Johnx Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 I dag når jeg startet pcen gikk den direkte inn i bios, og dette stod skrevet: During the last boot-up, your system hung for an improper CPU speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the CPU speed conforms is the specifications of your CPU. Jeg har ikke klokket eller stillt på noe unntatt minnen og der er lenge siden. Hvorfor får jeg denne meldingen? Lurer oxo på om at jeg bruker rett innstillinger på minnen. Er dette bra for mitt system: Cas Latency 2T Ras to CAS Delay 2T Ras Precharge 2T Ras Active Time 6T Som sagt jeg har ikke klokket noe, se signatur Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Tja, du kjører akkurat samme timings som jeg gjør på mine brikker......og jeg har samme brikker som du har. Fungerer greit hos meg. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Kanskje litt stramme minne innstillinger, men det har jo virket før? Prøv kanskje 2.5-3-3-8, det kjører jeg på i øyeblikket, ikke så stramt, men stabilt. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Kanskje litt stramme minne innstillinger, men det har jo virket før?Prøv kanskje 2.5-3-3-8, det kjører jeg på i øyeblikket, ikke så stramt, men stabilt. Har virket før ja... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 I dag når jeg startet pcen gikk den direkte inn i bios, og dette stod skrevet: During the last boot-up, your system hung for an improper CPU speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the CPU speed conforms is the specifications of your CPU. Jeg har ikke klokket eller stillt på noe unntatt minnen og der er lenge siden. Hvorfor får jeg denne meldingen? Hvorfor får jeg denne meldingen? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har du nettopp lasta en oppdatert BIOS? Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Denne meldingen har jeg fått "1000 vis av ganger"! Du skal ikke bekymre deg med det. Jeg får det vanlig vis hvis PCen henger pga CPU. Jeg har enda ikke klokket PCen min, så det kan ikke være klokke frekvensen. En enda mer "recent" grunn er rett og slett at jeg skrur PCen av "feil". F.eks: Trykker på "knappen", slår av med programer som ikke er lagd for XP OSV. Som sagt er dette ingen ting å bry seg om. Endret 3. januar 2004 av StianGH Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Har du nettopp lasta en oppdatert BIOS? nei Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Er du sikker på at FSB- settingene står ihht. det de skal være for din CPU? Noe annet har jeg ikke å bidra med dessverre. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Er du sikker på at FSB- settingene står ihht. det de skal være for din CPU?Noe annet har jeg ikke å bidra med dessverre. Skal det stå på 266mhz? Husker ikke hva jeg har, men jeg skal sjekke... Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Dette skjedde meg ret som det var med min gamle pc. Det kom av at jeg skrudde den av feil, eller at jeg kjørte cpu viften på lave rpm så den gikk varm Lenke til kommentar
p0zz Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Du kan jo resete bios'en da `? sjekke om det funker da.. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Tror jeg hører på StianHG, prøve å ikke bry meg. Lenge siden sist nå, for eller prøve mer visst det kommer igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå