SineTwo Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Sikkert et "repetivt" spørsmål, men egentlig hvor yme forskjell kan man anta at t-bird avgir i forhold til duron processorene? Jeg kjøper meg straks silent viking og AS3, og lurte på om jeg kan forvente noe rundt 40 grader? Alle andre på forumet har noe liknende... Men jeg har lagt merke til at processoren min nå ligger kanskje på 60-70 konstant, litt redd for det, men kanskje det er kjøleren som er fucked.. kan det ha seg slik at cpu'en kan bli "ødlagt" på et vis hvis man ikke har kjøleren koblet helt riktig på de første par ukene? Viktigste spørsmålet her er jo hva slags temp jeg kan forvente med en t-bird 1.33ghz og en silent viking (+ AS3) Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hvor høy er kabinett temperaturen din? Rengjorde du og la på kjølepasta som vist på goop-guiden? Sitter kjøleribben rett på prosessor? Jeg bruker en Zalman 6000Al-Cu på en XP 1700+ og da ligger CPU temp ca 17 grader over kabinett temperatur. (øker til ca 20 grader over ved maks last) Dette er i lydløs modus. Synes din cpu-temp høres litt høy ut hvis ikke du har veldig høy kabinett temperatur. Hvis du kjenner på kjøleribben så skal denne være veldig varm hvis det ikke er noe galt med varmeoverføringen mellom CPU og kjøleribbe. (i alle fall hvis cpu-temp er ca 70 grader) Du kan jo forsøke å demontere hele kjøleribben for å se at du har et skikkelig avtrykk med goop på kjøleribben. _________________ EP-8KHA+ AMD XP1700+ 128Mb DDR 3DFX Voodo 5500 IBM Deskstar 120GXP 40Gb [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-03-07 00:00 ] Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Hmmm... Poenget er at jeg har en zalman cpns 5000, og den burde ha kjølt cpu'n mer enn den gjør nå... I tilfellet jeg ikke bruker goop riktig eller ei, så skal da ikke antall grader synke med 20? Altså, den ligger sånn "stabilt" på 70, og normal temp vil være rundt 50, med en zalman antar jeg... Men jeg hadde jo kobla den på feil, så det kan hende det er cpu'n som utvikler for mye varme p.g.a. core feil eller noe slikt? Anyway, skaffer meg silent viking asap... :wink: Takk for hjelpen, smurer på AS3 med engang jeg får den nye kjøleribba, p.s. ZALMAN CPNS 5000 TIL SALGS :smile: Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå