Poor Leno Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Heisann! Dersom jeg skal begynne å spille saxofon for første gang, hvordan bør jeg gå frem? Jeg har sett at dett finnes saxofoner helt ned til cirka 3000 kroner. Er dette nok for en nybegynner? Burde jeg investere mer? Bør jeg kjøpe brukt? Hva bør jeg kjøpe? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Jeg hadde investert i noen timer privatundervisning. Du kan sikkert lære mye på egenhånd, men det blir mye morsommere å øve hjemme når du har det grunnleggende på plass. Det er ikke bare å blåse på, selv om det sikkert kan se slik ut. 3000 kr for et instrument er ikke mye, men det er sjelden instrumentet det kommer an på. Så lenge det ikke er ødelagt så er det sikkert greit for en nybegynner. Jeg vet ikke om du kunne tenkt deg å spille i korps? Musikkstilen kan være så som så, men det er sosialt (det kan bli kjedelig å spille alene i lengden) og en topp arena for å lære. beklager spoilertag, jeg trykket feil og får den ikke vekk. Spoiler Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Aldri rørt en saksofon, bare et generelt tips; Begynn å spill etter musikk du liker, som har enkle noter. For eksempel, når jeg begynte å spille gitar, så var Ramones noe jeg begynte med, enkle barregrep. Gikk over til Metallica, så Motörhead. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå