Alf Ivar Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Hei. Jeg er oversetter og trenger litt hjelp fra dere som kan gaming. Beklager om dette postes på feil sted. Jeg oversetter dokumentasjon for ulike produkter fra Elgato som blant annet leverer utstyr til lagring og strømming av spilløkter. I den forbindelse kommer jeg over en liste over egenskaper: HDR10 Capture 1080p240 / 1440p144 H.264 HEVC / H.264 ≈250ms Software Preview Latency Det er den siste der jeg trenger hjelp til. Ville dere oversatt det, eller la det stå på norsk? Er det åpenbart for en norsk gamer hva vi her snakker om? Og.. om det skal oversettes, hva ville dere da brukt? På forhånd takk Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 15. oktober 2020 Del Skrevet 15. oktober 2020 (endret) Alf Ivar skrev (På 11.10.2020 den 16.02): Hei. Jeg er oversetter og trenger litt hjelp fra dere som kan gaming. Beklager om dette postes på feil sted. Jeg oversetter dokumentasjon for ulike produkter fra Elgato som blant annet leverer utstyr til lagring og strømming av spilløkter. I den forbindelse kommer jeg over en liste over egenskaper: HDR10 Capture 1080p240 / 1440p144 H.264 HEVC / H.264 ≈250ms Software Preview Latency Det er den siste der jeg trenger hjelp til. Ville dere oversatt det, eller la det stå på norsk? Er det åpenbart for en norsk gamer hva vi her snakker om? Og.. om det skal oversettes, hva ville dere da brukt? På forhånd takk For gamere er dette helt vanlig lingo, så jeg ville nok bare latt det stå uoversatt. Det gjelder generelt for slike spesifikasjoner. Tror til og med en oversetting kan skape større forvirring. Endret 15. oktober 2020 av Gringorilla Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. oktober 2020 Del Skrevet 15. oktober 2020 Gringorilla skrev (13 timer siden): For gamere er dette helt vanlig lingo, så jeg ville nok bare latt det stå uoversatt. Det gjelder generelt for slike spesifikasjoner. Tror til og med en oversetting kan skape større forvirring. Jeg tror du misforsto. Det er bare følgende linje ts trenger hjelp til: ≈250ms Software Preview Latency Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. oktober 2020 Del Skrevet 15. oktober 2020 ≈250ms Programvare Forhåndsvisnings-forsinkelse Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 mobile999 skrev (På 16.10.2020 den 0.58): Jeg tror du misforsto. Det er bare følgende linje ts trenger hjelp til: ≈250ms Software Preview Latency Misforstod ikke og skjønner ikke helt hvorfor du tror jeg gjorde det. Jeg synes ikke "Software Preview Latency" skal oversettes. Å oversette specs fører til forvirringer, spesielt siden forskjellige folk oversetter forskjellig og du da sliter med å sammenligne mellom to objekter om du ikke forstår oversettelsen. Greit nok om man inkluderer det originale språket og for eksempel i anmeldelseteksten velger å forklare den speccen litt nærmere ved å oversette den, men det er jo bare å se på forslaget over meg her for å se hvor teit det ser ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå