jallajall Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Breaking! Twitter har sluttet å faktasjekke. Lenke til kommentar
AntonMarkmus Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Er midt i prosessen med å legge opp til et Google-fritt liv, og må si at så langt har det vært en fornøyelse. Det er så mange gode alternativer der ute som respekterer personvern, og som ikke blander seg inn i politikk. Og ikke minst føles det godt hver gang man sletter, inaktiverer eller nekter tillatelser til noe som har noe som helst med Google, Facebook, Youtube etc. å gjøre. Og som en ekstra bonus er det en fornøyelig prosess å researche hvilke konkurrenter som finnes der ute på markedet, og hva som passer best for en selv og eget bruk. Anbefales! Endret 31. januar 2021 av AntonMarkmus Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Camlon skrev (1 time siden): Wow, du har virkelig blitt arrogant. At du nekter å svare på mine spørsmål bekrefter min mistanke at det er null logikk og rasjonell tankegang bak dine påstander. ...jeg gir deg en kilde slik at du kan lese selv og oppdatere en posisjon som åpenbart er basert på misinformasjon -- og så kaller DU MEG ARROGANT? Skal jeg forstå det slik at du ikke kan lese selv..? Vi kan diskutere fakta -- men det blir å kaste bort alles tid når dere åpenbart har en posisjon tilsvarende kreasjonisme, og nekter å oppdatere dere. jallajall skrev (30 minutter siden): Intressant. Her lister du opp en del kvantifiserbare psykososiale markører som også utenforstående kan bruke til å avgjøre hva slags kjønn andre har, korrekt? Da dukker jo spørsmålet opp dersom man ikke oppfyller noen av 'kriteriene'; kan Rachel Levine ta feil av hvilket kjønn h*n er? Igjen -- les en oppdatert kilde, som den i min forrige post, og faktisk lær deg hvordan ting fungerer -- og slutt å hoppe tilbake til tilbakeviste forestillinger som spres av idioter på ytterste høyre. Tåkefyrste skrev (58 minutter siden): Og der er det iboende problemet at "hate speech" ikke har noen klar definisjon, og at tech gigantene sensurerer på måfå. Det er uforståelig for meg at å påpeke at du ikke ER en kvinne bare fordi du føler deg som en, på noe vis kan kategoriseres som "hate speech". ...okay, da kaller jeg deg for frøken heretter -- siden følelsene dine ikke spiller noen rolle, og jeg antar at du aldri har tatt noen genetisk test som bekrefter at du er XY, og du oppfører deg som en... jente med mensen. Endret 31. januar 2021 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) 7 minutes ago, Red Frostraven said: ...okay, da kaller jeg deg for frøken heretter -- siden følelsene dine ikke spiller noen rolle, og jeg antar at du aldri har tatt noen genetisk test som bekrefter at du er XY, og du oppfører deg som en... jente med mensen. Kall meg hva du vil, følelsene mine spiller mindre rolle enn din rett til å ytre deg. At jeg synes denne posten er utrolig barnslig betyr ikke at du ikke skal få lov å skrive den. Tenk et øyeblikk at brukeren din nå hadde blitt slettet fra diskusjon.no for "hate speech" for å ha tilegnet meg et kjønn jeg ikke identifiserer meg som. Dette er realitet for mange på twitter, youtube, facebook osv. Hvordan kan du på noen måte forsvare dette? Endret 31. januar 2021 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Tåkefyrste skrev (5 minutter siden): Kall meg hva du vil, følelsene mine spiller mindre rolle enn din rett til å ytre deg. At jeg synes denne posten er utrolig barnslig betyr ikke at du ikke skal få lov å skrive den. ...altså -- posten min som er like barnslig som forestillingen deres om at transseksuelle ikke har kjønnsidentiteten de identifiserer som..? Hele poenget er at det er dere som oppfører dere som småbarn, frøken. 🙄 Jeg bare demonstrerer hvilket nivå dere ligger på, gjennom å gjengi det, fordi jeg tror at jeg må ned på et så lavt nivå for å bli forstått av dere -- og vise for andre hvor barslig oppførselen faktisk er. Endret 31. januar 2021 av Red Frostraven 2 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) 11 minutes ago, Red Frostraven said: ...jeg gir deg en kilde slik at du kan lese selv. Skal jeg forstå det slik at du ikke kan lese selv..? Vi kan diskutere fakta -- men det blir å kaste bort alles tid når dere har en posisjon tilsvarende kreasjonisme, og nekter å oppdatere dere. Kanskje vi nekter å "oppdatere oss" fordi du nekter å svare på et enkelt spørsmål, antar at vi bør lære av deg, kommer med barnslige personangrep og ber oss om å lese en lang studie som motsier deg selv. Her er et sitat fra din egen lenke. De sier klart at kjønnsidentitet er hva du tror du er, ikke om du identifiserer deg med maskuline eller feminine kjønnsrollemønstre. Gender identity refers to a person’s innermost concept of self as male, female or something else and can be the same or different from one’s physical sex Endret 31. januar 2021 av Camlon Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Just now, Red Frostraven said: Hele poenget er at det er dere som oppfører dere som småbarn, frøken. 🙄 Du argumenterer på en ufyselig belærende selvgod måte, og du begynner å bli gjennomskuet av de aller fleste her inne. Så jeg vet ikke hvem som er barn her. Frøken. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Camlon skrev (19 minutter siden): Kanskje vi nekter å "oppdatere oss" fordi du nekter å svare på et enkelt spørsmål, antar at vi bør lære av deg, kommer med barnslige personangrep og ber oss om å lese en lang studie som motsier deg selv. Her er et sitat fra din egen lenke. De sier klart at kjønnsidentitet er hva du tror du er, ikke om du identifiserer deg med maskuline eller feminine kjønnsrollemønstre. Gender identity refers to a person’s innermost concept of self as male, female or something else and can be the same or different from one’s physical sex Bare ta det i vitenskapsdelen av forumet, så slipper vi voksenopplæring. Du kan begynne med å finne ut hva "gender" er, på engelsk, på fagspråk. "Gender is the range of characteristics pertaining to, and differentiating between, masculinity and femininity. Depending on the context, these characteristics may include biological sex, sex-based social structures (i.e., gender roles), or gender identity." Gender - Wikipedia Tåkefyrste skrev (18 minutter siden): Du argumenterer på en ufyselig belærende selvgod måte, og du begynner å bli gjennomskuet av de aller fleste her inne. Så jeg vet ikke hvem som er barn her. Frøken. Nei, jeg har bare tatt opp et speil. Og dere liker ikke det dere ser. ...heldigvis så banner Twitter slikt. Og jeg ber om forståelse fra moderatorene på forumet; jeg forsøker å få noen folk til å forstå etikk på barnehagenivå her. Endret 31. januar 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 11 minutes ago, Red Frostraven said: Igjen -- les en oppdatert kilde, som den i min forrige post, og faktisk lær deg hvordan ting fungerer -- og slutt å hoppe tilbake til tilbakeviste forestillinger som spres av idioter på ytterste høyre. Jeg leste kilden, men jeg skjønner ingenting av det som står der. Kan ikke du forklare litt for meg da? 1) Kan Rachel Levine ta feil av hvilket kjønn h*n er? 3) Kan tredjepersoner, basert på en del kriterier (selv om vi nødvendigvis ikke vet hva disse krireriene er pr dd), fastslå en annen persons kjønn? 2) Når arkeologer graver opp gamle beinrester, er det mulig å fastlå hva slags kjønn vedkommende hadde? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Igjen, dette er allerede tatt opp på vitenskapsdelen av forumet, og ingenting hindrer deg i å starte en ny tråd. Rachel Levine kan ta feil om kjønnet sitt -- akkurat som at du kan tro at du er en mann. Endret 31. januar 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 3 minutes ago, Red Frostraven said: Rachel Levine kan ta feil om kjønnet sitt ..og likevel hamrer du løs og kaller det konsirasjonsteorier dersom noen beskriver vedkommende som "a man who belives he is a woman"? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Du glemte siste del av setningen. Red Frostraven skrev (7 minutter siden): Rachel Levine kan ta feil om kjønnet sitt -- akkurat som at du kan tro at du er en mann. Det er ikke rasjonelt å forvente at voksne mennesker tar feil om kjønnet sitt. Endret 31. januar 2021 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 2 minutes ago, Red Frostraven said: Det er ikke rasjonelt å forvente at voksne mennesker tar feil om kjønnet sitt. Så da er vi litt tilbake på at kjønn et utelukkende en subjektiv oppfattelse, litt som en kvale... 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 1 minute ago, Red Frostraven said: Bare ta det i vitenskapsdelen av forumet, så slipper vi voksenopplæring. Ble du fornærmet nå. 😂 Det jeg sa er at din egen kilde motsier deg selv. Du skal få lov til å ikke svare hvis du ikke vil. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) ...så, du stoppet å lese på sånn circa 5 linjen fordi du kom over et ord du trodde du forstod men som du egentlig ikke forstod, og antok at din manglende forståelse betyr at jeg tok feil -- og at du bare kan droppe å lese resten av kilden og bare returnere tilbake til en tidligere og dårligere forståelse..?! I kontekst kjønnsidentitet, så er male og masculine, eller female og feminine, synonyme, all den tid fysiske kjønnsorganer er en annen og separat faktor. De tror ikke at de har kjønnsorganene. https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_identity Bare fortsett å lese, her er kilden igjen..: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6677266/ Bare si i fra om det er flere spørsmål eller om du finner noe annet du ikke forstår. Og etterpå så kan du forklare Jallajall hvordan påstanden om at kjønnsidentitet er en subjektiv oppfattelse er feil, all den tid transseksualitet er en egenskap av den fysiske hjernen og dens utvikling i maskulin retning, eller mangel på en slik utvikling, og ikke har noen påviselig sosialt påvirket komponent, da sosial påvirkning kun er påvist å kunne påvirke folks forståelse av kulturelle kjønnsroller, ikke deres kjønnsidentitet. ...akkurat som legning, bare andre områder av den fysiske hjernen. Endret 31. januar 2021 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) 8 hours ago, Red Frostraven said: ...så, du stoppet å lese på sånn circa 5 linjen fordi du kom over et ord du trodde du forstod men som du egentlig ikke forstod, og antok at din manglende forståelse betyr at jeg tok feil -- og at du bare kan droppe å lese resten av kilden og bare returnere tilbake til en tidligere og dårligere forståelse..?! I kontekst kjønnsidentitet, så er male og masculine, eller female og feminine, synonyme, all den tid fysiske kjønnsorganer er en annen og separat faktor. De tror ikke at de har kjønnsorganene. https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_identity Bare fortsett å lese, her er kilden igjen..: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6677266/ Bare si i fra om det er flere spørsmål eller om du finner noe annet du ikke forstår. Du oppfører deg fortsatt som en arrogant gjøk. Du er ikke her til å lære andre, du er her for å forsvare ditt eget argument. Og om jeg skulle lese den studien for noe jeg studerte på universitetet, så er du den siste jeg vil spørre. Jeg har ikke noe ønske om å stryke. Jeg sa ikke bare at du tok feil, men også at din egen linke motsier deg selv. Jeg spurte "Hva er feminin eller maskulin kjønnsidentitet, og hvordan vet jeg hvilken jeg er en del av?" Du sa Du kan scanne hjernen, om du virkelig ikke er sikker, men det er en lite praktisk løsning. En mer praktisk løsning er å bare si om du identifiserer mest med maskuline eller feminine kjønnsrollemønstre og forventninger. Kilden din sa - Gender identity refers to a person’s innermost concept of self as male, female. - Family and twin studies indicate that genes play a role, although no specific candidate genes have been identified. Du har kanskje lest studien, men det er tydelig at du har ikke forstått deres konklusjoner. De sier klart at kjønnsidentitet er hva du selv tror du er, ikke noe du kan finne ut fra kjønnstereotyper eller hjernescanning som du hevdet. Quote Og etterpå så kan du forklare Jallajall hvordan påstanden om at kjønnsidentitet er en subjektiv oppfattelse er feil, all den tid transseksualitet er en egenskap av den fysiske hjernen og dens utvikling i maskulin retning, eller mangel på en slik utvikling, og ikke har noen påviselig sosialt påvirket komponent, da sosial påvirkning kun er påvist å kunne påvirke folks forståelse av kulturelle kjønnsroller, ikke deres kjønnsidentitet. Omtremt alt du gjør er en egenskap av den fysiske hjernen og dens utvikling. Endret 1. februar 2021 av Camlon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) @Red Frostraven Her kan du lese litt om hvorfor man ikke kan scanne hjernen for å finne ut hvilket kjønn man skal identifisere seg med. Quote Indeed, not only is the existing literature on sex differences in brain imaging likely biased, but recent work does significant damage to the idea that there are distinct, separate, “male brains” and “female brains” at all. A research group led by Daphna Joel summarizes the findings of their meta-analysis that included brain images from 1,400 participants: “Brains with features that are consistently at one end of the ‘maleness-femaleness’ continuum are rare. Rather, most brains are comprised of unique ‘mosaics’ of features, some more common in females compared with males, some more common in males compared with females, and some common in both females and males.” So an essential premise of Bakker’s work on trans brains — that there are distinct groups of “male brains” and “female brains” in cis people to which we can compare the brains of trans people — is flawed. Even more important, the interpretation that Bakker’s results are a victory for trans kids actually threatens to undermine the acceptance of trans people generally. We don’t need to validate trans identities via brain matter — we need to take trans people at their word when they express their genders. https://www.them.us/story/brain-scans-transgender-identity Endret 1. februar 2021 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 1. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2021 Enda en tråd ødelagt av OT diskusjon. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) Camlon skrev (3 timer siden): @Red Frostraven Her kan du lese litt om hvorfor man ikke kan scanne hjernen for å finne ut hvilket kjønn man skal identifisere seg med. https://www.them.us/story/brain-scans-transgender-identity Så argumentet ditt er at det ikke vil være mulig å fastsette kjønnsidentitet absolutt fordi kjønnsidentitet ikke er et binær fenomen, og at det uansett er viktigere å høre med og tro på individene fremfor å bruke vitenskapelige undersøkelser for å bekrefte..? ...så progressivt av deg... Men i den virkelige verden så er det folk som benekter at menneskene som uttrykker en annen kjønnsidentitet enn kjønnsorganene har den kjønnsidentiteten de ble født med, og derfor er videre forskning viktig, for å sikre deres rettigheter og vern mot diskriminering og den vidt spredte ideen om at de lider av mental sykdom. EEG -- målinger av hjernens aktiveringsmønstre -- er lovende. Problemet er nettopp å finne mer enn 20 transseksuelle som er villig til å stole på vitenskapen og har mulighet til å være med på samme undersøkelse, slik at man får hevet resultatene til en statistisk signifikans som overgår hva som kan avvises som statistiske avvik og unngå kritikk og avvisning for lav deltagelse / sample size. The transsexual brain – A review of findings on the neural basis of transsexualism (uni-freiburg.de) Endret 1. februar 2021 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 3 minutes ago, Red Frostraven said: Så argumentet ditt er at det ikke vil være mulig å fastsette kjønnsidentitet absolutt fordi kjønnsidentitet ikke er et binær fenomen Denne delen er riktig. Kjønnsidentitet er på et spektrum og kan ikke bedømmes utifra hjernescan eller kjønnstereotyper slik du hevdet. Quote ...så progressivt av deg... Jeg er ingen stereotypisk konservativ, jeg er enig med venstresiden på flere områder. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå