Gå til innhold

skal utenlands, kjøpe shuttle til 20 lapper!

Anbefalte innlegg

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz 3 797,07

Shuttle SN85G4 Barebone PC Socket 754

- nForce3 150, LYD, AGP,USB2.0, Firewire På lager: 10-19 3 544,44

Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256M DDR 4 303,38

Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA 1 145,33

Hercules 17" LCD Prophetview 920PRO DVI

4 685,58

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Retail

- med Power DVD software 359,44

Samsung Diskettstasjon Sort 1,44 MB

139,92

Corsair XMS PRO3200LL DDR-DIMM 512MB

1 364,09

Totalt: 19 389,25

jeg leste at shuttle bare støttet single-channel ram så jeg tok 1x512.

stemmer dette?

jeg skal et halvt år i frankrike for å lære meg språket, men jeg må jo ha en data der!

ser det bra ut? skal spille Deus Ex 2, Neverwinter Nights, Morrowind og Vampire Bloodlines.

godt nytt år alle sammen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem den floppyen..

Kjøp deg en usb floppy istedet.

Hadde samme kabinett rett før jul med athlon 64 3000+ og 1gb ram.

Det var desverre defekt, så jeg byttet til standard atx hk med tower.

Edit typo.

Endret av NO_TECH
Lenke til kommentar
trenger jeg virkelig mer enn 512 ram?

men jeg må ha noe bærbart å få med meg, kan ikke ha et helt tower i kofferten!

eh, funker ikke dual ddr med det chipsettet? nFORCE 3 er jo rimlig nytt, og shuttle VET jeg har mer enn 1 minne slot :D

Det er vel mer lønnsomt (aner ikke hvor mye MER ytelse du får) å kjøpe dual mener jeg da...

Edit: Og skjermen har jeg selv (analog) - og du kan gjøre bedre kjøp for å si det sånn. Nå får du jo 19" for den prisen, hvorfor kjøpe en 17" da? Den skjermen er sånn midt på treet, og refresh raten er desverre ikke så imponerende hvis du er hardcore gamer. En hansol 19" eller en billig samsung 17" eller iiyama eller hva de nå heter er vel ikke å forakte? :thumbs:

Endret av SineTwo
Lenke til kommentar
Bare se her.

Har litt lyst å si at Toms Hardware legger omtrent utelukkende vekt på hvor mye skjermen ghoster. Hadde det vært f.eks PC World (som legger veldig stor vekt på alle andre ting enn ghosting) så ville nok Samsung 172X vunnet(eller Eizo L557, PCW er litt pro-Eizo føler nå jeg). Nå kan du faktisk tro at ghosting er det eneste som har noe å si i spill, men det er feil, det er også viktig at skjermen viser korrekte farger og at fargene blir skilt fra hverandre, spesielt godt merkes jo dette i mørke områder hvor du får en bedre spillopplevelse fordi du ser alle detaljene, spørsmålet blir da hva man veier tyngst. Jo mindre du spiller de aller raskeste FPS spillene jo mindre bør du vektlegge responstid. LCD panelet som Hercules bruker er godt over ett år nå og selv om det er bra mtp ghosting så ligger skjermen et godt stykke bak de beste skjermene når det kommer til fargegjengivelse. Ghosting "problemet" er jo på langtær så stort som det var før.

Se forøvrig også http://www.sweclockers.com/html/recension/...test.php?page=1 (Hyundai q17s bruker samme LCD panel som Hercules PV 920PRO og har derfor mange like egenskaper).

Lenke til kommentar
socket 754 cpuer har ikke dual channel minne, minnekontroller er integrert i cpu så chipsettet har ikke noe med det og gjøre.

så er det vits å kjøpe 2x256 eller 2x512 da?

forklar hva det har å si for hva jeg skal velge?

du trenger ikke kjøpe brikkene parvis, skal gå fint med 1x512 og, av de nye 64bits amd er det kun socket 940 som har doble minnekanaler men det krever registrert minne(socket 939 kommer også til og ha det når den kommer men den kommer ikke til og kreve registrert minne).

Lenke til kommentar

Har litt lyst å si at Toms Hardware legger omtrent utelukkende vekt på hvor mye skjermen ghoster. Hadde det vært f.eks PC World (som legger veldig stor vekt på alle andre ting enn ghosting) så ville nok Samsung 172X vunnet(eller Eizo L557, PCW er litt pro-Eizo føler nå jeg). Nå kan du faktisk tro at ghosting er det eneste som har noe å si i spill, men det er feil, det er også viktig at skjermen viser korrekte farger og at fargene blir skilt fra hverandre, spesielt godt merkes jo dette i mørke områder hvor du får en bedre spillopplevelse fordi du ser alle detaljene, spørsmålet blir da hva man veier tyngst. Jo mindre du spiller de aller raskeste FPS spillene jo mindre bør du vektlegge responstid. LCD panelet som Hercules bruker er godt over ett år nå og selv om det er bra mtp ghosting så ligger skjermen et godt stykke bak de beste skjermene når det kommer til fargegjengivelse. Ghosting "problemet" er jo på langtær så stort som det var før.

Se forøvrig også http://www.sweclockers.com/html/recension/...test.php?page=1 (Hyundai q17s bruker samme LCD panel som Hercules PV 920PRO og har derfor mange like egenskaper).

så hvilken LCD ville du anbefalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...