Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvem har rett i denne saken (QXL)

Anbefalte innlegg

Det kan se ut som selger er en kjeltring. Det andre han har solgt er militærjakke, finlandshette, ryggsekk og gassmaske. Man skulle nesten tro at mannen har en fortid som bankraner. :p

Nei, dette her bør ordne seg iceraven. Du har ditt på det tørre, og selger er helt på bærtur. Kjør på. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir så sinnsykt provosert av sånne folk. Har du forresten telefon nummeret til "gutten"? Jeg jobber deltid som telefonselger, og vi har omlag 100 oppdragsgivere. Legge nummeret hans, la oss si 100 ganger på vær liste. Tipper han da får omlag 150 telefoner hver dag fra selgere som skal selge han alt fra annonser til lokalavisen fra kristiansand i sør til alta i nord, når man alt er i gang søker man opp jobb/privat/mobil så er man oppe i 450, og e-mail adressen hans kan man jo gjøre litt av hvert med. :devil:

hehe... god idè... :devil: men han burde kanskje ikke gi deg tlf. og mail enda da det kan bli rettsak, og dette da vil sverte han hvis selger finner ut noe om saken... noe han sikkert vil, eller anta..

Lenke til kommentar

smart å kvitte seg med "ransklær" på qxl da! hehe nei, bare kødder.

spennende å følge med her ja. holdt på å bli "lurt" selv her for en stund

siden.

en som ville kjøpe noen ram av meg. han spurte veldig om jeg

ikke kunne sende dem til ham før jeg mottokk pengene på konto.

han sa at beløpet lå i "forfall" på nettbanken, og at jeg skulle få pengene

senest "fredag". jeg sa at jeg sendte ham brikkene når beløpet var

kommet inn på konto. etter "fredag" svarte han ikke på mails, og

pengene kom heller ikke inn på konto. jammen glad for at jeg ikke

sendte de på forskudd ja! men for en idiot som forsøker seg på slikt!

og verden er full av dem..

Lenke til kommentar
Blir så sinnsykt provosert av sånne folk. Har du forresten telefon nummeret til "gutten"? Jeg jobber deltid som telefonselger, og vi har omlag 100 oppdragsgivere. Legge nummeret hans, la oss si 100 ganger på vær liste. Tipper han da får omlag 150 telefoner hver dag fra selgere som skal selge han alt fra annonser til lokalavisen fra kristiansand i sør til alta i nord, når man alt er i gang søker man opp jobb/privat/mobil så er man oppe i 450, og e-mail adressen hans kan man jo gjøre litt av hvert med. :devil:

Hva hvis denne fyren har registrert seg mot telefonselgere. Det er da ulovelig for dere å ringe han opp og DU kan regne med en heftig bot for å ha lagt han inn i databasen. Dessuten må de telefonselgerfirmaene som er seriøse alltid sjekke opp registeret sitt mot Brønnøysundregistrene før de begynner å ringe rund.

Jeg fikk faktisk en beklagelse fra den siste telefonselgeren så ringte meg for å selge noe loddgreier. Ikke ofte de beklager for å forstyrre deg.

Så litt tilbake til topic

Det med at toweret var skrapete ved levering blir vel ord mot ord. Syns nå det er litt merkelig at selger ikke har noen bilder av kabinettet slik det var når han sendte det. Uansett så kan dette taes opp med posten. Du tar med deg originalembalasje samt kabinettet til ditt nærmeste postkontor og fyller ut et skademeldingsskjema. Hvis innpakningen var dårlig så vil posten påpeke dette og nekte deg erstatning. Når du har dette skriftlig så vil du også stå sterke i en eventuell sak mot denne selgeren.

Tror du må ordne opp i denne saken selv, ikke regn med noe hjelp fra QXL.

Og en ting til; STÅ PÅ! Blir småirritert på lovene og reglene i dette landet. Hvorfor er de lagt opp til å beskytte de kriminelle? arrgggg.

Lenke til kommentar
Hva hvis denne fyren har registrert seg mot telefonselgere. Det er da ulovelig for dere å ringe han opp og DU kan regne med en heftig bot for å ha lagt han inn i databasen. Dessuten må de telefonselgerfirmaene som er seriøse alltid sjekke opp registeret sitt mot Brønnøysundregistrene før de begynner å ringe rund.

Om han er reservert mot telefonsalg går dette selvsagt ikke, men sjangsen for det er ganske liten, tipper rundt 5% av norges befolkning er reservert. Når han ser at han begynner å få for mange selgere på telefon vil han selvsagt reservere seg mot telefonsalg, men det tar ca 3 måneder.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele posten men, jeg er ganske sikker på at kjøp og salg mellom privatpersjoner ikke blir berørt av kjøpsloven. Der det står at "Kjøpet er et privatkjøp" i kjøpsloven menes det vel egentlig som kjøp/salg mellom privatpersjon og selger.

Hvis jeg ikke tar grundig feil så vil det med andre ord si at du har ingen rettigheter (i.flg. kjøpsloven).

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar

Den nye kjøpsloven nevner det ikkje men den gamle gjer det. og sidan den nye ikkje underkjenner den gamle så gjelder denne for dei delane den nye ikkje omhandler.

Dermed står ein med rettigheitar sjølv om det er to privatpersonar som er selgar/kjøpar.

mvh

JanEirik

Ps

Men eg trudde det var slik eg og når eg gjekk igjennom den nye kjøpsloven, men sjekka det opp med ein kompis på juss-studie.

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele posten men, jeg er ganske sikker på at kjøp og salg mellom privatpersjoner ikke blir berørt av kjøpsloven. Der det står at "Kjøpet er et privatkjøp" i kjøpsloven menes det vel egentlig som kjøp/salg mellom privatpersjon og selger.

Hvis jeg ikke tar grundig feil så vil det med andre ord si at du har ingen rettigheter (i.flg. kjøpsloven).

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har vært stille en stund, da jeg har gjort en del ting... :roll:

1. Forbrukerådet er koblet inn, selger/regionsjefen har fått hver sin mail. Han har 10 dagers frist før forbrukerrådet tar kontakt med han.

2. Jeg har kontaktet posten, innpakningen til selgeren var totalt uansvarlig og vil ikke bli dekket av posten (jeg tok bilder av den).

3. Han nekter fortsatt (selvfølgelig), det enste han skriver nå er at jeg får ta det rettslig.

Han skal bli tatt, jeg syntes bare dette er morsomt, 1500,- er ikke mye penger, men det er snakk om prinsipper. Han har svindlet meg, det skal han få svi for.

Jeg forfølger fortsatt saken, qxl har gitt sitt svar i saken. Jeg har også bedt qxl stenge selgeren ute fra qxl til saken er oppklart.

Kjøpsloven gjelder også privat/privat. Så Kei, du tar feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...