Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2021 graavik skrev (33 minutter siden): Ehhh..kanskje fordi når koko-høyre og trumpist-idoter forsøker å undergrave fakta? Det må jeg si er en flott påstand fra en senurist som diskvalifiserer alt og alle han ikke liker. 2 Lenke til kommentar
graavik Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 21 minutes ago, Oddvardm said: Det må jeg si er en flott påstand fra en senurist som diskvalifiserer alt og alle han ikke liker. Ok. Hva tror du møkkasprederen forsøker å si når hun kaster opp: "I'ts all bullshit"? 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 5 hours ago, Red Frostraven said: Ja, jeg ser at det er hans versjon av saken. Har vi andre versjoner..? Det vet du allerede svaret på, siden sosiale medier som Twitter gir ikke engang brukeren en god forklaring på hvorfor de er utestengt. Du spør bare for diskreditere. Quote Og i hvor stor grad er han positiv til det fascistiske regimet i Kina -- og motstander av ytringsfrihet, demokrati i Hong-Kong og/eller Taiwan..? Hva har dette med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 30. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2021 Jimmy Dore interjuer Dyland Ratigan om sensur (manipulering) av aksjemarkedet. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 Flashback til da NotTheBee fikk en av postene sine slettet fra Instragram grunnet "violence and incitement". De postet en screenshot av Twitter's top trending tags som var "Hang Mike Pence". 1 Lenke til kommentar
graavik Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 39 minutes ago, jallajall said: Flashback til da NotTheBee fikk en av postene sine slettet fra Instragram grunnet "violence and incitement". De postet en screenshot av Twitter's top trending tags som var "Hang Mike Pence". Regner med at de har ryddet opp? Eller påstår du at dette fortsatt er en av "trending tags" ? 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 31. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2021 Sensur støttes fra venstre. Første gang de bruker sensur er du 'happy'. Andre gang de bruker sensur er du 'unhappy'. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) "..a transgender woman, that is, a man who belives he is a woman" er nå ansett som “hateful” content av Twitter. Biology sucks. Endret 31. januar 2021 av jallajall Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) ...kjønnsidentitet er ikke en tro. Og jeg tipper at de hadde mer innhold i artikkelen som er misvisende og skrevet i hensikt å villede og skremme leserene og forme deres formening om denne personens politikk, farget av propaganda. Mannlig kjønnsidentitet er en gradvis endring i hjernen som skjer under svangerskapet og de første levemånedene -- handler ikke om sosial påvirkning -- og mennesker som ikke identifiserer som menn, men som har penis, tar ikke og har ikke feil i sin kjønnsidentitet. ...vær så snill å ikke fortsette å spre konservative sin propaganda -- inkludert vrangforestillingene om at forskere lar seg påvirke av politisk korrekthet. Forestillingen blir eid i vitenskapsdelen av forumet, hvor sånne konspirasjonsteorier hører hjemme og fortjener å begraves sammen med forestillingen om at vi nå ser naturlige klimaendringer, og kreasjonisme -- og den eneste grunnen til at folk fortsetter å spre disse løgnene er at selvinnsikten er like lav som kunnskapen om biologi og grunnleggende filosofi, og/eller at folk lar seg påvirke av propaganda i så stor grad at de ikke klarer å ta til seg ny informasjon. Endret 31. januar 2021 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Fascinerende at enkelte mener det er en «konspirasjonsteori» at en transgender woman er en biologisk mann som tror h*n er en kvinne/hest/fly/brekkjern/whatever. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) Fascinerende at enkelte uttaler seg totalt uten å verken vite hva de snakker om eller forstår hva de snakker om. Det er ikke et naturlig behov for mer enn en kjønnsidentitet. Tiltrekning -- legning -- er uavhengig av opplevd identitet. Det har dog utviklet seg en slik andre identitet, som utvikler seg i individer som har mye mannlige kjønnshormoner, etter at tiltrekning -- hva vi kaller legning -- allerede er avgjort. Og legning er igjen heller ikke avgjort av kjønnskromosomer, men er en glidende overgang, akkurat som kjønnsidentitet. Denne identiteten handler faktisk ingenting om penis eller vagina -- men om hvilken gruppe av feminin eller maskulin kjønnsidentitet man tilhører -- hvor feminin er grunninnstillingen til mennesker, og maskulinitet er en utvikling bort fra det utgangspunktet. Y-kromosomet er ikke nødvendig for å utvikle en maskulin kjønnsidentitet, og å ha et Y-kromosom hindrer ikke mennesker fra å IKKE utvikle en slik maskulin kjønnsidentitet -- altså, beholde grunninnstillingen. Akkurat som at barske maskuline menn med liten tiss føler seg lite manndige -- så kan mennesker som identifiserer med det andre kjønn føle manglende komfort med sitt selvbilde, fordi de deler deres skjønnhetsidealer, og ikke sitt biologiske kjønn sitt. Det kan også sammenlignes med damer som ser maskuline ut, med hårtap og skjeggvekst, men likevel er kvinner -- som føler seg lite tilpass med hvem de er. Dette er gender dysphoria -- følelsen mange transpersoner har om at deres egne kropp er stygg. ...Og kjønnsidentiteten til en voksen transperson er i de fleste tilfeller like reell som den gjennomsnittlige kvinne og mann sin kjønnsidentitet; de har også en kjønnsidentitet som har startet som feminin, og enten ikke endret seg, eller endret seg til maskulin. Kjønnsidentitet betyr ikke at de tror at de har et annet kjønnsorgan eller andre kjønnskromosomer enn de har, og kjønnsidentiteten deres som motsatt kjønn er like reell som alle andre sin kjønnsidentitet. --- Misinformasjon på dette området fører til unødvdendig hat, vold, og splittelse. Endret 31. januar 2021 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 2 hours ago, Red Frostraven said: Denne identiteten handler faktisk ingenting om penis eller vagina -- men om hvilken gruppe av feminin eller maskulin kjønnsidentitet man tilhører -- hvor feminin er grunninnstillingen til mennesker, og maskulinitet er en utvikling bort fra det utgangspunktet. Hva er feminin eller maskulin kjønnsidentitet, og hvordan vet jeg hvilken jeg er en del av? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Du kan scanne hjernen, om du virkelig ikke er sikker, men det er en lite praktisk løsning. En mer praktisk løsning er å bare si om du identifiserer mest med maskuline eller feminine kjønnsrollemønstre og forventninger. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) 5 minutes ago, Red Frostraven said: Du kan scanne hjernen, om du virkelig ikke er sikker, men det er en lite praktisk løsning. En mer praktisk løsning er å bare si om du identifiserer mest med maskuline eller feminine kjønnsrollemønstre og forventninger. Mange feminine menn vil identifisere seg med feminine kjønnsrollemønstre og forventinger. Så hvis jeg er en slik feminin mann, så er min kjønnsidentitet kvinne? Endret 31. januar 2021 av Camlon Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Igjen blir det praktiske svaret; Synes du, som eventuell heterofil feminin mann, at gutter og menn er umodne og unødvendig voldelige og selvsikre, og generelt idioter som tar unødvendig risiko, og forstår ikke hvorfor de oppfører seg slik..? Synes du at jenter sin løsning gjennom å søke råd og støtte til å løse problemer er en mer rasjonell tilnærming? Går du først og fremst til andre mennesker med problemene dine, eller forsøker du å løse dem selv uten hjelp -- og er dette opplært, eller det som faller deg mest naturlig..? Var du mest tiltrukket av lek med andre og dukker, eller mot aktiv lek med rollespill og individuell lek? Søker du sosiale yrker og foretrekker å jobbe i team..? ...og til slutt, og ikke minst, barberer du ansiktet og føler at det er naturlig å bruke sminke og klær som ikke-maskuline / feminine i samme kultur -- eller synes du at du skjegget ser rart og unaturlig ut, men beholder det fordi du likevel er interessert i å tiltrekke deg heterofile jenter..? Det kan trenges psykolog for å avgjøre, om usikkerheten er for stor. Men de fleste voksne klarer å finne ut av om de fremdeles har grunninnstillingen, er feminine, eller om de har gått noe i maskulin retning men fremdeles har overvekt av feminine trekk, eller om de er mer maskuline enn feminine, eller om de er helt maskuline med nysgjerrighet mot det feminine. Autisme og/eller traumer kan også gjøre det vanskelig, og igjen vil de fleste voksne egentlig kunne svare på dette selv; Om de føler at de ikke forstår andre av samme eller motsatt kjønn eller det sosiale spillet, så kan de være autister, og om de er redde for mennesker, så kan de være traumatiserte eller lide av angst. --- Det finnes mange tråder om emnet om du er genuint interessert, men jeg tipper at du egentlig ikke er interessert i å skaffe deg en oppdatert forståelse av emnet, men har fått vite hva du skal mene av youtubere uten den minste forståelse av emnet, med politisk motiverte talking points. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) 1 hour ago, Red Frostraven said: Igjen blir det praktiske svaret; Synes du, som eventuell heterofil feminin mann, at gutter og menn er umodne og unødvendig voldelige og selvsikre, og generelt idioter som tar unødvendig risiko, og forstår ikke hvorfor de oppfører seg slik..? Synes du at jenter sin løsning gjennom å søke råd og støtte til å løse problemer er en mer rasjonell tilnærming? Går du først og fremst til andre mennesker med problemene dine, eller forsøker du å løse dem selv uten hjelp -- og er dette opplært, eller det som faller deg mest naturlig..? Var du mest tiltrukket av lek med andre og dukker, eller mot aktiv lek med rollespill og individuell lek? Søker du sosiale yrker og foretrekker å jobbe i team..? ...og til slutt, og ikke minst, barberer du ansiktet og føler at det er naturlig å bruke sminke og klær som ikke-maskuline / feminine i samme kultur -- eller synes du at du skjegget ser rart og unaturlig ut, men beholder det fordi du likevel er interessert i å tiltrekke deg heterofile jenter..? Ok, en hetrofil mann mener at menn er umodne og unødvendig voldelige og selvsikre og foretrekker å søke råd og støtte. Han går til andre mennesker med problemene sine og jobber i et sosialt yrke. Han barberer ansiktet og bruker litt sminke. Er denne mannens kjønnsidentitet egentlig kvinne? Og hva med det motsatte. En hetrofil kvinne synes ikke menn er umodne og unødvendig voldelige og selvsikre. Foretrekker å løse problemer uten hjelp, jobber i et ikke-sosialt yrke og driter i sminke og lar håret gro. Er denne kvinnens kjønnsidentitet egentlig mann? Jeg har alltid ansett kjønnsidentitet som det kjønnen man selv tror man er, men det ser ut som du mener det er objektive kriterier for hvilket kjønn man skal identifisere seg som. Quote Det finnes mange tråder om emnet om du er genuint interessert, men jeg tipper at du egentlig ikke er interessert i å skaffe deg en oppdatert forståelse av emnet, men har fått vite hva du skal mene av youtubere uten den minste forståelse av emnet, med politisk motiverte talking points. Jeg anser ikke det du sier som fakta. Bare fordi jeg spør deg spørsmål, betyr ikke at jeg anser deg som en troverdig kilde og vil lære fra deg. Jeg spør fordi jeg vil vite hva du egentlig mener. Hitill har jeg bare fått en beskrivelse av kriteriene, men jeg vil ha et mer direkte svar på spørsmålene over. Endret 31. januar 2021 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Så det du sier er at du kaster bort tiden min og alle andre som leser tråden i bad faith..? Da slutter jeg å kaste bort min og alle andre sin tid, så får du lese deg opp selv på den mest oppdaterte forståelsen av kjønn, kjønnsidentitet og legning..: Neurobiology of gender identity and sexual orientation (nih.gov) 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 10 minutes ago, Red Frostraven said: Så det du sier er at du kaster bort tiden min og alle andre som leser tråden i bad faith..? Wow, du har virkelig blitt arrogant. At du nekter å svare på mine spørsmål bekrefter min mistanke at det er null logikk og rasjonell tankegang bak dine påstander. 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Og der er det iboende problemet at "hate speech" ikke har noen klar definisjon, og at tech gigantene sensurerer på måfå. Det er uforståelig for meg at å påpeke at du ikke ER en kvinne bare fordi du føler deg som en, på noe vis kan kategoriseres som "hate speech". 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 2 hours ago, Red Frostraven said: Synes du, som eventuell heterofil feminin mann, at gutter og menn er umodne og unødvendig voldelige og selvsikre, og generelt idioter som tar unødvendig risiko, og forstår ikke hvorfor de oppfører seg slik..? Synes du at jenter sin løsning gjennom å søke råd og støtte til å løse problemer er en mer rasjonell tilnærming? Går du først og fremst til andre mennesker med problemene dine, eller forsøker du å løse dem selv uten hjelp -- og er dette opplært, eller det som faller deg mest naturlig..? Var du mest tiltrukket av lek med andre og dukker, eller mot aktiv lek med rollespill og individuell lek? Søker du sosiale yrker og foretrekker å jobbe i team..? ...og til slutt, og ikke minst, barberer du ansiktet og føler at det er naturlig å bruke sminke og klær som ikke-maskuline / feminine i samme kultur -- eller synes du at du skjegget ser rart og unaturlig ut, men beholder det fordi du likevel er interessert i å tiltrekke deg heterofile jenter..? Det kan trenges psykolog for å avgjøre, om usikkerheten er for stor. Intressant. Her lister du opp en del kvantifiserbare psykososiale markører som også utenforstående kan bruke til å avgjøre hva slags kjønn andre har, korrekt? Da dukker jo spørsmålet opp dersom man ikke oppfyller noen av 'kriteriene'; kan Rachel Levine ta feil av hvilket kjønn h*n er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå