Gå til innhold

Akva Group går tilbake til gammel løsning på fôrflåter for å spare energi [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I tillegg ønsker flere oppdrettere å fôre fisken lenger ned i vannet for at fisken skal holde seg mest mulig unna de øvre vannlagene der lakselusa er."

AKVA Group har kanskje planer om havoppdrett, og vil ta opp konkurransen med Nordlaks og deres Jostein Albert?

Jeg hører til de som tror dette er en utvikling vi bare ser starten på, og håper myndighetene åpner opp for flere utviklingskonsesjoner for havoppdrett.

Da dette er merder med stort volum og fisken kan gå dypt for å unngå lakselus og bli mindre eksponert for bølger, er det behov for å teste flere varianter av havmerder.

Da jeg har flere patenter med tilknytning til havoppdrett skrev jeg brev til Lerøy, Salmar, Nordlaks og MOWI i juli, men har så langt ikke fått svar.

Kanskje AKVA Group er interessert i denne type patenter?

Det er snakk om en havmerd, som er designet med 3 vindturbiner, 3 turbiner for å utnytte bølgene og et trengesystem for å tømme merdene.

Skulle gjerne hatt TU sitt syn på denne type kommentarer, da mange betrakter det som skjult reklame, men er det det?

Som pensjonist og med patenter som hobby har jeg behov for å komme i kontakt med noen som kan få arbeidsplasser ut av industriideer.

Patentene er registrert i mitt firma INNOVAKO, som får 1% av eventuelt overskudd.

Det er da 99% igjen til de som bruker patentene, og planen er at forvaltningen av rundt 10 patenter skjer gjennom et Hans Nielsen Hauge selskap som er døpt HaNiHa.no

Oppdrett er med andre ord bare ett av flere forretningsområder, men er slike konkrete innspill for å skape bedrifter reklame, og egentlig forbudt på kommentarfeltet?

Endret av aanundo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...