humstad Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Hei! Noen her som har erfaring med klokker med falldetektor? Tenkte å kjøpe til svigerfar som begynner å dra på åra, men som enda trives med å gå alene til skogs. Apple watch har det visst, men føles unødvendig å kjøpe en så dyr klokke om det finnes billigere alternativer da klokken kun vil bli brukt som klokke Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 Garmin har dette, men det krever at du har mobilen med deg, og jeg tror det kreves at du holder på å registrere en aktivitet. Da vil den automatisk sende en sms (nødmelding) til utvalgte kontakter når aktiviteten stanser som følge av en brå bevegelse som IKKE etterfølges av ytterligere bevegelser. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 Det viktigste med en slik dings er at den skiller ekte fall fra falske registreringer. Sats på en ding som gjør dette ordentlig. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 vidor skrev (5 minutter siden): Det viktigste med en slik dings er at den skiller ekte fall fra falske registreringer. Sats på en ding som gjør dette ordentlig. Egentlig enig her. Apple Watch er dyrt, men om det kan redde liv, så er det en rimelig investering... Lenke til kommentar
humstad Skrevet 17. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2020 torbjornhb skrev (45 minutter siden): Garmin har dette, men det krever at du har mobilen med deg, og jeg tror det kreves at du holder på å registrere en aktivitet. Da vil den automatisk sende en sms (nødmelding) til utvalgte kontakter når aktiviteten stanser som følge av en brå bevegelse som IKKE etterfølges av ytterligere bevegelser. Hvilket Garminklokker har det? Min Garmin har ikke ihvertfall Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 (endret) humstad skrev (48 minutter siden): Hvilket Garminklokker har det? Min Garmin har ikke ihvertfall For eksempel Vivoactive 4 som selges rimelig. Eller Forerunner 245 🙂 Endret 17. oktober 2020 av torbjornhb 2 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Står litt om det her: https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/vivoactive4_4S/NB-NO/GUID-64F677A5-03E0-453F-BFE3-E1B93D6FA3FC.html Edit: Jeg har vist skrevet litt om det i en test av en annen Garmin klokke også 🙂 https://hardworkout.no/garmin-forerunner-745-test/#sikkerhet Endret 17. oktober 2020 av torbjornhb Lenke til kommentar
humstad Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 Endte opp med å kjøpe en Samsung Active 2. Står en oppskrift her på bildet hvordan man får slått det på, men finner ikke funksjonen som heter 'detect falls'. Noen med tips til hvordan man finner knappen eller får slått på? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Innstillinger->Avansert->SOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå