Gå til innhold

Hvordan fungerer smart belysning?


Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å gå til innkjøp av smartpærer som jeg tenkte å bruke med HomeKit på iPhone. Er helt grønn på området så dette er mest sannsynelig et dumt spørsmål. Men er det virkelig så enkelt at jeg kan gå til innkjøp av feks en LIFX-pære med E27 sokkel og sette den i en helt basic lampe med av/på-knapp og styre farge, dimming etc på telefonen? Isåfall, hvordan kan det være bra for lampen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
brukernavn331 skrev (På 17.10.2020 den 20.53):

Men er det virkelig så enkelt at jeg kan gå til innkjøp av feks en LIFX-pære med E27 sokkel og sette den i en helt basic lampe med av/på-knapp og styre farge, dimming etc på telefonen?

Jeg har Philips HUE men regner med at prinsippene er de samme. det er så enkelt som du tror det er  ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Smartpærer" fungerer som følger:

Man har en egen "boks" som fungerer som en forbindelse mellom pærene i huset og appen på telefonen din. Denne boksen må være koblet til routeren din. (nettverket ditt).

Når du da er koblet på det samme nettverket med telefonen så kan du slå av/på/dimme alle smartpærene fra appen. 

Alle smartpærene har innebygget wifi som mer eller mindre automatisk kobler seg til denne "boksen". Det er altså denne boksen som er hjernen i hele systemet. 

Jeg bruker selv Philips Hue og er veldig fornøyd med det, men det finnes nok rimeligere alternativer der ute. Philips Hue er ikke gratis. Philips Hue har også mange apper som gjør at man kan få lysene til å reagere på musikk og masse annet. 

Det meste blir en gimmick og er artig en periode, men til syvende og sist så slår man seg til ro med dne orginale appen og bruker dne til å dimme og slå av/på lys, samt kanskje endre farger etc. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...