:utakt Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Sitat 1. januar i år innførte Helfo antallsgrense på ulike typar medisinsk utstyr til folk med stomi. Argumentet er at stomipasientane «brukar for mykje». https://www.nrk.no/osloogviken/kvote-pa-stomiutstyr-1.15193305 Dette er så smålig at jeg har ikke ord. Så DETTE skal vi kutte i? Så vanlige folk som har vært uheldige med tarmen må ut med titusener av kroner for å leve et normalt liv? Underskriftskampanje her. Lik og del. Dette går faen ikke an. https://www.underskrift.no/vis/8066 1 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Om noen er nysgjerrige på måter statistikk kan misbrukes: Quote Dei enkelte antallsgrensene er, ifølgje Helfo, sett på bakgrunn av statistikk og faglege vurderingar. De "faglige argumentene" skal du også få billig. Jeg vedder ganske mye på at ingen av dem lider av stomi selv. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Det er desverre vanlig at alle straffes når noen få bruker for mye Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2020 Dubious skrev (5 minutter siden): Det er desverre vanlig at alle straffes når noen få bruker for mye Hva er for mye? Artikkelen nevner en femåring som ikke kan hoppe på trampoline, for da ryker det kanskje en pose ekstra. Er det for mye? Hvem er vi til å bestemme det egentlig? Det er ingen som bruker dette utstyret for gøy! 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Noen har missbrukt ordningen siden de har endret på den, men kanskje de har strammet inn litt for mye Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2020 Jeg begriper ikke hvordan noen kan ha misbrukt en ordning med stomiposer. 1 1 Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Er nok folk som har misbrukt er ikke i nærheten av hva som er satt som max grense men uansett barn skulle hat fritak 🙂 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 (endret) Dere som sier at noen har misbrukt stomiutstyr, kan dere forklare hvordan man misbruker sånt type utstyr? Jeg har aldri hørt om det. Jeg er heldigvis en av de som har god virkning av biologisk medisin (Hyrimoz, adalimumab virkestoff) for min IBD, og mest sansynlig en dag må jeg ha stomi jeg også da sjansen for at kroppen danner antistoffer er stor. Helt latterlig løsning på å spare penger, hva med å bli kvitt papirflyttere først... Har aldri hørt om at en underskriftskampanje faktisk har endret noe, men jeg har nå signert. Endret 10. oktober 2020 av VegardBS 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Synspunkt fra en annen side: Er det rimelig at skattepengene våre går til å dekke absolutt alle kostnader for de som er syke eller trenger bistand i en eller annen form? Jeg tenker at det er rimelig med en begrensning av ytelsene, eventuelt at den enkelte selv dekker deler av kostnadene selv, gjerne behovsprøvd ift inntekt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 VegardBS skrev (19 minutter siden): Dere som sier at noen har misbrukt stomiutstyr, kan dere forklare hvordan man misbruker sånt type utstyr? Jeg har aldri hørt om det. Hvorfor har vi fartshumper? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2020 Sitat Helseminister Bent Høie sier han har full forståelse for familiens fortvilelse. Nå lover han at de skal se på reglene på nytt. – Det er veldig fortvilende og man skal ikke måtte behøve å forklare noe sånt for et barn. Så derfor kommer helseforvaltningen nå til å gå igjennom dette, for det var ikke tilsiktet at dette taket skulle få disse konsekvensene. sier Høie. https://www.tv2.no/nyheter/11702131/ Det gikk fort. 👍 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Slettet-fsaSP0zV skrev (17 minutter siden): Synspunkt fra en annen side: Er det rimelig at skattepengene våre går til å dekke absolutt alle kostnader for de som er syke eller trenger bistand i en eller annen form? Jeg tenker at det er rimelig med en begrensning av ytelsene, eventuelt at den enkelte selv dekker deler av kostnadene selv, gjerne behovsprøvd ift inntekt. Hvis skattepengene ikke skal dekke alt, burde man få skattelette for enkelte sykdommer? Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Quote det var ikke tilsiktet at dette taket skulle få disse konsekvensene. sier Høie. Som jeg sa. Jeg tør vedde på at ingen av dem som bestemte dette har personlig erfaring med bruk av slikt utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå