lperik Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 PÅ mandag får jeg min nye pc og har bestilt uten diskettstasjon for første gang. Hvordan går jeg da frem for å få installert Win XP på SATA harddisken? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Sett oppstarts-sekvensen (boot - sequence) til CD-Rom som førstevalg i bios, hva SATA disken vil dukke opp som her er jeg ikke sikker på, kommer ann på om det integrert SATA kontroller på hovedkortet eller ei. uansett skal du sette SATA disken som 2 valg. Save&Exit - sett inn xp cd og du er igang. Endret 3. januar 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Plukk ut en diskettstasjon fra en annen PC. XP godtar kun drivere fra A: når den spør om du har RAID/SCSI enheter. Jeg hadde så mye trøbbel ved SATA som systemdisk at både SATA drivere og BIOS til hovedkort måtte oppgraderes via diskett. 130 kr til en diskettstasjon er vel verdt tiden det tar. Fikk også trøbbel med Seagate SATA disken som måtte feilsøkes med SeaTools som også er diskett basert..... Endret 3. januar 2004 av froggyler Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) -DOOH- Endret 3. januar 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå