stein73 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Etter og ha rippet noen av mine gode gamle cd'er så viser det seg at noen av låtene har variabel volum,irriterende. Finnes det noen innstilling i CDex der man kan få kontroll med dette? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har du kanskje på normalization? Det er det eneste jeg vet om i cdex som forandrer på volumet. For å sjekke og eventuelt slå det av går du inn i setup og velger general fanen. Thomas Lenke til kommentar
stein73 Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 normalization er avslått, men det er kun noen få låter der volumnivået er ******* irriterende men ikke på selve cd'n da. Kansje det er noe under encoder fanen som må stilles rett. Ripper forøvrig i Lame 320k sterio Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 men er jo et kjent fenomen at det er forskjelige lydnivåer på eldre cder. Som gjerne re remastra fra gamle master tapes etc. Rip de med Exact Audio Copy, der får du se peak level på låtene. Står det ikke 100% der, så betyr det bare at låtene er lavere spillt inn enn det de skal være. Er ikke noe galt i det, må bare godta det ;D Men forøvrig anbefaler jeg EAC mye mer en cdex. Har en genial feilrettingsdel. Får aldri feil på waven. Får du feil, så står det i loggen, og da er det bare til å slette waven. Så slipper du å få crappy mp3s. http://www.exactaudiocopy.de Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Du kan osgå bruke foobar og legge til replaygain, enten per album eller per låt. Slik vil alle låter eller album spille på samme nivå. Dette er bedre enn normalization siden det ikke gjør noe med fila, verdiene blir lagt i tagen til fila. Lenke til kommentar
stein73 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Nå har jeg lastet ned EAC og som standard bruker den LAME codec,er denne og anbefale for max quality ripping? Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) EAC med Lame er helt topp. Følg info her; http://cd-rw.org/articles/archive/mydeneaclame.cfm og kvaliteten blir meget bra. Endret 13. januar 2004 av aksjonist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå