Camlon Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 (endret) 9 hours ago, Snikpellik said: Det fortsetter på Parler... Hide contents Og det fortsetter på Twitter. Legg merke til at Tweetene er fra denne uken og er fortsatt tilgjengelig uten noen form for advarsel. Parler meldingene over har ingen form for link eller dato, så det er ikke mulig å sjekke om de er fjernet, veldig gamle eller falske. Endret 11. januar 2021 av Camlon 3 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 (endret) 11 hours ago, Camlon said: Og det fortsetter på Twitter. Legg merke til at Tweetene er fra denne uken og er fortsatt tilgjengelig uten noen form for advarsel. Parler meldingene over har ingen form for link eller dato, så det er ikke mulig å sjekke om de er fjernet, veldig gamle eller falske. Det har haglet med drapstrusler mot Trump i fire år nå uten at twitter, amazon, fb eller google har brydd seg. Dessverre ser det ut som stormingen av Capitol kommer til å bli missbrukt til de grader for å sensurere. 1984 rykker stadig nærmere. Sommerens voldelige opptøyer og angrep på både politi, politikere og føderale bygninger i USA ble organisert gjennom både på facebook og twitter. Igjen var det ingen som brydde seg eller så et problem i dette den gang. Endret 11. januar 2021 av scuderia 5 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 17 hours ago, Camlon said: Jeg installerte Parler som protest når jeg fikk høre at de ble kastet ut av Google Play. Det er faktisk vesentlig mer aktivt og mindre ekstremt enn jeg forventet. Det skal bli interessant å se om de faktisk klarer å holde Parler nede. Oppdatering. Parler er nede og det er ikke mulig å gjøre noe der. Før de ble stengt ned, så sa Parler CEO at de forventer å komme tilbake iløpet av en uke. Veldig mange av Parler brukerene har gått til Gab som har sin egne servere og kan derfor ikke stenges. Gab sier at de har fått 500,000+ nye brukere iløpet av en dag. Jeg kommer meg inn, men det går tregt. 1 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Noen som vil finne ut om påstandene i videoen stemmer når Parler er oppe igjen? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 ...jeg kommer aldri til å forstå behovet for å ha et ekkokammer. Hvorfor vil folk bli dummere og mer misinformert..? scuderia skrev (3 timer siden): Det har haglet med drapstrusler mot Trump i fire år nå uten at twitter, amazon, fb eller google har brydd seg. Dessverre ser det ut som stormingen av Capitol kommer til å bli missbrukt til de grade for å sensurere. 1984 rykker stadig nærmere. Sommerens voldelige opptøyer og angrep på både politi, politikere og føderale bygninger i USA ble organisert gjennom både på facebook og twitter. Igjen var det ingen som brydde seg eller så et problem i dette den gang. ...jeg mener... Sommerens opptøyer var ikke voldelige; 93% av demonstrasjonene skjedde uten anmeldte eller alvorlige personsskader -- og en majoritet av personsskader skyldes møte med politi eller motdemonstranter som initierte voldelige sammenstøt. Hvilke angrep ble planlagt gjennom Twitter -- og hva var følgene..? Det er også viktig å skille mellom bevgelsen -- BLM, kampen for politireform og å hjelpe USA til et politi som er bedre enn politiet i Nigeria, Egypt, Colombia og Iran -- og eventuelle grupper som misbruker protestene. BLM er ikke ansvarlige for hva folk som opererer under organisasjoner gjør -- akkurat som at Trumpsupportere -- gruppen -- ikke er ansvarlige for hva Proud Boys gjør i samme demonstrasjon. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 14 minutes ago, Red Frostraven said: ...jeg kommer aldri til å forstå behovet for å ha et ekkokammer. Hvorfor vil folk bli dummere og mer misinformert..? ...jeg mener... Sommerens opptøyer var ikke voldelige; 93% av demonstrasjonene skjedde uten anmeldte eller alvorlige personsskader -- og en majoritet av personsskader skyldes møte med politi eller motdemonstranter som initierte voldelige sammenstøt. 7% er en høy andel, spesielt når de som lager statistikken sympatiserer med BLM. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Camlon skrev (8 minutter siden): 7% er en høy andel, spesielt når de som lager statistikken sympatiserer med BLM. Høy, i følge hvem -- og sammenlignet med hva..? Hverdagen..? Andre store demonstrasjoner..? ...Stop the Steal var betydelig verre, til sammenligning. Det var 6 timer, og resulterte i 5 dødsfall, og et angrep på demokratiske institusjoner, og inkluderte attentatforsøk hjulpet av amerikanske folkevalgte republikanere og politifolk i sivil. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Red Frostraven skrev (39 minutter siden): ...jeg kommer aldri til å forstå behovet for å ha et ekkokammer. Hvorfor vil folk bli dummere og mer misinformert..? ...jeg mener... Sommerens opptøyer var ikke voldelige; 93% av demonstrasjonene skjedde uten anmeldte eller alvorlige personsskader -- og en majoritet av personsskader skyldes møte med politi eller motdemonstranter som initierte voldelige sammenstøt. Hvilke angrep ble planlagt gjennom Twitter -- og hva var følgene..? Det er også viktig å skille mellom bevgelsen -- BLM, kampen for politireform og å hjelpe USA til et politi som er bedre enn politiet i Nigeria, Egypt, Colombia og Iran -- og eventuelle grupper som misbruker protestene. BLM er ikke ansvarlige for hva folk som opererer under organisasjoner gjør -- akkurat som at Trumpsupportere -- gruppen -- ikke er ansvarlige for hva Proud Boys gjør i samme demonstrasjon. Hva som er overraskende i alt dette er hvor flinke ytre venstre er til å gjemme volden de bedriver og drapene. Flere politifolk ble drept, utsatt for ambushes alt var i BLM sitt navn, a dead cop is a good cop. Banker folk som ikke bøyde kne, dro folk ut av biler fordi de kjørte ned en feil vei ++++ Majoriteten av de som støtter Trump ville aldri stormet den bygningen og tenker nok eksakt samme som oss om idiotene som gjorde det. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 (endret) ...og igjen, det er grunnen til Facebook og Google, Apple og Amazon tar grep -- den misinformasjonen dere faller for er spredt på deres platformer. https://apnews.com/article/583432c84feb1d26ea919c0e2f0de54a https://apnews.com/article/virus-outbreak-election-2020-ap-top-news-race-and-ethnicity-health-0ee6fb709af841a705a1c39c7e31576e --- Om USA får politireform som tar politiet til et vestlig nivå i kompetanse og kvalitet, så vil minst 500 liv bli spart årlig, pluss livene til dusinvis av politifolk. Endret 11. januar 2021 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Red Frostraven skrev (1 time siden): ...jeg kommer aldri til å forstå behovet for å ha et ekkokammer. Hvorfor vil folk bli dummere og mer misinformert..? ..... Både Twitter og Facebook har jo bygget opp hele sin forretning rundt at folk liker ekkokamre. Folk elsker ekkokamre der man får sine egne ideer verifisert og får likes fra likesinnede. Man liker det man er enig i, og abonnerer på de man er enige med. Dermed får man opp dette i sin tråd og det hele blir selvforsterkende. På Facebook kryr det av grupper med utpreget ekkokammer-tenking. Prøver man å komme med nyanser i slike fora, blir man bare latterliggjort eller kastet ut. Facebook-algoritmene gjør null for å nyansere bildet. Hadde Twitter og Facebook ønsket nyanser hadde de laget algoritmer som automatisk legger in alternative syn på saker som blir postet. Da er det mye enklere å bare luke ut det noen andre ikke liker. Dette er med på å bevare ekkokamrene. 1 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Red Frostraven skrev (17 minutter siden): ...og igjen, det er grunnen til Facebook og Google, Apple og Amazon tar grep -- den misinformasjonen dere faller for er spredt på deres platformer. https://apnews.com/article/583432c84feb1d26ea919c0e2f0de54a https://apnews.com/article/virus-outbreak-election-2020-ap-top-news-race-and-ethnicity-health-0ee6fb709af841a705a1c39c7e31576e Du er jo den mest venstre vridde brukeren her inne så hva du poster eller mener tar jeg med en så stor klype salt at man hadde død av hjerteinfarkt om man spiste det. 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 ...at du mener at de som er mest opptatt av fakta er de mest venstrevridde sier vel egentlig mest om deg selv og synspunktene dine, eller tiden vi lever i. Jeg poster kilder til min forståelse av situasjonen. Jeg ser ikke noen andre poste kilder til deres forståelse. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 (endret) 27 minutes ago, Red Frostraven said: ...at du mener at de som er mest opptatt av fakta er de mest venstrevridde sier vel egentlig mest om deg selv og synspunktene dine, eller tiden vi lever i. Jeg poster kilder til min forståelse av situasjonen. Jeg ser ikke noen andre poste kilder til deres forståelse. Du har jo skrevet at du mener fengselsarbeid er slaveri og at 1/3 av amerikanere innerst inne støtter slaveri. Du så heller ingen problemer med filmen Cracka og jeg har aldri sett deg kritisere venstresiden for å være for venstrevridd noensinne. Ja, du er rimelig venstrevridd. Det eneste unntaket er ditt kvinnesyn, som er ganske reaksjonert. Endret 11. januar 2021 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 (endret) Red Frostraven skrev (31 minutter siden): Jeg poster kilder til min forståelse av situasjonen. Jeg ser ikke noen andre poste kilder til deres forståelse. Ja du har jo alltid noen kilder som er riktig og alle andre sine er feil så lenge de ikke går i favør venstre. Aka en Venstre raddis på sitt beste. Endret 11. januar 2021 av DaniNichi Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Hvordan skal man gå frem i en debatt dersom det ikke er tilstrekkelig å komme med dokumenterte påstander? Er kildene dårlig? Er informasjonen feil? 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Camlon skrev (1 time siden): Du har jo skrevet at du mener fengselsarbeid er slaveri og at 1/3 av amerikanere innerst inne støtter slaveri. Du så heller ingen problemer med filmen Cracka og jeg har aldri sett deg kritisere venstresiden for å være for venstrevridd noensinne. Ja, du er rimelig venstrevridd. Det eneste unntaket er ditt kvinnesyn, som er ganske reaksjonert. Fengselarbeid er slaveri, per definisjon. Sitat a condition of having to work very hard without proper remuneration or appreciation. ... At jeg tror at Trump og hans trumpetter ikke ville avskaffet slaveri om det fantes i dag står jeg for, og mener at de som mener noe annet er ekstremt naive, og spesielt etter det siste årets kuppforsøk. ... Siden du tydeligvis har sett serien Cracka, hvordan mener du at den var problematisk..? Den glorifiserte vold mot hvite, ved at seriens 'skurker' var fargede og en majoritet av deres ofre hvite..? 2 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 11. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2021 Red Frostraven skrev (4 timer siden): Om USA får politireform som tar politiet til et vestlig nivå i kompetanse og kvalitet, så vil minst 500 liv bli spart årlig, pluss livene til dusinvis av politifolk. Det hadde vært noe. MEN det vil koste. Når vi vet at politiet i Ferguson bøtla folk for latterlige ting bare for å finansiere seg selv kommer vi inn på 'Defund the Police' og alt det bærer med seg. Men JA. Absolutt enig i innlegget. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Nei, det er dyrere å ha inkompetente politifolk og fengsle mennesker som ikke har gjort noe moralsk galt, og fortsette systemisk rasisme som hindrer mennesker i å utvikle seg og bli mer produktive, mens man motarbeider det å øke det generelle nivået på utdannelsen i befolkningen, bruker milliarder på å spre misinformasjon, og lengter etter å bli styrt av en eneveldig konge. Alt sammen er dyrere enn det motsatte. 1 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Her hører det kanskje mer hjemme: Ron Paul er utestengt fra facebook uten varsel og uten henvisning til hva han har gjort galt.. Hvem blir den neste politikeren? Spennende det her Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 (endret) Jeg følger ikke med på høyreekstremistene i det republikanske partiet så nøye -- men det blir sikkert noen som åpen støtter kuppforsøket og akkurat som Trump og Ron Paul, bruker gaslighting-strategien og plausible deniability for å late som at de ikke er pinlig klar over hva de faktisk har drevet med siden Trump tapte valget i november, i hva Trump i 2016 kalte en "landslide victory". ...det kan også godt hende at de har noen facebook-grupper som inneholder mer informasjon enn de deler med offentligheten. --- In other news, det er spredt over 70 terrabyte med data fra Parler, som inneholder hvilken enn ID folk brukte til å identifisere seg for å bli "verified citizens". https://cybernews.com/news/70tb-of-parler-users-messages-videos-and-posts-leaked-by-security-researchers/ Endret 12. januar 2021 av Red Frostraven 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå