Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ettergivelse av boliglån?

Gjest 5588d...7ff

Anbefalte innlegg

48 minutes ago, Drunkenvalley said:

Men bryr banken seg om kundeforholdet med deg da? Om du egentlig er skyldt tusenvis av penger vil dei ta kontakt med deg trur du?

Lojalitet skal gå begge veger. Det gjere den neppe.

For å ikke snakke om feks bilforsikring hvor banken kan være så lojale de vil, men du må fortsatt bytte hver 6. måned for å få raskest mulig opptjening

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
44 minutes ago, Guest 5588d...7ff said:

Skjønner dette burde vært tilbakelagt kapittel.. 

Vi har det greit i dag, og har passe orden på økonomien. 

Dette har handlet mer om jeg har tenkt litt på det i senere tid, angrer nok litt på at vi lot oss "skremme" til en kompensasjon når vi sannsynligvis ville kommet bedre utav det om saken ble bragt videre. 

Så det handler om å ta ansvar, å opptre ærlig og redelig. 

Banken gjorde i sin tid flere ting som ikke var i henhold til gjeldende forskrifter, og viser i ettertid heller ikke ansvar ved å behandle saken korrekt.

Ser jo det er lenge å komme med etter 10år, også derfor det luftes her på ett forum. Er vel aldri for sent og rette opp i urett?😉

Anonymous poster hash: 5588d...7ff

Jeg ville nok meldt dem til nemda uansett, og jeg tror svært få hadde reagert om du hadde ønsket å melde dem til nemda slik at dette ikke skjer med andre istedetfor å fokusere på den mulige økonomiske gevinsten for din egen del.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 time siden):

Men bryr banken seg om kundeforholdet med deg da? Om du egentlig er skyldt tusenvis av penger vil dei ta kontakt med deg trur du?

Lojalitet skal gå begge veger. Det gjere den neppe.

Har gode erfaring med Nordea. De tilbyr ikkje de beste betingelser, men det er de som er villig til å strekke seg lengst når eg trenger noe

Lenke til kommentar
Gjest 5588d...7ff
aklla skrev (8 timer siden):

Er det ikke den finansielle rådgiveren du egentlig burde gå etter?
Var vel rådgiveren som oppga høyere inntekt enn dere hadde til banken som dermed ble grunnlag for ett lån dere ikke skulle hatt..
Det er vel også rådgiveren som avtalte renten for dere?
Og som skulle informert dere underveis.

Rådgiveren er etter hva jeg forstår ikke ansatt av banken, men noen dere kontaktet privat?

Riktig, denne rådgiver jobbet med å skaffe kunder til banken slik jeg forstod det. Kan hende det var derav den høye renten, betale bankens provisjon til denne rådgiver? 

Vi var i kontakt med denne personen før banken, men alt ble tilbakevist og lagt over på bank. 

Denne personen hadde jo helt klart ett ansvar for å opplyse oss rundt betingelser osv.

Lenke til kommentar
Gjest 5588d...7ff
bshagen skrev (9 minutter siden):

Underlig om banken driver slik, som om de skulle vært et alarmselskap nesten? Kan jeg spørre hvilken bank dette er? 

Sr bank. 

Ja ville vært underlig. Men disse uavhengige finansielle rådgivere som skaffer banken kunder, hvordan får de sin "lønn"?

Lenke til kommentar

Jøss, det er jo Sparebank 1 det! Merkelig! Vel, hvis de har slike selgere så selger de antagelig på kommisjon, dvs de får en kick-back fra banken på antall kunder de skaffe og type produkter. Men jeg visste ikke at man hadde slike blant de store aktørene? 🤔

Takk for info btw, det var fint syns jeg :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Eg er forstått med at SR-Bank var ein meir lokal bank i Rogaland for rundt 10 år sida. Hugse far min var fly forbanna på dei av ein eller anna grunn han aldri uttalte seg om. Tok lånet sitt ein anna plass.

Forsåvidt har eg Sparebank1 Østlandet, sjølv om eg bur i Haugesund. But I digress.

Inntrykket mitt er at for 10 år sida var det mange fleire, mindre banker under Sparebank1 paraplyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...