Gå til innhold

Socket 754

clinton

Anbefalte innlegg

hallo!

Hvilket hovedkort og hvilken cpu er det som er greiest og kjøpe hvis jeg går over til AMD 64?

Har sett litt på Abit sitt KV8-MAX3 og lurer på om det er et fint kort for en kar som driver med en del klokking.Lurer også litt på valg av CPU.Hva er forskjellen på en AMD Athlon 64 3000+ og en AMD Athlon 64 3200+ uten om at 3200 er 1500kr dyrere.

Har vannkjøling no og lurer på om jeg kan bruke den samme blokken(AC vannblokk, CPU, "cuplex" ) på AMD 64 CPUen eller om jeg må kjøpe ny,men har ikke sett at det står noen blokker som passer til socket 754.

Bilde av kortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hallo!

Hvilket hovedkort og hvilken cpu er det som er greiest og kjøpe hvis jeg går over til AMD 64?

Har sett litt på Abit sitt KV8-MAX3 og lurer på om det er et fint kort for en kar som driver med en del klokking.Lurer også litt på valg av CPU.Hva er forskjellen på en AMD Athlon 64 3000+ og en AMD Athlon 64 3200+ uten om at 3200 er 1500kr dyrere.

Har vannkjøling no og lurer på om jeg kan bruke den samme blokken(AC vannblokk, CPU, "cuplex" ) på AMD 64 CPUen eller om jeg må kjøpe ny,men har ikke sett at det står noen blokker som passer til socket 754.

Bilde av kortet

Abit er vel en kjent merke for overklokking så det er vel et ok kort for deg. Men det som er at det er liksom ingen som har gjort seg spesielt bemerket med AMD 64 cpu'er ennå. Så jeg tror sånn ca alle ligger jevnt angående hovedkort. Angående pris på de to cpuene du nevnte

Hva er forskjellen på en AMD Athlon 64 3000+ og en AMD Athlon 64 3200+ uten om at 3200 er 1500kr dyrere.
Det er at "cachen" på 3200+ er dobbelt så stor som 3000+ versjonen. Som gjør at den cpu'en blir litt bedre. Også en annen ting for at den er så dyr er fordi den er en toppmodel, og en toppmodel er som regel dyrest og liksom "best". Hva du skal velge av de to kommer an på hvor mye du vil ut med. Har jeg har råd ville jeg kjøpt en 3200 fordi cachen er større og den yter mer uklokket. Og hvis du lurer på kjøling så har komplett denne viften.
Lenke til kommentar

Abit-kortet skal visst ikke være særlig godt. Faktisk muligens det dårligste for OC. Kort som har stukket seg ut som en gode overklokkere er Shuttle AN50R og Gigabyte-kortene.

Forskjellen mellom 3000+ og 3200+ er at 3000+ bare har 512kB L2, 3200+ har 1MB. Dette utgjør ikke noen veldig stor forskjell.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...