vickers Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg opplever at når jeg ser på Webtv på TV2 får jeg skjelden sett mer en 5-10 min før Mediaplayer stopper og må buffre opp på nytt. Jeg har satt bufferen til 60 sek for å ha litt å gå på. Men enda klarer den ikke å holde følge. Når jeg måler lingjen min får jeg alltid 1550kbps. Jeg har 1500/512 hos NGT. Også når jeg laster ned andre ting får jeg kjempe hasstighet. Men på TV2 er det ikke helt opptimalt. Noen andre som har erfaring med TV2 Webtv? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Samme suppa her. (har ikke NGT da) Ser ofte fotballkamper på TV2Web, og må reloade for ca hvert 10 min for å få 600kbps. Om jeg ikke gjør dette, hopper den ned på 50-100kbps eller stopper helt opp. Utrolig irriterende! Ikke problemer med noe annet, linja er stabil som bare det ellers. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Slik jeg har forstått det skal alle som har disse bredbåndsleverandørene: Telenor. NextGenTel, BKK, Lyse, Mimer og PC-support, få 1500kbps webTV. Ref denne linken. De andre skal få 600 kbps. Skal innrømme at det nok er vanskelig for meg å få 100% linjekapasitet i flere timer i strekk. Men jeg får også problemer ved streaming av 1000kbps det er ca 66% kapasitet som de burde kunne levere. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 da er det vel tv2 sine servere som ikke klarer og levere nokk data? Lenke til kommentar
vickers Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 da er det vel tv2 sine servere som ikke klarer og levere nokk data? Nei, i følge min link over er det våre respektive bredbåndsleverandører som sitter på servere og ansvaret for å levere nok båndbredde. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har aldri greid å få mer enn 600kbps fra hverken NRK, TV2, Broadpark eller SFNorge sine streamerservere selv. En mail til NGT blir selfølgelig svart på med standardbrevet om å stenge p2p-programmer og lignende så der er det ikke noe svar å hente. Er møkkalei standardbrev nå altså .:/ Lenke til kommentar
vickers Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg tror jeg skal sende en mail til TV2. Har betalt nesten 600kr for å få tilgang til dette og da nytter det ikke å restarte hvert 5 min. Her har vi betalt for en tjeneste vi ikke får. Lenke til kommentar
kag Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Vel, det er ikke at du ikke får tjenesten. Men man kan vel kalle det en brekkvare. Det er selvfølgelig ikke godt nok, og noe du absolutt kan klage på. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Er det bedre kvalitet på TV2 enn NRK? På NRK velger jeg 1700Kb - (den velger vel da beste kvalitet). Er kvaliteten på TV2 bedre? (koster jo penger, så får ikke testet). Lenke til kommentar
vickers Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Er det bedre kvalitet på TV2 enn NRK? På NRK velger jeg 1700Kb - (den velger vel da beste kvalitet). Er kvaliteten på TV2 bedre? (koster jo penger, så får ikke testet). Leser du linken i vedlegget mitt over står det hvilke hasstigheter de forskjellige får. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Det jeg lurte på egentlig er: TV2 skal visstnok sende i 1500Kbps. Men er ikke det noe NRK allerede gjør? Har BKK btw. Endret 3. januar 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
vickers Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Ikke det jeg kjenner til. Men det kan være de gir større hasstighet til noen selskaper da. Så vidt jeg husker får jeg ca 1000kbps på max med NGT. Endret 3. januar 2004 av vickers Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 For noe dritt TV2 har da. Fant ut at de var noe jeg kunne se gratis. Kjørte linje test først, og var på 1650kbps. Under står det "Din linjeleverandør, BKK, har avtale om inntill 1500kbps. Når jeg kjører video er det 590kbps. Men det mest irriterende er at jeg ikke får se video, fordi det er en Telenor reklame som er plassert oppå videone. Passelig irriterende å få "Online ADSL - Alt annet kan virke tregt" over videoen. Videoen funker hvis jeg velger fullscreen, og kvaliteten er elendig (sammenlignet med nrk). Lenke til kommentar
vickers Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Max hasstighet på TV2 før var 600kbps. Dvs alle programmer som er lagt ut før noen uker tilbake er med max 600kbps. Programmer etter dette har inntil 1500 kbps. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Web-tv fra TV2 funker fint hos meg..Dog var det litt dårlig kvalitet på bildet på fotballkampen jeg så sist gang..Men jeg kunne visstnok ikke få bedre kvalitet pga båndbredde. Når jeg også ellers ser på Web-tv der, funker det helt fint..Tar ofte en liten stund for å buffre(tror jeg det heter) men når den er oppe i 100% funker den veldig fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå