Gå til innhold

Ubiquiti Dream Machine Pro mot Altibox' fiber?

javr

Anbefalte innlegg

Jens Kr. Kirkebø skrev (36 minutter siden):

Ja, jeg bruker en 0,5m nå som fulgte med Altibox-utstyret jeg fikk i dag. Kommer nok til å bestille en 20cm på sikt neste gang jeg også trenger noe annet. 

Jaggu fikk jeg med en ny SPF-modul også. Byttet over til den og den fungerte like bra. Kjekt med SPF-analyzer i Unifi Network, kunne se at min gamle sendte med -5.51dBm mens den som jeg fikk i dag sender med -6.03dBm. Ikke store forskjellen. Signalstyrke mottak -8.4dBm på begge to, som økte til -8.7dBm når jeg koblet inn den nye patchkabelen (og altså fikk en skjøt ekstra). Det er omtrent akkurat det ekstra tapet man skal forvente med en ekstra skjøt, morsomt å se at det stemte i praksis. 

Nå har jeg også en SFP-modul til overs om noen har behov for en og ikke har fått fra sin fiberleverandør. 

Hjelper meir å vaske for å få mindre demping og refleksjon, kjøp klikkpenn rens for utstyr og sånn rensekasett for pluggene(kan bruke klikkpenn men bedre effekt med kasett).

Og er SFP modulen gammel, so er det greit å bytte om du uansett får gratis.

Billigt på Aliexpress og er som regel grei kvalitet da det er likt med det grossister i Norge selger uansett.

Generelt ein patchesnor med pluggdemping gir rundt 0,4dB så er enig i ditt resonnement der😃

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...