Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hæ? Hvordan klarer du det, har selv ikke noe problemer med norton.

Og er du 100% sikker at det er norton som er årsaken til ditt problem.

Problemet med Symantec sine produkter (Norton) er ikke når de brukes første gangene, men når du må gjøre store endringer i systemet i etterkant av installasjon.

Norton antivirus og brannmur har fått mye skryt, og ikke uten grunn. De er meget bra når alt er normalt.

Jeg har selv dårlig erfaring med dette. Jeg brukte lenge Norton Internet Security (NIS) og var veldig fornøyd, helt til jeg måtte reinstallere TCP/IP. Etter dette nektet NIS å fungere. Jeg prøvde å avinstallere NIS, og installere på nytt, men det hjalp ikke. Jeg prøvde også et spesielt verktøy fra Symantec som skulle avinstalleres NIS. Dette hjalp ikke heller.

Jeg tror problemet med Norton-produktene er at de er såpass integrerte i systemet (windows) at de lar seg ikke fjerne så lett. Kun formatering hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Norton som antivirus og ZoneAlarm Pro som brannmur

Dette har funket smertefritt i noen år nå ja...

At Norton Antivirus sluker cpu tid må jo være en overdrivelse spør du meg

Har jo programmer som suger mye mer minne og cputid enn Norton da..

Men Norman med nye sandbox greia funker jo også veldig bra

Lenke til kommentar
At Norton Antivirus sluker cpu tid må jo være en overdrivelse spør du meg

Har jo programmer som suger mye mer minne og cputid enn Norton da..

Minnebruken er vel midt på treet. Men Symantec/Norton er grusomt treig til å scanne filer on-demand. Sammenlikn f.eks med CA e-Trust.

Normans sandbox virker veldig spennede - de har laget en slags emulator som kjører programmene i et sikkert miljø for å undersøke virus/orm liknende aktiviteter :thumbup: Atskillig mer fascinerende enn majoriteten av andre AV-programmer som bare bruker simpel heuristic-scanning. Tar endel lenger tid å scanne da, og derfor er dette slått av som default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...