Gå til innhold

Varmebestandig isolasjonspapir (til PSU)


Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha vært borti noe spesielt slags papir/tynn papp som isolerer elektrisk samt tåler varme...
Jeg har en PC-strømforsyning som en gang hadde noe slikt mellom bunnen av kretskortet og metallboksen den var i, men er forsvunnet.

Jeg fikk tak i noe plexiglass som jeg tenkte å skjære til, men det slo meg at dette kan smelte og slettes ikke er den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Professor Balthazar: Jeg finner ikke noe om glimmerplater på nettet. Det nærmeste var "brannbeskyttende plater", men det er nok noe annet. Har du noen lenker du kunne delt eller butikker du vet om selger slikt?

Bjeknez: hei igjen! Det var vel den tapen vi snakket om i den andre tråden (nøytral lim for å feste ledninger til kretskort mm.) Har den godt festeevne, og hvem er det som selger slikt?

OPPDATERING: jeg fant! De selger "Kaptontape" hos Kjell & co (9mm x33m) for kr 200,-
Det blir kanskje løsningen for de ledningene jeg skal feste på toppen av noen ICer eller over et kretskort slik at de ikke henger og slenger (og dermed løsner), men til den strømforsyningen blir det vel mer en nødløsning i og med at tapen er såpass smal. Derfor er jeg fortsatt interessert i å finne mer ut av de der glimmerplatene (nei, de har det ikke hos Kjell & Co).

Endret av minimax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...