Frøkn Skrevet 15. oktober 2020 Del Skrevet 15. oktober 2020 Hei! Så nå lagde jeg meg bruker her fordi jeg trenger råd som jeg ikke finner noen andre plasser. Jeg har da nylig flyttet til en ny by og traff en fyr her nede. Det har seg sånn at vi har møttes et par ganger og snakker i telefon sammen hver eneste dag gjerne i 2-3 timer. Nå skal det sies at han bor 40 minutter unna men han jobber vekk i ukedager og kun er hjemme i helgene. ting begynte veldig bra og vi matchet på mye og ting vi var ulike på var bare matvarer, noe musikk og at han er konstant blid i forhold til meg (men hei, jeg er jente og har pms😂). Vi møttes, skravla gikk, han er ekstremt god på å gi meg komplimenter og generelt bare veldig hyggelig stemning. Vi har hatt sex begge gangene som vi har treft hverandre, men når vi snakker i telefonen kan vi prate om alt og ingenting. vi hadde en liten krangel for en uke siden hvor jeg bare ville ha bekreftelse på om han likte meg. Fordi i mine øyne så var ikke de lange telefonsamtalene bekreftelse nok. Det endte med at han fortalte at han likte meg godt og hadde sett for seg meg og han, men på grunn av at han jobbet mye vekk så ville han ikke inn i noe forhold. Han sa at han orket ikke savnet når han var vekk på jobb. Vi snakket ikke sammen på en uke men har tatt opp igjen kontakten nå. Han sier at han er så sykt glad for at vi prater igjen, at han gleder seg til å treffe meg, gir meg masse komplimenter og han er ikke noe typisk rasshøl. Men han vil fortsatt ha det klart at han ikke vil inn i noe forhold. Problemet er at jeg liker han godt og ble med på at vi kunne treffes, snakke i telefonen og holde kontakten uten at det kom til å bli oss. Men jeg klarer ikke la vær å håpe at han ombestemmer seg, spesielt når han snakker mye frem i tid. Så jeg lurer på om jeg egentlig setter meg selv i fare for å få et knust hjerte eller om det er håp? Noen med lignende erfaringer? takk til de som gadd å lese alt og som gidder å bruke tid på å hjelpe meg litt🥰 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Der det står nå er at dere har et problem.. han vil ikke binde seg pga jobb. Men hvor lenge har han tenkt å holde på å jobbe sånn? Hvor mange år må dere potensielt vente? Du kan spørre han om dette. Dere må prøve å finne løsninger, men ikke stress med det. Vær åpen for muligheter, og la løsningene komme til dere. Da kan alt fungere. Han har sikkert ikke planer om å jobbe sånn resten av livet. De aller fleste bytter jobb og restrukturerer i løpet av livet. Lenke til kommentar
Frøkn Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2020 Taurean skrev (6 timer siden): Der det står nå er at dere har et problem.. han vil ikke binde seg pga jobb. Men hvor lenge har han tenkt å holde på å jobbe sånn? Hvor mange år må dere potensielt vente? Du kan spørre han om dette. Dere må prøve å finne løsninger, men ikke stress med det. Vær åpen for muligheter, og la løsningene komme til dere. Da kan alt fungere. Han har sikkert ikke planer om å jobbe sånn resten av livet. De aller fleste bytter jobb og restrukturerer i løpet av livet. Vi er jo nokså unge, begge er 22 år. Så han har nok planer om å jobbe vekk og offshore i en del år til da han trives veldig. Men det er nok som du sier, at løsningene kan komme etterhvert. Jeg har en tendens til å bli fort betatt av en fyr, spesielt nå som jeg ikke kan få han 100%. Tusentakk for svar! Lenke til kommentar
AntonMarkmus Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 10 hours ago, Frøkn said: han er konstant blid i forhold til meg (men hei, jeg er jente og har pms😂). 🥰 Akt deg for berettigede holdninger som det her. Dette er sånn som får en fyr til å spørre seg hvorfor han gidder. 10 hours ago, Frøkn said: vi hadde en liten krangel for en uke siden hvor jeg bare ville ha bekreftelse på om han likte meg. Fordi i mine øyne så var ikke de lange telefonsamtalene bekreftelse nok. Det endte med at han fortalte at han likte meg godt og hadde sett for seg meg og han, men på grunn av at han jobbet mye vekk så ville han ikke inn i noe forhold. 🥰 Dette bør du også være forsiktig med. Å aktivt lete etter grunner for at han ikke liker deg er noe som fort blir slitsomt, og kan fremstå som anklagende og utakknemlig, spesielt når han allerede gidder å bruke 2-3 timer på telefonen med deg hver dag (!). Dessuten er det ikke sånn at man egentlig oppnår noe reelt ved å presse ord ut av munnen på andre. Slike ting kommer gjerne mer naturlig - og er mer ekte - når man ikke blir presset til å si ting man selv syns er for tidlig. Utover det er det vel bare å slappe av, og ha det i bakhodet at det ikke er verdens ende å ha investert litt tid og energi inn i noe som allikevel ikke ble noe av. Man lærer av det også. Han virker relativt interessert her og nå, men ville kanskje vært enda mer interessert og villig til å satse dersom du slappet mer av. Når en av partene ikke har roen, er det fort gjort for den andre å tenke at her vil man ende opp med å skade noen alvorlig om det ikke går veien, og at det sånn sett er tryggest å holde igjen, ikke satse og ikke si for mye som kan brukes mot en på et seinere tidspunkt. Lenke til kommentar
Frøkn Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2020 Kastrup skrev (12 minutter siden): Akt deg for berettigede holdninger som det her. Dette er sånn som får en fyr til å spørre seg hvorfor han gidder. Dette bør du også være forsiktig med. Å aktivt lete etter grunner for at han ikke liker deg er noe som fort blir slitsomt, og kan fremstå som anklagende og utakknemlig, spesielt når han allerede gidder å bruke 2-3 timer på telefonen med deg hver dag (!). Dessuten er det ikke sånn at man egentlig oppnår noe reelt ved å presse ord ut av munnen på andre. Slike ting kommer gjerne mer naturlig - og er mer ekte - når man ikke blir presset til å si ting man selv syns er for tidlig. Utover det er det vel bare å slappe av, og ha det i bakhodet at det ikke er verdens ende å ha investert litt tid og energi inn i noe som allikevel ikke ble noe av. Man lærer av det også. Han virker relativt interessert her og nå, men ville kanskje vært enda mer interessert og villig til å satse dersom du slappet mer av. Når en av partene ikke har roen, er det fort gjort for den andre å tenke at her vil man ende opp med å skade noen alvorlig om det ikke går veien, og at det sånn sett er tryggest å holde igjen, ikke satse og ikke si for mye som kan brukes mot en på et seinere tidspunkt. Tusentakk for svar! Nå er jeg veldig glad for at jeg lagde bruker her i går. Du kommer med synsvinkler og ting jeg ikke har tenkt på engang. Det er nok det at han er veldig interessert og liker meg godt som gjør at jeg synes det er vanskelig å tenke at det aldri skal bli meg og han. Men tiden for bare vise. Skulle jeg ende opp med å få en liten kjærlighetssorg så lærer jeg av det til neste gang. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Selv er jeg litt motstander av å tenke altfor langt frem, jeg mener det skaper ett slags unødvendig press, eksempelvis kan man ha en tankegang at jeg skal finne en kjæreste, vi skal være sammen i mange år og det viktigste er å få barn og flytte sammen. En slik forutsetning gjør kanskje at man grubler mye mye mer på om den man har møtt nå er den rette, og kan gjøre det vanskeligere å ha ett rolig og balansert kjæresteforhold. Slikt bør komme naturlig, og det mener jeg at det har størst sjanse til å gjøre, dersom man har fokus på å ha det bra sammen når man er sammen og på den måten bygge ett forhold som kan bli til noen seriøst. Jeg er litt skeptisk til hva han mener når han sier han ikke vil inn i noe forhold, og er tydelig på det, her synes jeg du skal spørre og grave litt til. Dette kan jo bety at han bare bruker deg som en helgekjæreste, ett tidsfordriv, og hvis dette er noe du ikke ønsker, så er det klart du kommer til å være den tapende part hvis han bryter kontakten, eller finner seg noe nytt. Du har også lov å være tydelig på hva du vil og hva du er ute etter. Dere kommuniserer masse, det er jo bra, men det er jo en del ting du lurer på, spør om disse tingene, slik at ikke kommunikasjonen bare blir overfladisk, men pass på å ikke bli masete eller legg altfor mye press på han. Kort fortalt: Hvis han ønsker en helgekjæreste og du ønsker en fast partner som du ønsker å tilbringe mye tid sammen med, så er forutsetningen akkurat nå for ett bra kjæresteforhold ganske dårlig. Hvis dere begge er tilfreds med situasjonen slik den er nå, og prøver videre, så kan selvfølgelig ting endre seg etterhvert og det kan utvikle seg til ett enda bedre kjæresteforhold mer likt det du kanskje ønsker. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Han sier jo rett ut at det kjem ikkje til å være "dere". Om jobben hans er det som stopper eller om han bruker det som unnskyldning er vanskelig å si, men du bør ikkje få noe falske forhåpninger. Om du kan leve med det forholdet dere har nå - nytt det så godt du kan. Vis ikkje, er det berre å avslutte det! Lenke til kommentar
Frøkn Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2020 Baranladion skrev (54 minutter siden): Selv er jeg litt motstander av å tenke altfor langt frem, jeg mener det skaper ett slags unødvendig press, eksempelvis kan man ha en tankegang at jeg skal finne en kjæreste, vi skal være sammen i mange år og det viktigste er å få barn og flytte sammen. En slik forutsetning gjør kanskje at man grubler mye mye mer på om den man har møtt nå er den rette, og kan gjøre det vanskeligere å ha ett rolig og balansert kjæresteforhold. Slikt bør komme naturlig, og det mener jeg at det har størst sjanse til å gjøre, dersom man har fokus på å ha det bra sammen når man er sammen og på den måten bygge ett forhold som kan bli til noen seriøst. Jeg er litt skeptisk til hva han mener når han sier han ikke vil inn i noe forhold, og er tydelig på det, her synes jeg du skal spørre og grave litt til. Dette kan jo bety at han bare bruker deg som en helgekjæreste, ett tidsfordriv, og hvis dette er noe du ikke ønsker, så er det klart du kommer til å være den tapende part hvis han bryter kontakten, eller finner seg noe nytt. Du har også lov å være tydelig på hva du vil og hva du er ute etter. Dere kommuniserer masse, det er jo bra, men det er jo en del ting du lurer på, spør om disse tingene, slik at ikke kommunikasjonen bare blir overfladisk, men pass på å ikke bli masete eller legg altfor mye press på han. Kort fortalt: Hvis han ønsker en helgekjæreste og du ønsker en fast partner som du ønsker å tilbringe mye tid sammen med, så er forutsetningen akkurat nå for ett bra kjæresteforhold ganske dårlig. Hvis dere begge er tilfreds med situasjonen slik den er nå, og prøver videre, så kan selvfølgelig ting endre seg etterhvert og det kan utvikle seg til ett enda bedre kjæresteforhold mer likt det du kanskje ønsker. Jeg har prøvd forsiktig å spørre han om det er slik at han kun vil ha en «helgekjæreste». Selv sier han: jeg orker ikke savnet og den dårlige samvittigheten når jeg er vekk på jobb, så en kjæreste nå vil bare være ekstra hodebry for meg. Men jeg vil fortsette å treffe deg, snakke med deg på kveldene i telefon. Jeg liker deg godt og har blitt ordentlig glad i deg. Jeg spurte han etter han sa dette om ikke savnet fortsatt kom til å være der når vi er tilbake til der vi slapp. Svaret jeg fikk da var: jo, jeg kommer til å savne deg når jeg er vekk for det. Så han motsier seg selv veldig.. Lenke til kommentar
Frøkn Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2020 aomt skrev (46 minutter siden): Han sier jo rett ut at det kjem ikkje til å være "dere". Om jobben hans er det som stopper eller om han bruker det som unnskyldning er vanskelig å si, men du bør ikkje få noe falske forhåpninger. Om du kan leve med det forholdet dere har nå - nytt det så godt du kan. Vis ikkje, er det berre å avslutte det! Ja han sier det rett ut at vi har lagt tanken på meg og han vekk. Jeg vet ikke selv om det er en unnskyldning. Han påstår selv at han fortsatt vil ha kontakt med meg og at han ikke er typen til å bryte kontakt med noen. Jeg liker det som det er nå, det er spennende og gøy, men jeg «jobber» mot ingenting hvis du skjønner? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Så da faller det egentlig bare tilbake på hva som er greit for deg. Her er utgangspunktet slik jeg ser det at dere er friends with benefits. Hvis ditt ønske er noe mer, så løper du en ganske stor risiko ved å bli altfor glad i han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå