NTB - digi Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Ny bompengerekord for norske bilister. NAF etterlyser skattefradrag Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Fradrag med en "høy" egenandel burde komme på plass slik at de det slår hardt ut på har mulighet til å få litt igjen. 1 Lenke til kommentar
Lab Roy Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Det er gunstig om alle typer helsepersonell i disse tider med mye korona-smitte kan bruke bil fram og tilbake til jobb (istedenfor kollektivtransport) for å redusere smittefaren bla i helsevesenet og på sykehjem. Helsepersonell burde egentlig hatt gratis passering i bomringen. 1 Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Kunne kanskje tatt med at bilavgiftene totalt er 25 milliarder mindre enn i 2007 og over 13 milliarder mindre enn i 2013. For det store flertallet så har det aldri vært billigere å være bilist i Norge. https://ofv.no/politikk/bilavgifter Regjeringens samferdselspolitikk er så krise at selv de som får mest i form av avgiftslettelser og utbygginger er misfornøyde. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Med virussituasjonen så er det livsfarlig å prøve å få folk over på kollektivtransport AKA smitteparty. Hvis folk ikke har råd til å bruke bil pga. bompenger, tvinges til å utsette seg for livsfare i smittevogner, og så dør, så har myndighetene livene på samvittigheten. 1 Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 hekomo skrev (3 minutter siden): Med virussituasjonen så er det livsfarlig å prøve å få folk over på kollektivtransport AKA smitteparty. Hvis folk ikke har råd til å bruke bil pga. bompenger, tvinges til å utsette seg for livsfare i smittevogner, og så dør, så har myndighetene livene på samvittigheten. Med bussene i gang igjen og mange på hjemmekontor er det nå bedre plass enn normalt på kollektivtransport, i hvert fall i Oslo. Alle som reiser mye kollektivt vet at den største faren for overfulle busser og trikker er forsinkelser på grunn av kø. Endringer som gir mer biler og dermed mer kø i sentrum er derfor en særdeles dårlig ide for å begrense smittefaren. Da er det langt smartere å satse på utvidet kollektivtilbud og alternativer som ikke skaper mer kø som sykkel og gange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå