Bjørnar Pedersen Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Hei. Vi har et problem med lyset på badet vårt. Vi har 5 downlights med hallogenpærer, og dimmer. Problemet er at når lyset står på, så dimmes det plutselig ned til min styrke for så å skru seg opp til fullt igjen, og det uten at vi er nær bryteren. Er det dimmeren som er kaputt og det er bare å bytte eller kan problemet ligge i det elektriske mellom bryter og lys? Jeg antar det er en tranformator der er sted? Nb: det er lite sansynlig at det spøker, og det er heller ingen spøkefugl på utsiden av døren som skrur opp og ned lyset.😊 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Høres ut som slitt potmeter. Skjer det uansett posisjon/styrke dimmeren står i? Lenke til kommentar
Bjørnar Pedersen Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Har egentlig kun opplevd det når den står på full styrke. Er potmeter den klossen inne i dimmeren? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Det er den du vrir på, hvis den er analog. Er det en digital dimmer er det nok noe annet. https://en.wikipedia.org/wiki/Potentiometer Lenke til kommentar
Bjørnar Pedersen Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Den er analog. Da bytter jeg den og ser. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå