Gå til innhold

Får ikke opp noe på skjermen


Spy_oo

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt nytt skjermkort til en data. Når jeg hadde koblet til alt, prøvde jeg og starte maskina og den fungerte fint. Men når jeg hadde koblet til skjermen kom det ikke noe skjermbildet opp. Så prøvde jeg med en anna skjerm men det skjedde det samma. Deretter prøvde jeg med et anna skjermkort, og det var samme problem. Det kommer ingen piping fra hovedkortet eller noe som helst så resten fungerer fint ( tror jeg). Det eneste problemet er at jeg ikke får opp noe på skjermen.

Hva er dette for no? Hva kan jeg gjøre for å fikse problemet?

 

Regner med at det kanskje er noe på hovedkortet som er problemet, siden det ikke hadde noe med skjermkort eller skjerm.

 

Her er specs: 350 w pcu, Asus p4g8x deluxe, Twinmos pc 2700 cl2, Cpu p4 2,667 ghz , skermkort( de jeg har prøvd) Geforce3 64 mb ti 500, Ati radeon 9600 se og Geforce fx 5800 ultra.

 

(Var ikke helt sikker på hvor dette passet inn)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg har satt inn kortet riktig i agp porten, er vel bar en måt og sette det inn på. Driverne derimot, har jeg ikke sletta. Men lagres de på hovedkortet? Det ene skjermkortet jeg prøvde var helt nytt. Og isåfall hvordan kan jeg fjerne de nå?

Endret av Spy_oo
Lenke til kommentar

Det er ikke et driver problem sålenge det ikke kommer noe bilde på skjermen.

Er du sikker på at PCen fyrer opp, lastes windows opp (blinker harddisk lampa)? Mulig du har kommet borti noe i PCen, sjekk om kabler, minne brikker, CMOS brikke osv sitter skikkelig på plass.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Det er ikke et driver problem sålenge det ikke kommer noe bilde på skjermen.

Å joda det kan være den gamle driveren som er problemet, den tabben har eg gjort, glemt å fjerne den gammle driveren.

 

 

Spy_oo

Prøv om du får bilde på skjermen om du går i sikker modus, klarer du å få fram noe bilde da.

Om du gjør det, prøv å fjern den gammle driveren, du finner den i add/remove i control panel.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med å clear cmos, så det var noen som nevnte det, men kan ikke se om du har prøvd det? Fremgangs måten står nok i brukermanualen din. Ta også av hovedstrømen til psu'en din en stund.

Å clear cmos er viktig, det er en brikke som ligger på hovedkortet som styrer bios, husker irq,ene til alle enhetene til komponentene du har i pc'en din.

 

Kan du og prøve med å bytte pcu'en, om du har mulighet får å prøve en annen, hvem har laget pcu'en du har i nå.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...