AfterGlow Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Studioet la ut et bilde av en svært generisk «gjennomsnittsfigur». Larian synes spillere lager for kjipe figurer i Baldur's Gate 3 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 De burde lage en "random" knapp, og gode figurer der. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Skjønner skuffelsen, har aldri spilt mennesker i noen elder scroll spill for et eksempel. Horn og hale, ja takk begge deler Men jeg tror veldig mange lager seg selv. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 ----- +magne.moe ----- - To each its' own, som det så fint heter... Det at "Larian Studios" har gitt, gir eller skal gi spillerne et hav av muligheter når det kommer til "Character Customization", så står alikevel spillerne fritt til å velge seg. ----- På lik linje som med RPG-spillene i TES-universet så er det ikke ment for bare en gjennomspilling. Med tanke på at "Race" og/eller "Class" har innvirkning på hvordan historien utfolder seg, opp imot valgene man måtte ta underveis. Så om folk i første omgang velger å gå for John og Jane Doe, eller Ola og Kari Nordman for den sakens skyld så synes jeg det er merkelig at "Larian Studios" lager en så stor sak ut av dette. ----- Folks neste gjennomspilling kan for alt dem vet være med en Character som er langt utenom det vanlige, så la folk få ta seg ut... ----- Det er nok som du her sier... Folk prøver å skape seg selv i spill om det er mulig. Mange føler nok at det er den måten dem best kan klare å leve seg inn i spill på. Mens andre prøver å komme frem til en Character som passer mer sømmløs inn i en gitt verden, særlig om dem har tidligere kjentskap til det gitte universet fra før av. Men det er som sagt spillernes valg, uansett hva "Larian Studios" måtte mene og føle om saken. ----- Lenke til kommentar
Pizza3333 Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Mange lager seg selv i slike spill, da blir det jo som regel ganske gjennomsnitelig Lenke til kommentar
Skeptisk23 Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Er et generisk utseende det samme som et kjipt? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 BizzyX78 skrev (1 time siden): det er merkelig at "Larian Studios" lager en så stor sak ut av dette Det er jo ikke en stor sak. Kun en liten humoristisk kommentar rundt dette. 2 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 (endret) ----- +Comma Chameleon ----- - Ok, "stor" er et relativt uttrykk... Stor i den forstand at dem følte det rettferdiggjor det å ta det opp i media. ----- Gi meg valget mellom Lego-klosser i hundrevis eller tusenvis av farger, det er alikevel opp til meg om jeg vil lage et basic og stereotypisk hvitt hus med med røde karmer rundt vinduene og døra. Eller alternativt et rødt hus med hvite karmer rundt vinduene og døra. Samme hva Lego-Gruppen måtte tenke og føle om det... Det er ikke dermed sagt at jeg vil komme til å bygge et og samme hus om og om igjen i fremtiden. ----- Som i prinsippet er akkurat det samme som det folk her gjør relatert til "Larian Studios" og "Baldur's Gate 3". Starter først elementert med veldig basic valg, for så å gjøre mer avanserte og spesifike valg i fremtiden. Det er rivende likegyldig hva "Larian Studios" måtte tenke og føle om saken. Ellers hva er poenget med å gi fritt valg til spillerne, uansett hvilke eller hvor mange valgmuligheter en måtte bli presentert med? Med den valgfriheten så er det opp til spillerne... ----- Endret 12. oktober 2020 av BizzyX78 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Det er vel bare "vanlig utseende" om man tracker tusenvis av spillere. For hver enkelt spiller vil det jo være et totalt uvanlig utseende, med tanke på at de aldri har sett det før. Slik useriøsitet trekker ned inntrykket mitt om utgiveren og gjør meg mindre interessert i å kjøpe spillet. Endret 12. oktober 2020 av Aiven Lenke til kommentar
Linoran85 Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 "Larian syns den jevne BG3 spiller ser kjip ut" Lenke til kommentar
TazheI Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Problemet er jo at det er 5 hoder å velge mellom. Raser har jo en gameplay virkning, så det handler nok også mye om stats. Btw i D&D, som det er basert på, så er human warrior det mest vanlige å spille. 1 Lenke til kommentar
Vamp_en Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Med tanke på at alle raser har sine spesifikke bonuser så innskrenker Larian selv valgmulighetene til spillerne alt etter hvilken klasse dem ønsker å spille som. Vil man være Magiker så passer ikke alle rasene inn med sine eventuelle bonuser til klassen, men det kan jo endre seg underveis. Vil for eksempel selv ikke spille som Magiker med bonus på Dexterity når det er Intelligence jeg trenger eller lignende Lenke til kommentar
SamHam Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Vel, så forventet jeg da et "Baldur's Gate" spill, Larian, men gud så kjipe dere er og gir meg noe etter deres egen kjent formel. Lenke til kommentar
jonathan--- Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 BizzyX78 skrev (9 timer siden): ----- +magne.moe ----- - To each its' own, som det så fint heter... Det at "Larian Studios" har gitt, gir eller skal gi spillerne et hav av muligheter når det kommer til "Character Customization", så står alikevel spillerne fritt til å velge seg. ----- På lik linje som med RPG-spillene i TES-universet så er det ikke ment for bare en gjennomspilling. Med tanke på at "Race" og/eller "Class" har innvirkning på hvordan historien utfolder seg, opp imot valgene man måtte ta underveis. Så om folk i første omgang velger å gå for John og Jane Doe, eller Ola og Kari Nordman for den sakens skyld så synes jeg det er merkelig at "Larian Studios" lager en så stor sak ut av dette. ----- Folks neste gjennomspilling kan for alt dem vet være med en Character som er langt utenom det vanlige, så la folk få ta seg ut... ----- Det er nok som du her sier... Folk prøver å skape seg selv i spill om det er mulig. Mange føler nok at det er den måten dem best kan klare å leve seg inn i spill på. Mens andre prøver å komme frem til en Character som passer mer sømmløs inn i en gitt verden, særlig om dem har tidligere kjentskap til det gitte universet fra før av. Men det er som sagt spillernes valg, uansett hva "Larian Studios" måtte mene og føle om saken. ----- Tror egentlig ikke Larian Studios mener og føler så mye om saken. 3 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Man kan ikke si/skrive mye i 2020 uten at det blir litt bråk 3 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Nesten så den gjennomsnittlige gamer er hvite menn, hvem hadde trodd? Selv pleier jeg gjerne å spille andre raser, for min del er det litt av poenget med rollespill, oppnå noe annet enn det hverdagslige vi lever med nå. Men folk må jo bare lage de vil, det som er magisk med disse spillene. Endret 12. oktober 2020 av Akrabra 1 Lenke til kommentar
Randalf the Black Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Tja.. Ser ikke noe i veien med å spille et menneske i DnD. I tabletop DnD campaigns har det en tendens til å bli ekstremt mye "SE PÅ MEG OG HVOR UNIK MIN KARAKTER ER!!" At noen spiller noe som virker halveis troverdig er et forfriskende pust. Når alle skal være superspesielle raringer, så er det den som er mest "normal" som skiller seg mest ut. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Steve Plainface i følge RPS 😄 Laget også bortimot noe som lignet på meg selv men da som en halfling rogue. Og jesus som jeg somler, har spilt bortimot 13 timer og er likevel bare på det første uteområdet etter at skipet har krasjet. Har funnet noen secrets da og så er det alt skrotet jeg forsøker å dra med meg. 1 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Føler folk tar dette for alvorlig. Jeg så dette som skrevet med glimt i øyet fra Larian. 2 Lenke til kommentar
Amored Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Jeg lager nye heller en generisk og "kjip" karakter, enn en med grønt hår, rosa øyne, blå hale, røde horn og gul jakke. Kanskje Larian skal konsentrere seg om å lage ferdig spillet sitt, før de henger seg opp i hvordan våre første karakterer ser ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå