DrDoogie Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hei! Har da behov for å koble 11 stk. WD1200JB til maskina, hvor hver hd drar 19W ved oppstart (spin-up). Har fra før en grei 300W, men ettersom vi da snakker om at hd'ene i seg selv vil dra 200W (ved oppstart), blir jeg litt skeptisk, og vurderer å koble en ekstra PSU inn på systemet. Kan dette på noen måte skape problemer / vansker? Har et Abit KT7A-RAID hk med AMD Duron 700MHz og 256Mb. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 er ikke noe problem for og koble til to PSUer nei..bare bruke den ene til hk og noen av HDene og så bruker du den andre til resten av HDene.Hvis du lurer på hvordan skal få start på den til HDene så ta en titt her har gjort noe lignende før Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Takker for svar - det jeg bekymrer meg litt for da, er om det kan være noe "trø-bil" mtp at den ene PSU'en kan koble inn senere enn den andre... eller noe slikt hypotetisk. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 trenger ikke beskymre deg for det..bare til og klare og trkke inn begge knappene så ca sammtidig det,så ordner det seg Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Prøv å lag en fancy knapp som trykker ned begge knappene samtidig! Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Joda fungerer heilt greit med 2psu, har kjørt det sjøl. Trenger ikke vere redd for å ikke starte samtidig, har ikke noe å si. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Et relé skal kunne ordne den starte-begge-to-samtidig-biffen. Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 eh... er vel ATX PSU vi snakker om her? de slår jo hovedkortet på... knappen står jo på hovedkortet... Bare surr sammen de grønne ledningene på begge strømforsyningene, så skulle det gå greit.. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 gjør som meg, kjøp(jeg fant) en slik.(og sef. noen slike) da slepper du kobling og skruing Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg så et sted der de solgte en sånn HK-strømkabel-split. (Så man kan kople 2 ATX-PSU'er til HK.) Men husker ikke helt hvor i farta. Men jeg VET de finnes. Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Jeg så et sted der de solgte en sånn HK-strømkabel-split. (Så man kan kople 2 ATX-PSU'er til HK.) Men husker ikke helt hvor i farta. Men jeg VET de finnes. ...og den kobler (blant annet) sammen de grønne ledningene... mage: AT strømforsyninger er vel litt gammeldags? dessuten er de ubrukelige i et ATX system, i og med at de ikke har 3.3 volts linje.... Endret 4. januar 2004 av Smilodon Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei! Har da behov for å koble 11 stk. WD1200JB til maskina, hvor hver hd drar 19W ved oppstart (spin-up). Har fra før en grei 300W, men ettersom vi da snakker om at hd'ene i seg selv vil dra 200W (ved oppstart), blir jeg litt skeptisk, og vurderer å koble en ekstra PSU inn på systemet. Kan dette på noen måte skape problemer / vansker? Har et Abit KT7A-RAID hk med AMD Duron 700MHz og 256Mb. Jeg har gjort dette før.. Da jeg hadde en dårlig PSU til filservern min så lot jeg en PSU drive diskene hele tiden.. Dog bare en uke fordi jeg vet at disker ikke har godt av og spinne og spinne.. Vil jo ha litt hastighet på dem også Tar litt lengere tid og finne diskene siden de spinner hele tiden ,men virker 100% Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 gjør som meg, kjøp(jeg fant) en slik.(og sef. noen slike) da slepper du kobling og skruing Meninga var vel at han skulle ha så mye duppeditter, at strømforsyninga ikke tålte det? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har gjort dette før.. Da jeg hadde en dårlig PSU til filservern min så lot jeg en PSU drive diskene hele tiden.. Ah... så hovedkortet sender signaler til PSU'en for å fortelle den at den skal redusere spenninga på strømmen til HD'ene (spin-down)... Jeg trodde kommunikasjonen foregikk gjennom IDE-kabelen. Er det noen som kan bekrefte / avkrefte det CFD sier? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har gjort dette før.. Da jeg hadde en dårlig PSU til filservern min så lot jeg en PSU drive diskene hele tiden.. Ah... så hovedkortet sender signaler til PSU'en for å fortelle den at den skal redusere spenninga på strømmen til HD'ene (spin-down)... Jeg trodde kommunikasjonen foregikk gjennom IDE-kabelen. Er det noen som kan bekrefte / avkrefte det CFD sier? Hmm.. interessant. Hvis dette er tilfellet, så må en av kablene til HK gi et styresinal tilbake til PSU, og da skulle det vel gå ann å lage en "splitter" slik at styresignalet sendes til begge PSU'ene eller... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har gjort dette før.. Da jeg hadde en dårlig PSU til filservern min så lot jeg en PSU drive diskene hele tiden.. Ah... så hovedkortet sender signaler til PSU'en for å fortelle den at den skal redusere spenninga på strømmen til HD'ene (spin-down)... Jeg trodde kommunikasjonen foregikk gjennom IDE-kabelen. Er det noen som kan bekrefte / avkrefte det CFD sier? Diskene får beskjed om å spinne ned via IDE, SCSI eller S-ATA kabelen. Det er ingen kommunikasjon mellom hovedkort og psu (bortsett fra at hovedkortet holder "power good" igang da). Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Diskene får beskjed om å spinne ned via IDE, SCSI eller S-ATA kabelen. Det er ingen kommunikasjon mellom hovedkort og psu (bortsett fra at hovedkortet holder "power good" igang da). Takker. EDIT: Fjernet noe "takker ikke" til CFD. Endret 9. januar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 null problem å ha flere psu'er til å drive disker, cd-romer osv i en maskin. jeg har en ATX psu som driver hk, P4, R9700 og en HD samt en lett modifisert AT forsyning på ca 230w som driver resten av diskene og cd-rommene mine Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Diskene får beskjed om å spinne ned via IDE, SCSI eller S-ATA kabelen. Det er ingen kommunikasjon mellom hovedkort og psu (bortsett fra at hovedkortet holder "power good" igang da). Takker. EDIT: Fjernet noe "takker ikke" til CFD. Hva mener du med takker ikke? Jeg kom jo med en løsning.. Jeg har 4x AT PSU`er som ligger i skapet som jeg bruker hvis jeg trenger dem.. De klarer ikke allverden med strøm ,men de klarer fint og drive et par disker hvis jeg skulle trenge det. Jeg brukte en DÅrlig 300watt til systemet og noen AT PSUer til diskene.. Så hvorfor sier du takker ikke? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) EDIT: Da dropper jeg og CFD diskusjonen her og forholder oss til PM. Endret 9. januar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå