argumenter som er basert på forskning, empiriske bevis og ikke minst fornuftig tankegang. Jeg har advart mange ganger mot å følge rådene du kommer med fordi du ofte anbefaler ekstremt høy risiko (start din egen bedrift - hvor ca 70% taper ALT innskudd etter 5 år PLUSS masse tapt arbeidsinntekt) eller at å eie bolig er en gullfugl som aldri vil gå med tap (se på de siste få årene, spesielt i mitt område(Rogaland), hvor mange har tapt 20% + meglerhonorar og dokumentavgift og sitter igjen med NEGATIV egenkapital). Det er ikke urettferdig for deg i det hele tatt. De fleste tilfellene har ikke jeg klart å la være å advare, eller hvertfall belyse de enorme nedsidene ved rådene du gir. Finansrådgivere har sertifiseringsordninger i Norge, og her hadde du strøket glatt. Det betyr ikke at alle rådene du gir er dårlige, for du har mye gode tanker, men det er ikke nødvendig å ta all kritikk som et angrep. Vi er flere som prøver å gi gode råd her, og flere av oss har gode forutsetninger for å gjøre det. Dine tanker om entreprenørskap er inspirerende. Men du har fortsatt et helt forskrudd forhold til å investere i et indeksfond som er helt inkompetent og direkte ødeleggende for de som du prøver å gi råd til. Derfor vil jeg forbeholde meg retten til å tale direkte mot med harde ord fordi du (potensielt) ødelegger for andres private økonomi. Endret 20. oktober 2020 av Nimrad 10 2 Lenke til kommentar
Allinuse Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 Hvis det er på en ASK, ikke ta ut mer enn du satte inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå