Chipsmaster Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 Hei. Jeg har kjøpt en brukt import fra forhandler. Bilen er fra USA, og skal på visning for registrering hos vegvesenet den kommende uken. At denne skal bli godkjent er et forbehold i kontrakten med forhandler som har importert bilen. Mitt spørsmål er egentlig, blir bilen eu-godkjent under denne gjennomgangen fra vegvesenet? Eller dreit jeg meg ut da jeg ikke krevde dette som forbehold også? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 Ved registrering fastsettes det en dato for pkk minimum 12 måneder frem i tid. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 17. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2020 mobile999 skrev (1 minutt siden): Ved registrering fastsettes det en dato for pkk minimum 12 måneder frem i tid. Ok, så dette er ikke noe som kan og bør gjøres i samme slengen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 Det er nok ikke mulig å eu-godkjenne samtidig. La være å spørre om dette. Du kan være heldig med fastsettelse av fristen. Det kommer du ikke til å være dersom du spør. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 17. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2020 Okei, takk for svar. Det er forhandler som tar med seg bilen inn og viser og registrerer før jeg tar over. Jeg lurte i grunn bare på om jeg burde kreve at den er EU-godkjent også i samme slengen, men da er ikke det aktuelt nå uansett, så den er grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå