Gå til innhold

Tesla kutter prisene og øker rekkevidden på Model 3


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Hvilken bmw har blåtann tilkobling hvor mobilen bare ligger i lomma?

Tøys, dette har jeg vist kurver på tidligere. Ingen lader raskere enn Tesla. Når en ser på tid vs km rekkevidde lagt til.

Ja mange har assist system, de har bare mindre funksjoner.

Sa ikke ferdig utvikle. Les.

Hvilke funksjoner har bmw lagt til over OTA? Hva har de tilbydd eiere etter kjøp, gratis over ota?

Den store fordelen til Tesla er at de lager alt selv og kan endre på det i etterkant. De kjøper ikke regnsensor i fra Bosch som resten av bransjen, de står derfor fritt til å endre å utvikle den inn i evigheten. Samme med kamera, nesten alle biler har kamera. Hvorfor tilbyr de ikke dashcam som Tesla? Osv osv.

Vil du påstå at dashcam er unikt for tesla?

Vel det skremmer nok konkurrentene.

De får sikkert ikke det til å fungere

Blåtann er det i min 8år gamle bil. Ja telefonen ligger i lomma mens jeg snakker gjennom blåtann

Endret av Trestein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, sverreb said:

Jeg vil at bilen ikke endrer grensesnitt. Den er et verktøy, ikke et leketøy. Den bør virke likedan hver gang. 

 

Er jo en fordel om det forbedres basert på hva brukerne ønsker.

Skulle sykt gjerne ønske at knappne til å justere varmen i Subaruen jeg ofte kjører var flyttet til en mere egnet plass.
Men krever ganske stor ombygging av hele dashbordet for å få det utført.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sverreb skrev (2 minutter siden):

Hm, har kjørt tesla -taxi noen ganger. Setene var så dårlige (forsete, jeg viste alt at baksetene bare var for barn) at nå unnlater jeg å bruke taxitjenester av de lengre. Å kjøpe en er helt uaktuellt av samme grunn.

Nei da har du ikke prøvekjørt en tesla

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Trestein said:

Vil du påstå at dashcam er unikt for tesla?

Vel det skremmer nok konkurrentene.

De får sikkert ikke det til å fungere

Vet kun om Xpeng (som jo er en Tesla kopi) som også har slik funksjonalitet hvor kjøreturen filmes og man kan se video fra det på bilens skjerm i ettertid fra flere vinkler.

Dashcam kan jo dog enkelt ettermonteres, men Sentry Mode derimot er det værre med.

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (Akkurat nå):

Vil du påstå at dashcam er unikt for tesla?

Vel det skremmer nok konkurrentene.

De får sikkert ikke det til å fungere

Du unnlater konstant å svare på spørsmål. Men etter hva jeg kjenner til er det unikt for Tesla, hvem andre har det?

 

At de har dashcam skremmer ingen, men at de lager så og si alt selv og står fritt til å justere som de ønsker har endret en hel bransje. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Men det går jo helt fint, bare ikke starte oppdatering om en vill bli i fortiden.

Og da later det til at det aller meste av 'fordeler' dere ramser opp faller bort. Ikke at jeg ser noe videre i de listene deres jeg synes er videre motiverende for kjøp av bil. 

Det er mye fokus på gadgetfaktor, og lite fokus på fundamentale forhold blant dere som driver markedsføring for disse bilene. Jeg bryr meg om pålitelighet, komfort, at bilen fungerer for formålet den er tiltenkt, tillit til forhandleren etc. Spill o.l. har man andre mer egnede ting til å levere. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sverreb skrev (2 minutter siden):

Og da later det til at det aller meste av 'fordeler' dere ramser opp faller bort. Ikke at jeg ser noe videre i de listene deres jeg synes er videre motiverende for kjøp av bil. 

Det er mye fokus på gadgetfaktor, og lite fokus på fundamentale forhold blant dere som driver markedsføring for disse bilene. Jeg bryr meg om pålitelighet, komfort, at bilen fungerer for formålet den er tiltenkt, tillit til forhandleren etc. Spill o.l. har man andre mer egnede ting til å levere. 

Ja en mister såklart videre utvikling. Men det er eget valg.

Alle har ikke preferansene til boomers. Jeg ser på total pakken, og den er best for min del. Din er gjerne en annen og du står fritt til å kjøpe den bilen du ønsker. Hvilken er det om jeg får spørre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, KriZZ said:

Regner med du har en gammel mobiltelefon med faste knapper og var en av de som skreik når iphone kom med kun en skjerm og touch control.


 

Jeg lurer på hva du får ut av å komme med irrelevante personkarakteristikker? Tror du at du på noe vis gjør at du fremstår som mer troverdig på denne måten? 

Når jeg ser hvordan du og en del andre som reklamerer for tesla her opptrer blir det for meg mer og mer tydelig at for en del av dere er det å være i stand til å ta en avbalansert og reflektert holdning til noe dere selv liker i en diskusjon helt fremmed.
 

Lenke til kommentar
sverreb skrev (4 minutter siden):

Det er ingen vits i å prøvekjøre når jeg alt vet at setene er diskvalifiserende. 

Hvilke tesla satt du i da, en 2012 S ?

Setene i bilen min er jeg utrolig fornøyd med, og har som nevnt hatt titals audi og bmw fra øverste hylle tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sverreb skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer på hva du får ut av å komme med irrelevante personkarakteristikker? Tror du at du på noe vis gjør at du fremstår som mer troverdig på denne måten? 

Når jeg ser hvordan du og en del andre som reklamerer for tesla her opptrer blir det for meg mer og mer tydelig at for en del av dere er det å være i stand til å ta en avbalansert og reflektert holdning til noe dere selv liker i en diskusjon helt fremmed.
 

Hva snakker du om?

Du sier jo selv du ikke ønsker endring av grensesnitt og liker å forholde deg til samme knapper og layout.
Så god gammel bil med faste knapper eller mobiltelefon er jo ypperlig for deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 minutter siden):

Vil du påstå at dashcam er unikt for tesla?

Vel det skremmer nok konkurrentene.

De får sikkert ikke det til å fungere

Blåtann er det i min 8år gamle bil. Ja telefonen ligger i lomma mens jeg snakker gjennom blåtann

BMW har drive recorder som kan bestilles OTA. Jeg har det på min og kunne legge til til som en ny tjeneste/feature da den ble lansert , Jeg har også både keycard og opplåsning/start vha mobil som inkludert da den var ny. Og man kan komplettere start med PIN kode om man ønsker den ekstra sikkerheten. Men ja - man må betale for utstyr og ha idrive 7 m-m.
Hanskerom er låst om man bruker guest mode/valley mode og styrbart på profiler.
Tesla brukerne her som snakker om BMW, Audi de har hatt er nok heller ikke 2020 modeller ;)

 

Drive recorder

 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, KriZZ said:

Hvilke tesla satt du i da, en 2012 S ?

En S og en X hvilken årgang sjekket jeg ikke, men taxier er sjeldent så gamle (Dette var i fjor og i forfjor). Det næreste jeg kunne sammenligne de med var den gangen jeg hadde en toyota kassebil som leiebil på island. Seteputene er så korte at det var som å sitte på en smal benk. Helt umulig å finne noe støtte. 

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (3 minutter siden):

BMW har drive recorder som kan bestilles OTA. Jeg har det på min og kunne legge til til som en ny tjeneste/feature da den ble lansert , Jeg har også både keycard og opplåsning/start vha mobil som inkludert da den var ny. Og man kan komplettere start med PIN kode om man ønsker den ekstra sikkerheten. Men ja - man må betale for utstyr og ha idrive 7 m-m.
Hanskerom er låst om man bruker guest mode/valley mode og styrbart på profiler.
Tesla brukerne her som snakker om BMW, Audi de har hatt er nok heller ikke 2020 modeller ;)

 

Drive recorder

 

Så du kan droppe nøkkel og åpne bilen/kjøre bilen mens mobilen er godt plantet i lommen? 

Bra at flere implementerer dash cam i bilene, de fleste har jo hatt kamera i fronten i årevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (1 minutt siden):

Hva snakker du om?

Du sier jo selv du ikke ønsker endring av grensesnitt og liker å forholde deg til samme knapper og layout.
Så god gammel bil med faste knapper eller mobiltelefon er jo ypperlig for deg?

Poenget er at grensnitt er en viktig sikkerhetsfaktor. Det har foregått en storstilt standarisering av  dette i mangen år slik at vindusviskere, blikelysbrytere dimmebryter skal være på samme plass når man setter seg inn i en bil. Pedalene også. Om noen hadde flyttet bremsepedalen til der gassen er ville ikke dette vert bra for sikkerheten. 
 

poenget er at det ikke er lurt å flytte om på funksjoner hverken knapper eller knapper på en skjerm. Selv om det er fancy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Poenget er at grensnitt er en viktig sikkerhetsfaktor. Det har foregått en storstilt standarisering av  dette i mangen år slik at vindusviskere, blikelysbrytere dimmebryter skal være på samme plass når man setter seg inn i en bil. Pedalene også. Om noen hadde flyttet bremsepedalen til der gassen er ville ikke dette vert bra for sikkerheten. 
 

poenget er at det ikke er lurt å flytte om på funksjoner hverken knapper eller knapper på en skjerm. Selv om det er fancy

For noe tøys, det finnes ikke en eneste standard på UI i biler, hvor knapper og funksjoner skal ligge. Og ønsker en ikke nytt UI så oppdaterer en bare ikke. Tøys fra ende til annen, og hele bransjen følger i disse dager etter Tesla. De kommer til å tilby det samme, for det er dette kundene ønsker. Sett vekk i fra boomers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (15 minutter siden):

Hvilke tesla satt du i da, en 2012 S ?

Setene i bilen min er jeg utrolig fornøyd med, og har som nevnt hatt titals audi og bmw fra øverste hylle tidligere.

Hvordan justerer man setebredden i tesla? 

Muligens litt gammel den jeg satt i. Tror ikke lengden på sitteputen kunne endres heller der.

Er absolutt krav for meg er at setene må være gode til meg og at min kone sitter bra når hun kjører. 

 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, KriZZ said:

Hva snakker du om?

Jeg snakker om at du velger å komme med personkarakteristikker fremfor å faktisk reflektere over andres ståsted. 

Tilsvarende til dette: 

9 minutes ago, Salvesen. said:

Sett vekk i fra boomers.

Navnekalling og personkarakteristikker er en usaklig diskusjonsform og reflekterer bare på dere selv. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (24 minutter siden):

Så du kan droppe nøkkel og åpne bilen/kjøre bilen mens mobilen er godt plantet i lommen? 

Bra at flere implementerer dash cam i bilene, de fleste har jo hatt kamera i fronten i årevis.

Kan droppe å ha med keyfob ja. Følger også 1.stk digital nfc keycard med nye biler. Og man kan bruke mobil som fullverdig nøkkel.


Bmw er faktisk med å driver digital carkey utviklingen og standardiseringen fremover. Tesla er ikke med . https://carconnectivity.org/members/

 

BMW driverecorder tar opptak både foran på hver side og bak.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...