Gå til innhold

Facebook og Google sensur?

Anbefalte innlegg

Også, Oddvar... spurte du ikkje berre spørsmål? Om du berre spør spørsmål kvifor kjem du med erklæringer om deltakerne?

Du får ikkje sitte her og skrive søppel, så påstå at du ikkje nødvendigvis trur på det, men så også angripe motstanderne til konspirasjonsteoriene dine likevel. Da spør du ikkje lengre. Du er berre ein konspirasjonsteoretiker.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ism_InnleggNO skrev (4 minutter siden):

Trump har sparket de kompetente folkene og ansatt sine egne stoogies. Så nei, ingen fra Trump sin administrasjon er til å stole på. Spesielt ikke i denne saken.

https://www.nytimes.com/2020/10/09/us/politics/john-ratcliffe-intelligence.html

Har ikke NYT konto og vil heller ikke ha det. Det jeg kunne lese var at Ratcliff var en politisk opratør. Men rollen han har som etterretnings koordinator er ikke forenelig med hva som påstås. Han mottar og koordinerer distribusjonen av alle rapporter fra alle etterrettnings organ i USA. Har har ingen aktiv rolle i innsammlingen av selve etterrettningen. Derfor vil alt han sier og gjør kunne imøtegås av direktørene i hvert enkelt organ. Han får bare rapportene som han siterer fra, og som er katalogført i organisajone som har samlet dem. Her er jeg rett og slett uenig i påstanden din.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (9 minutter siden):

Også, Oddvar... spurte du ikkje berre spørsmål? Om du berre spør spørsmål kvifor kjem du med erklæringer om deltakerne?

Du får ikkje sitte her og skrive søppel, så påstå at du ikkje nødvendigvis trur på det, men så også angripe motstanderne til konspirasjonsteoriene dine likevel. Da spør du ikkje lengre. Du er berre ein konspirasjonsteoretiker.

Beklager hvis jeg fornærmet deg. Var ikke meningen og jeg vil trekke uttalelsen min tilbake i den opprinnelige formen. Men ikke innholdet. At vi ikke kan stole på øverste myndighet i USA's nasjonale sikkerhets organ er jo så skadelig å dissiminere. Det signaliserer totalt sammenbrudd på tilliten til demokratiske institusjoner. Jeg vil ikke på noen måte si at det er utenkelig at han kan unnlate/eller deklassifisere informasjon på politisk grunnlag, men informasjonen finnes ikke. Hvis kongressen vil kan de rapportere det til Hr Horowitz som kan plukke dette ifrahverandre på et blunk. Han KAN ikke lyve! Gjør han det kan han pådra seg straff. Ikke at det ikke har blitt gjort før. Hvem husker ikke James Clapper som løy kongressen rett opp i trynet og slapp fra det.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Booom!

Facebook har sørget for å gi seriøse medier lavere plassering i feeder og anbefalinger for å fremme konservative medier:

https://www.businessinsider.com/facebook-mark-zuckerberg-throttled-traffic-to-progressive-news-sites-wsj-2020-10?utm_source=reddit.com&r=US&IR=T

De lener altså stikk motsatt retning av hva de anklages for i denne tråden.

Bala boom boom! Slik jeg leser denne artikkelen vil jeg si at du tolker den feil. Progressive medier er slik jeg forstår det medier med sosial demokratisk profil. Det du kaller seriøse medier er de som lener seg mot sentrum/høyre i Amerikansk politikk (ytterste høyre her hjemme), og helst er dette mediehus som distribueres på TV. Joe biden er kandidaten alle mediene i USA som MSNBC. NBC, ABC, CNBC, CNN og PBS hegner om. Den fløyen som kalles Progressive er kretsen rundt Bernie Sanders. Han er sammenlignbar med AP her hjemme. Denne fløyen har agenda som helsetjenester for alle (single payer), hevet minstelønn, støtte for Direct Action Worker Unions, gratis utdannelse, svangerskaps permisjon oa som vi tar som en selvfølge her hjemme. Hvis man skal skjønne Amerikansk politikk så må dere forstå mediebildet i USA. Det er så anderledes og politisert at det ikke ligner på noe av det vi har. MSNBC verter som Rachel Maddow tjener opp mot $30K om DAGEN på å spre disinformasjon om Trump, Russiagate og alt annet jævelskap man kan tenke seg. Og det er leksa som gjentas over hele linja. De Progressive mediene er små, ofte internett/youtube baserte kanaler som forsøkes stoppet av slike som Facebook. De får nemlig størstedelen av inntektene sine fra de samme annonsørerene som TV selskapene gjør. Denne tråden er ment å diskutere hva som skjer i mediebildet i USA, men mye har til nå dreiet seg om Joe Biden og hans sønn Hunter Biden. Joe Biden er ikke en populær mann i de Progressive kretsene. Det kan man lett se på regjeringsmedlemmene Joe Biden vil ta inn i regjeringen. Det finnes ikke en eneste Progressiv politiker der. Det er gamle Obama folk alt ihop. Ser man på uteriks departemanger er det de samme folkene som herjet under Clinton og Obama/Biden. Hva jeg tror vi kan vente oss fra USA er et kjør på de fattige som ikke har et flatt øre, press på sosiale goder, en helseomsorg som kommer til å øke med flere ti talls prosent i kost, arbeider forbund som vil bli heftet med så mye byråkrati at det nesten blir umulig å organisere seg, økte priser og økt forbruk på militæret. Kanskje ikke vil vel mange mene, men jeg er ikke optimist på vanlige folks vegne. Tror at USA kommer til å få det tøft de neste 4 - 5 årene som kommer.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (5 minutter siden):

Igjen, spurte ikkje du spørsmål berre? Var det du sa tidligere. Her kjem du med ganske forbannede erklæringer om media. Må minne på om at om du egentlig er nøytral kan du ikkje samtidig ytre så flamberte meininger om alt og alle.

Hva mener du Drunkenvalley? Har jeg ikke sagt unnskyld til deg etter at jeg sa at du var en konspirasjons teoretiker da du oppfordret folk til ikke å stole på USA's institisjoner? Skal du sensure meg (oss) også? Hvis du har noe å si om hva jeg skriver så kan du jo starte med å følge dine egne råd. Jeg har desverre ikke så mye aktelse (så langt) for hva du skriver.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 10/18/2020 at 4:36 PM, Drunkenvalley said:

Sida eg antar folk flest her ikkje har kompetanse innad IT:

Eposter har mykje metadata skjult i normal bruk. Metadata er data om eposten som oftest ikkje synes for brukeren under normal bruk. I eit forsøk på å avgrense svindel, phishing og slikt er metadata ganske omfattende, og vil generelt tydelig identifisere kven som har sendt eposten, korleis dei har sendt den, og når dei har sendt den.

Etter å ha gått over denne metadataen i epostene som blei frigjort dateres dei til eit tidspunkt langt utenfor når dei påstås å vera sendt, som indikere at noko er ute på ferde.

Er du eit troll, med andre ord? Det er vel det du legg i det, sida du tilsynelatende velje den mest ekstreme påstanden og argumentere som om du trur på den.

Kan du dele en av de originale e-postene du har analysert? Eller har du bare lest noe på Twitter og svelgt det rått igjen?

De eneste jeg har er PDF-er og de er jo ganske verdiløse å "analysere".

Lenke til kommentar

Nå begynner det å dukke opp mailer fra Hunter Biden partner Devon Archer som sitter fengslet, å komme ut. Ikke bra for 'the Bidens' kan det se ut som. Det er kommet frem påstander om at Hunter Biden fikk 3.5 millioner dollar fra en russisk oligarkinne (🙂) Det er bakteppet for hva denne (feil erklærte) media kanalen publiser. Hold på hatten folkens.

Endret av Oddvardm
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Oddvardm said:

Nå begynner det å dukke opp mailer fra Hunter Biden partner Devon Archer som sitter fengslet, å komme ut. Ikke bra for 'the Bidens' kan det se ut som. Det er kommet frem påstander om at Hunter Biden fikk 3.5 millioner dollar fra en russisk oligarkinne (🙂) Det er bakteppet for hva denne (feil erklærte) media kanalen publiser. Hold på hatten folkens.

The Trump lie machine er i full sving ja. Forvent "a firehose of lies" frem mot valget.

Ikke noe av det er sant forresten…

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Oddvardm said:

Det er ikke Devon Archer sine mailer, men Bevan Cooney

https://www.washingtonexaminer.com/news/former-hunter-biden-business-partner-gives-26-000-emails-to-breitbart

A former business partner of Hunter Biden currently serving a prison sentence for fraud has reportedly released 26,000 emails detailing his business operations with Biden and Devon Archer, another business partner.

Breitbart News published a report over the weekend claiming that Bevan Cooney gave the conservative news outlet access to his Gmail account because he believes he is the "fall guy" for Biden's dealings and alleged corruption.

"He gave us written approval to do that, and gave us the password. We have been going through the 26,000 emails," Breitbart editor-at-large Peter Schweizer said. "Part of it is just kind of a feel for what is the Biden business model, and we kind of knew this in a way but here it’s very explicit that it is trading off the Biden name, the Biden connections, and the Biden access."

22 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Ikke noe av det er sant forresten…

😄

[citation needed]

Lenke til kommentar
pappkake skrev (42 minutter siden):

Det er ikke Devon Archer sine mailer, men Bevan Cooney

https://www.washingtonexaminer.com/news/former-hunter-biden-business-partner-gives-26-000-emails-to-breitbart

😄

[citation needed]

Det er faktisk motsatt.

Seriøse medier faktasjekker innholdet i sine artikler før de publiserer dem.

Det er ikke gjort her...

...

Og vi andre kan ikke faktasjekke artiklene, uten tilgang til rådata.

Så beleilig for Trump.

Og det er bare mulig fordi fansen hans mangler kildekritikk.

...

Om fansen hadde kildekritikk, så måtte de gått til seriøse medier. De kunne gjort det i sensommer, for å få faktasjekkingen ferdig.

Og ingen ville betvilt ektheten, om Washington Post eller New York Times sine journalister bekreftet innholdet.

...

Men de valgte altså å gå veien som ikke lar innholdet verifiseres sikkert før valget, selv om de hadde muligheten til å gå en bedre vei.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eg blir berre kontinuerlig påmint om kor hysterisk tåpelig heila konspirasjonen er.

761717517_www.google.com_maps_dir_DelawareUSA_LosAngelesCAUSA_@36.7980014-105.8698595z_data!3m1!4b1!-e878!2m2!1d-75.5276699!2d38.9108325!1m5!1m1!1s0x80c2c.thumb.png.b30869024d41d726432744e09e00f045.png

Ein Trump supporter i Delaware mottar besøk av Hunter Biden, som bor i Los Angeles. Kanskje. Visstnok. Kven veit? Ikkje supporteren, fordi han forteller at han ikkje kan gjenkjenne folk, og kvitterte ikkje for kven kunden var, eller krevde betalt for arbeidet eller depositum. Ingenting.

Kvifor er Hunter Biden i Delaware, mange timer frå Washington og på andre sida av landet frå heimen sin? Kvifor levere han laptoppen til ein fremmedkar i ingenmannsland i staden for til sin eigen IT avdeling? Prøve folk her påstå at han ikkje har tilgang til ein IT avdeling? Er me så langt ute på landet at Hunter Biden treng ein tilfeldig kar på gata for jobben, mange timer unna folk han stoler på? Hæ?

Videre er det eit openbart gapende hol her: Manglende sikkerheten på laptoppen. Trur folk virkelig at ein karakter av dette nivået vandrer rundt med ein ulåst laptop, ukryptert, med alle dører opne? For kven her inne gjer det meining at denne supporteren berre kunne kopiere harddisken, lese innhald som eposter, osv? Dette vitner om skammelig lav IT kompetanse frå dei som svelge så openbart falskt agn.

Historia etablerer jo ikkje om FBI er involvert eller ei ein gong. Visstnok blir dei tilkalt. Eller vent, dei tilkalte han? Vent, nei, kva var det igjen... Supporteren veit visst ikkje, fordi historia forandret seg gjentatte ganger der. Før han endelig havner hos... Rudy Giuliani? Rudy Giuliani kan neppe opne ein pokkers epost uten hjelp, til tross for tittelen hans. Det er blitt demonstrert at han har IT kompetansen til eit troll. Rudy er også tidligere advokaten til Trump.

Og dette er ei historie dykk trur på, når opphavet er så komediskt rotete og uten logikk? Dykk berre hopper over opphavet, og veljer å stole på kjente svindlere som Rudy Giuliani, Steve Bannon, John Ratcliffe og Donald Trump? Samtidig spør dykk kven som ville tjent på å skape denne fiksjonelle konspirasjonsteorien?

Dykk er ikkje berre lettlurte om dykk trur på dette skvipet. Dykk er enten grønnsak på life support eller villig ignorant.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

...det skal dog nevnes at innholdet kan være resultatet av datainnsamling via dataangrep -- men det betyr igjen at hackere / russisk mafia / russisk etterretning har hatt materialet, og at det kan være endret eller lagt til forfalskede elementer som ikke er Hunter Biden sine.

Det kan være stjålne PC-er, og/eller PC-er han brukte i Ukraina, som Shokin eller andre har beslaglagt eller stjålet.

Men bare det at disse har eller kan ha vært hendene til russisk mafia / den anti-vestlige etterretningen til fascister gjør innholdet på dem praktisk talt ubrukelig.

De kan ha endret enkeltord, tidspunkter eller setninger, lagt til eller fjernet innhold, eposter eller annet komprimerende materiale.

Det kan også Rudy og Trump-kampanjen gjort etter at de fikk tak i harddiskene med dette innholdet fra russisk etterretning / mafia.

...og uærligheten og urederligheten deres gjør saken deres praktisk talt død -- selv om det kunne vært en sak, om den ble etterforsket skikkelig på et tidligere tidspunkt -- hvor eksistensen av disse epostene kunne blitt verifisert å faktisk ha befunnet seg i Bidens innboks / utboks.

---

Og det verste er at ingenting av dette impliserer at Joe Biden er involvert.
Det er et angrep på hans familie.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For at historien skulle vera truverdig måtte me hatt eit truverdig grunnlag. Her er det usaklege sjølvmotigselser, kritiske detaljer som endrer seg under press, og dei einaste som kan støtte opp historia er ekstremt partisanske mennesker tett knyttet til Bidens politiske fiende.

Om eg skulle byrja tru på denne teorien trenger eg at det heila kjem frå nokon uten openbare politiske assosiasjoner, som ikkje veit kva som egentlig var innhaldet, men skimtet noko som fekk han til å nå ut til FBI eller tilsvarende, og at FBI erklærte at dei opna ein etterforskning. Det er vesentlig meir truverdig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...