Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, RAV4 plugin eller Landcruiser

thyes

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig seriøse planer om å bytte ut det som skulle være en midlertidig bil når min forrige tok kvelden. Jeg har kjørt en Hyundai Getz 2004 modell i litt over 2 år nå. Jeg har ei bikkje på nesten 40 kg, så det blir litt smått med plass, for å si det mildt!

Drømmebilen min har i mange år vært Landcruiser. Den er stor, har mye plass, er driftssikker og pålitelig. Personlig liker jeg utseendet på bilen også, selv om mange kanskje ikke synes den er så attraktiv. 

Men så kom den nye RAV4 Plugin hybriden. Denne synes jeg ser veldig fin ut, og det er jo unektelig et stort pluss at man kan kjøre en normal uke på nesten kun strøm. Jeg liker at det er en hybrid, da slipper man rekkevidde-angsten, spesielt her i nord. Det er jo strengt tatt et pluss at det er fem seter også, selv om det blir mindre plass til bagasje og turutstyr. 

Er det noen her som har erfaringer med disse bilene? Bruker Landcruiser mye drivstoff? Hvordan er kjørecomforten? RAV4 har jo en del mer teknikk å skilte med. Bilen jeg kjøper er nødt å være en solid vinterbil, men jeg regner med begge disse bilene takler vinterføre bra. 

Jeg skal prøvekjøre RAV4 på torsdag og gleder meg stort. Lang leveringstid, dessverre.. 

Alle tips og anbefalinger tas imot med takk! 

Endret av thyes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut å prøvekjør begge, også på glatten, om mulig. Har ikke kjørt nyeste Rav 4, men en for rundt 3 år siden, mulig det er samme bil (minus hybrid, tror ikke det var hybrid det jeg kjørte).

Uansett er Rav og LC 2 veldig forskjellige kjøretøy. Der LC er en traust, treg arbeidshest er Rav langt mer personbil og bedre komfort, med dertil mye svakere hjuldrift. LC takler traktorstier med stor henger bakpå, Rav takler litt dårlige grusveier og knapt henger. Hvert sitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...