Gå til innhold

Å kjøpe på internett fra et amerikansk nettsted?

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en Canon G5, men synnes de er for dyre. For dyr på grunn av at jeg ikke har noen erfaring, og kanskje heller burde gå for et enkelt og billig kamera. Kompromiet er et brukt kamera.

Vært på utkikk etter brukt, men de har vært litt under ny-prisen(5999,-).

Hører det er noen som kjøper kameraer i USA og med min nyskjerrighet fant jeg www.ebay.com. Det var vanvittige mengder med G5'er der.

Er det bare å gjøre om til NOK, legge til MOMS og frakt så har jeg det jeg må betale?

Jeg lurer på om det er noen som har dårlige erfaringer fra kjøp på internett fra utlandet?

Eller om det er andre steder jeg kan gjøre et kupp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange lugubre nettbutikker i USA som reklamerer med svært lave priser fordi de fjerner tileggsutstyret til kameraene, f.eks batterier, kabler, minnekort etc.

Unngå eBay da mange av de nevnte butikkene er meget aktive der. Jeg anbefaler en meget seriøs nettbutikk, B&H, som har kjempeutvalg, gode priser, rimelig frakt og riktige priser på alt tillegsutstyr. Her er linken:

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home

Lenke til kommentar

Et familiemedlem har kjøpt et Mustek DV4000 mpeg 4 på internett. Har noen erfaring med dette kameraet. Kan ikke se at det har blitz. Er nokså uerfaren når det gjelder digitalkamera, men håper at kjøpet ikke er helt bortkastet.

Lenke til kommentar
Et familiemedlem har kjøpt et Mustek DV4000 mpeg 4 på internett. Har noen erfaring med dette kameraet. Kan ikke se at det har blitz. Er nokså uerfaren når det gjelder digitalkamera, men håper at kjøpet ikke er helt bortkastet.

Hvor mye kostet dette kamera?

Du er vel klar over at dette kameraet mest sannsynlig kun lagrer på minnekort, i web-kvalitet, og ikke på DV-tape? Mustek har en del slike kamera, og mistenker dette kamera for å være slik.

Lenke til kommentar
Tittet inn i BHPHOTOVIDEO og fant Canon EOS 300D med objektiv til 6700,-. Er det noen som har peiling på hvor mye det vil koste i toll og avgifter? :devil:

6700*24/100 = 1608+6700 = 8308

Mao. totalsummen med moms, ca. 8308 :D

OFFTOPIC

Hadde ikke 6700*1,24 = 8308 vært ett lettere regnestykke?

Bare så andre som skal regne ut pris inkl. moms vet hvordan man gjør det. Hvis det er 24% som skal legges til en gitt pris, må den prisen ganges med 1,24.

/OFFTOPIC

Husk å legge på avgifter til fortolling... kanskje det kommer mer i tillegg også, ikke vet jeg. Hva med frakt? Er det tatt med i prisen? For frakt må også fortolles så fremt prisen for selve varen er over 200 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...