kjall Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Finnes det et lite program som tar for seg bare capture fra et dv kamera og over til pc'en.....et slags alternativ til premiere og pinnacle studio? Det jeg er på jakt etter er et lite program som ikke tar for seg mere enn bare kun denne delen. Men det må kunne ta over i full DV kvalitet. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Dersom du har XP kan du bruke det medfølgjande Windows Movie Maker. Lenke til kommentar
degas Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Anbefaler ScenalyzerLive. Kan bestilles her www.scenanalyzer.com Programmet overfører via firewire klippene slik de ligger etter hverandre på tapen. Her finnes også muligheter for å lage en index over hele filmen på 5 min! Og - ikke minst, veldig hendig når det skal ryddes på disken etter på. degas Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Dersom du har XP kan du bruke det medfølgjande Windows Movie Maker. Men du må være oppmerksom på at windows lagrer filmen som wma! Et vanskelig windows media format... Hindrer deg mye, men du kan konvertere til mpg med rette programmer... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har brukt ScenalyzerLive når jeg brukte premiere 6.5 I premiere pro er jeg litt usikker på om jeg fortsetter med ScenalyzerLive eller bruker premiere pro sin capture med scenedetect. Ikke testet denne enda. Lenke til kommentar
kjall Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Da skal jeg prøve det Grunnen til at jeg ikke bruker premiere nå er at jeg tar opp fra et gammelt analogt videokamera via Pinnacle sin DV box som konverterer til digitalt. Og det premiere ikke skjønner er at det ikke går ann å bruke timecode når det er en converter inni bildet. Så premiere spør etter timecoden hele tiden. Men til vanlig bruker jeg premiere Lenke til kommentar
sarc Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Men du må være oppmerksom på at windows lagrer filmen som wma! Det er vel når du skal lagre film til hd, f.eks. optimalisert for å arbeide med video kun på PCen. Meiner at du kan lagre fullkvalitetsvideo i avi-format vha MovieMaker. Elles har jo programmet lite for seg. Lenke til kommentar
Online Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Men du må være oppmerksom på at windows lagrer filmen som wma! Et vanskelig windows media format... Hindrer deg mye, men du kan konvertere til mpg med rette programmer... Er det derfor jeg har problem må å brenne vidoen til en "lesbar" CD plate som jeg kan spille av på min DVD spiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå