Lemongrass Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Hei! Mitt hovedmål for øyeblikket er å komme inn på boligmarkedet. Jeg fyller opp BSU hvert år, BSU 2 og har en tredje "BSU 2"-konto. Jeg sparer ca. 1000 kroner i indeksfond hver måned og har en god sum penger stående på høyrentekonto. Grunnen til at jeg ikke investerer mer i aksjefond er at jeg regner med å kjøpe en bolig om ikke så mange år når jeg er ferdig med mastergraden og har fått en god inntekt. Det jeg lurer på nå er om jeg bør plassere pengene andre steder enn BSU 2-kontoene mine og høyrentekontoen, spesielt nå som det er så lave renter? Jeg har sett litt på pengemarkedsfond, men virker som det er ganske laber avkastning og ikke mye mer å hente. Obligasjonsfondene har gått mye opp i år som vel er på grunn av den lave renten, og det er vel risikabelt å investere i dem nå som renten er så lav og plutselig kan begynne å stige. Hva burde jeg gjøre? Endret 19. oktober 2020 av Mos Def Lenke til kommentar
Revie Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Vi snakker relativt kort horisont her, så jeg mener du er riktig kurs. Jeg ville ikke gjort så mye annet enn å holde pengene veldig likvide og med minimal risiko. En prosent fra eller til utgjør ikke særlig mye når vi snakker om noen få år. Høres ut som du har en god plan! 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Støtter meg til siste taler. Ettersom du treng pengane om berre nokre få år så er det nok ikkje mykje å hente på å binde opp pengane fond der du i verste fall kan gå på eit tap når du må selge deg ut for å kjøpe bustad. Husk at dersom må utsette bustadkjøpet ei stund til fondet du har kjøpt deg inn i har styrka seg så taper du ein del på at du ikkje kjem deg inn på bustadsmarkedet med ein gong. Om fond likevel er verdt risikoen for deg er ei beslutning som du må ta sjølv basert på kva risiko du er villig til å ta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå