Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd

Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

• iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49

Anbefalte innlegg

Jakobk skrev (55 minutter siden):

Fikk nå melding fra Telia om at forventet levering på en forsendelse er i morgen.

Har bestilt både 12 pro 128gb stillehavsblå og USB-C lader. Blir positivt overrasket om det er telefonen. Har ikke fått noen Mail.

Pakken er 27x17x5 målt i cm.

Når la du orden fra Telia? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jakobk skrev (3 minutter siden):

Er nok laderen ja. Fikk bare litt forhåpninger da jeg så målene på pakken.

Dette var målene og vekten til pakken iPhonen kom i. Men det er nok en overhengende fare for at telia bruker samme papp bokser til lader og telefon, men jeg får ikke opp dimmensjoner på sporingen til laderen, så kanskje det er håp for deg ;) 

YjO8Sgn.jpg

Lenke til kommentar
sprintball96 skrev (5 minutter siden):

Når la du orden fra Telia? 

Ei lita uke etter release, da jeg lenge vurderte 12 mini. Derfor jeg ble så overrasket i og med at jeg ikke var tidlig ute.

@Evil-Duck De bruker sikkert samme pappekser ja. Står forresten heller ingen vekt når jeg sporer pakken, kun 5x17x27

Endret av Jakobk
Lenke til kommentar

Følte meg bra nok i dag til å ta meg en tur ut og leke litt med kameraet, og må si at dette virkelig er lysår foran OnePlus 7T Proen jeg hadde som daily før iPhonen. Redigeringsmuligheten i ettertid av bildet er tatt er og utrolige, Fantastisk gøy :D 

Edit: Legger ved et lite bilde tatt av bilen i portrett modus med kanskje litt dramatisk redigering, men absolutt kult å leke seg med dette her :)

K9AptIF.jpg

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Følte meg bra nok i dag til å ta meg en tur ut og leke litt med kameraet, og må si at dette virkelig er lysår foran OnePlus 7T Proen jeg hadde som daily før iPhonen. Redigeringsmuligheten i ettertid av bildet er tatt er og utrolige, Fantastisk gøy :D 

Edit: Legger ved et lite bilde tatt av bilen i portrett modus med kanskje litt dramatisk redigering, men absolutt kult å leke seg med dette her :)

iPhone er helt rå på bilder og video. Tenker du vil merke hvor mye flere bra bilder du får på første forsøk også. De har virkelig softwaren på plass i kamera delen! Kult Bilde :) 

Endret av Evil-Duck
Fjernet sitert bilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (51 minutter siden):

iPhone er helt rå på bilder og video. Tenker du vil merke hvor mye flere bra bilder du får på første forsøk også. De har virkelig softwaren på plass i kamera delen! Kult Bilde :) 

Ja jeg må si meg imponert så langt, har siden telefonkamera begynt å bli noenlunde bra vært på jakt etter en telefon som vil kunne ta så gode bilder at jeg kunne velge å legge speilrefleksen hjemme når jeg drar på ferier og slikt, har ikke lykkes så langt, men nå tror jeg faktisk det har blitt en reell mulighet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg var i tvil om jeg skulle beholder 12 Pro, eller sende den tilbake å fortsette med 11 Pro. Men etter helgas fjelltur med egentlig første skikkelige test av kamerae, så fantes det ikke snev av tvil. Fantastisk fornøyd! Og ikke minst merkes det forskjell i hvor rask telefonen er. Tenkte ikke over det før jeg forsøkte å bruke 11 Pro litt igjen. For all del, det er en utrolig god telefon, men jeg er glad jeg gikk for 12 🙂

E157E793-3BCD-4E30-A052-7F145C29275B.jpeg

ADF1F8CD-6F00-4099-BC68-9C37C9F7AB89.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som du har støv eller flekk på linsa fra kameraet. Nedre midt ser det ut som litt gulhvit aktiv sirkel som er akkurat samme plass på begge bildene. Tenkte først det kunne være noe fra sollyset som reflekterete seg i linsa, men virker ulogisk at det er akkurat samme plassering på begge bildene når du har solen på forskjellig retning

Lenke til kommentar
sprintball96 skrev (39 minutter siden):

Virker som du har støv eller flekk på linsa fra kameraet. Nedre midt ser det ut som litt gulhvit aktiv sirkel som er akkurat samme plass på begge bildene. Tenkte først det kunne være noe fra sollyset som reflekterete seg i linsa, men virker ulogisk at det er akkurat samme plassering på begge bildene når du har solen på forskjellig retning

Stemmer! Elendig oppført skjermbeskytter... Oppdaget det litt sent.

Lenke til kommentar

Forhåndsbestilling av 12 mini starter i morgen!

Ser dog at de ikke sender ut før den 13. Altså vil det være mulig å kjøpe det i butikk morgenen den 13. og dermed få den raskere?

Litt usikker på om jeg skal bestille hvis jeg må vente til uken etter (13. Er fredag). Bedre å kjøpe i butikk da.

Var det slik på 12 og 12 pro nå også? Raskest i butikk?

Lenke til kommentar
bbios skrev (1 time siden):

Kordan kan en skjermbeskytter forstyrre kameraet? 

når man legger et glass ekstra over glasset utenpå linsen kan det forringe kvaliteten noe. Jeg gidder ikke bruke det på telefoner, men speilrefleksen får ND filter av samme årsak, men det går som regel helt fint om en kjøper nogenlunde kvalitets filter. 

Lenke til kommentar
bbios skrev (6 timer siden):

Kordan kan en skjermbeskytter forstyrre kameraet? 

Normalt fungerer det bra, men jeg husker nå at den holdt på å falle av, og jeg festet den på en dårlig improvisert måte. Har en mye bedre nå, men det var en nødløsning før jeg fikk den skikkelige 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...