Geni Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Skal kjøpe en juxebox-mp3 spiller. hørte en som hadde kjøpt på amazon.com. hvordan funker dette? Lenke til kommentar
DjViper Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Du må ha visa eller lignende kreditt kort, pakken blir sendt på vanlig måte til et postkontor, eller rett på døra. Amazon.com er veletablerte, ingenting skummelt med å bestille fra de. Lenke til kommentar
Geni Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 toll og sånn? lønner d seg? Lenke til kommentar
D2001 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hey you! Gang prisen med dollarkurs (7?) og gang det med 1,24 (24% mva.). Legg til 4-500 kr. (litt god sikkerhetsmargin her!) Og voila, du får ca. det du må regne med å betale! (amazon.com + postens fortollings-gebyr + toll) Tror jeg da Lenke til kommentar
D2001 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 PS. Det pleier å lønne seg! Lenke til kommentar
Zhaar Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Liten oppklaring: Det er ikke toll på slike varer inn til Norge, kun MVA. Pris blir da: (Amazons pris+frakt) * 24% MVA + postens (eller annet fraktselskaps) gebyr. Posten tar 150,- for å fortolle. 70,- hvis du fortoller selv. Husk at du må betale MVA av frakten også. Mvh Ronny Hansen Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Skal kjøpe en juxebox-mp3 spiller. hørte en som hadde kjøpt på amazon.com. hvordan funker dette? Visse varer kan ikke amason.com/eller noen andre amazoner shippe til andre land inkludert hardware og elektriske artikler... Så bare glem det... Endret 3. januar 2004 av So Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er ikke toll på slike varer inn til Norge, kun MVA. å? det hadde jeg ikke fått med meg, jeg trodde alt over 200kr inkludert frakt skulle betales toll av Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Liten oppklaring: Det er ikke toll på slike varer inn til Norge, kun MVA. For import av varer verdt mer enn 200,- skal det betales mva (24%) og tollavgift (12%). Unntaket er import fra EU/EØS eller andre land som norge har spesielle handelsavtaler med, da betaler man bare mva. Fra USA mener jeg bestemt at du skal betale tollavgift. Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg har aldri betalt toll på varer fra USA Jeg har kjøpt både DVD'er, CD'er, Programvarer og musikkutstyr derifra. Toll er avhengig av vareslag, f.eks er det en tollsats på linser til fotoapparat, mens det er andre satser på f.eks kamerahus. (ca 0-5% den gang jeg sjekket dette) Likeså er det endel varer som er fritatt for moms, som f.eks bøker. Amazon selger ikke hardware hit, men sjekk opp på nettet. Ellers så går det an å skrive til et firma (e-post) som egentlig ikke selger hit, for husk, de er selgere....og de vil jo gjerne selge! Europa har jo enda litt plass i Amrikanernes hjerter! Jeg prøver å benytte UPS ved slike handler, får varen på døra og moms oppgjøret i etterkant, men slipper å dra til nærmeste tollsted (f.eks hovedpostkontor) Med frakteprisene fra USA bør du handle litt før det lønner seg. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 For import av varer verdt mer enn 200,- skal det betales mva (24%) og tollavgift (12%). 200,- inklusive frakt? Lenke til kommentar
Soho Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 grensen er vel økt til 1000 kr nå?? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 grensen er vel økt til 1000 kr nå?? Nei, det har vel bare vært snakk om det. Ikke noe endring siden 1975. Grensa på 200 gjelder uten frakt, altså kun verdien på varen(e). Men kommer du over grensa, må du betale moms på frakten også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå