Redaksjonen. Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Dette havvindtårnet kan senkes ned under vann Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 (endret) Genialt. Blir bra når vi får slutt på brenning av kull, diesel og bensin og får alt over på el. Endret 18. oktober 2020 av Taurean 1 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 (endret) "Den ambisiøse målsettingen for Blue Wind er å kunne produsere strøm til under 50 øre per kwh. I dag ligger prisen på mer enn det doble for andre typer flytende havvindmøller." Skulle tro det var mer skjult reklame når TU lager en artikkel om et bestemt teknologi, sammenlignet med det å skrive om en bestemt teknologi i kommentarfeltet. Forstår samtidig at dette i realiteten dreier seg om penger og reklameinntekter. Skulle gjerne sett at TU laget en artikkel om kombinasjonen havmerder og energiopptak fra vind og bølger, som er en alternativ måte å skaffe billig energi på, og kanskje den dominerende teknologien når vi kommer til 2050. Føler det ganske urettferdig når TU velger ut noen teknologier, som i dette tilfellet, mens jeg blir truet med 6 mnd. utestengelse fra kommentarfeltet når jeg skriver om min teknologi. Skulle ønske redaksjonen i TU kunne skive litt om problemstillingen, og kanskje komme med noen forklaringer til regelverket. Endret 18. oktober 2020 av aanundo 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 aanundo skrev (2 minutter siden): "Den ambisiøse målsettingen for Blue Wind er å kunne produsere strøm til under 50 øre per kwh. I dag ligger prisen på mer enn det doble for andre typer flytende havvindmøller." Skulle tro det var mer skjult reklame når TU lager en artikkel om et bestemt teknologi, sammenlignet med det å skrive om en bestemt teknologi i kommentarfeltet. Forstår samtidig at dette i realiteten dreier seg om penger og reklameinntekter. Skulle gjerne sett at TU laget en artikkel om kombinasjonen havmerder og energiopptak fra vind og bølger, som er en alternativ måte å skaffe billig energi på, og kanskje den dominerende teknologien når vi kommer til 2050. Føler det ganske urettferdig når TU velger ut noen teknologier, som i dette tilfellet, mens jeg blir truet med 6 mnd. utestengelse fra kommentarfeltet når jeg skriver om min teknologi. Skulle ønske redaksjonen i TU kunne skive litt om problemstillingen, og kanskje komme med noen forklaringer til regelverket. Du har da faktisk presentert dine konsepter flere ganger i TU's kommentarfelter. Men TU kan naturligvis ikke godta gjentatte innlegg i kommentarfeltene med egenreklame! Du kan jo prøve å lage presentasjonsopplegg og invitere TU til å skrive om det. Deretter må du faktisk innrømme TU å vurdere om dette er noe å publisere eller ikke. Eller hvordan synes du TU skal takle denne situasjonen? 3 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Synes dette er en fornuftig tanke i idemyldringen som pågår, med en teleskopisk tilnærming til monteringen. Dette får lavt tyngdepunkt og mindre behov for båter med massive kraner, større værvinduer ved montering(?) Den mest spennende metoden som jeg har sett på lenge. Mere fleksibel, og mere selvhjulpen. Enklere å modernisere, avvikle, eller flytte, men mere kompleks i seg selv. Kanskje er det i sum innsparingspotensial i metoden(?) 4 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Ketill Jacobsen skrev (59 minutter siden): Du har da faktisk presentert dine konsepter flere ganger i TU's kommentarfelter. Men TU kan naturligvis ikke godta gjentatte innlegg i kommentarfeltene med egenreklame! Du kan jo prøve å lage presentasjonsopplegg og invitere TU til å skrive om det. Deretter må du faktisk innrømme TU å vurdere om dette er noe å publisere eller ikke. Eller hvordan synes du TU skal takle denne situasjonen? Prøver å tenke meg inn i rollen som TU journalist, og selvsagt kan ikke jeg eller andre enkeltpersoner her på kommentarfeltet få utfolde oss helt fritt, til ergrelse for alle som mener å lese det samme gang etter gang. Samtidig er kombinasjonen havmerder og energiopptak fra vind og bølger relevant i mange sammenhenger, hvor alternative løsninger blir presentert. Nå er det ca 1 år siden jeg fikk forbud om å vise bilde, noe jeg mener å ha respektert. Når samme bilde vises 10 ganger er det kanskje nok, men at setningen "kombinerte anlegg for havoppdrett og energiopptak fra vind og bølger" også er omfattet av forbud, mener jeg blir for strengt. Etter min mening skrives det mye på kommentarfeltet med mindre relevans, og "personkarakteristikker" er det jeg mener har minst interesse. Debatt rundt teknologi er det jeg liker best, men innser at debatt rundt patenter ikke finner den store interessen. Kanskje det burde være akseptabelt å presentere en bestemt teknologi 1 gang pr. år? Skal lage en presentasjon til TU når patentet som trenger fisk i havmerden er klart, da teknologien ikke er helt komplett før denne biten er på plass. 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Dette er spennende. Kanskje vi endelig kan få slutt på vindparker på land? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 On 10/18/2020 at 8:25 PM, aanundo said: Skulle gjerne sett at TU laget en artikkel om kombinasjonen havmerder og energiopptak fra vind og bølger, som er en alternativ måte å skaffe billig energi på, og kanskje den dominerende teknologien når vi kommer til 2050. Skulle ikke forundre meg om det fantes et par-tre bachelor-oppgaver som omhandler tematikken. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Selvsensur Endret 20. oktober 2020 av Trestein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå