Gå til innhold

Norge ikke til EM - Lagerbäck ut?

Pstereo

Burde Lars Lagerbäck få sparken?  

31 stemmer

1. 1. Burde Lagerbäck sparkes etter tapet mot Serbia?

• Ja!
      16
    • Nei.
      15

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (17 timer siden):

Føler bunnivået er blitt hevet under Lagerbäcks tid, mens toppnivået er på omtrent samme nivå til tross for at vi har flere kvalitetsspillere nå.

Ja det gjenspeiler jo ganske godt Lars sin filosofi. Vi får en jevnhet, men får ikke løftet oss nok mot bedre motstandere, fordi det males på det samme, og mye samme spillere uten å ta særlig hensyn til klubbsituasjon osv. Over veldig lang tid kan den metoden gi et løft.
Så kan det diskuteres om Lars burde gjøre flere ekstra grep i en slik avgjørende kamp. Vanskelig å si.
Egentlig tror jeg ikke vi er bedre, og vi var jo heldige som ikke fikk flere scoringer mot oss.
Forsvaret er på et spinklet nivå, og der har vi ganske enkelt ikke bedre spillere pdd som Lars riktig sa. Det er nok mye av hovedproblemet. Vi trenger stoppere av bedre format.
Det virker ganske hips om haps om Lars eller Ståle fortsetter nå. De neste kampene avgjør.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resultaten har kanskje vært omtrent som forventet med et norsk landslag, men jeg føler kanskje vi har bedre spillere nå så kanskje resultatene kunne vært litt bedre. Og spesielt at vi ble så utspilt mot Serbia og Østerrike var skuffende. Jeg tror at å bytte til Solbakken som trener vil gi litt bedre resultater, men kanskje ikke så mange andre trenere. Her er kampene som er spilt:

(der er feil årstall på Nord Irland og Østerrike kampen i listen ser jeg)

bilde.png.0b681119108fae94a7a61e2ebc764aee.png

Listen viser 27 kamper, 15 seriere, 6 uavgjort, 6 tap

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Når midtforsvaret ikke er på stort bedre enn ES nivå, så hjelper det ikke helt at vi har noen bedre offensive spillere.
Etter at Hangeland gav seg, kom problemene. Hvis vi hadde at slike midtstoppere nå, ville vi sannsynligvis vært et smått hakk bedre som lag.
Vi hadde feks muligens ungått å rakne mot Sverige og Romania i hjemmekamper der vi ledet 2 - 0 og vært i EM nå. Et godt forsvar er like viktig som et godt angrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (På 9.10.2020 den 1.16):

Vanskelig å se en klar Norsk kandidat.
Fagermo bør være en av de. Knutsen vet jeg for lite om.

nei. knutsen skal få tid. kanskje en gang i fremtiden. Ansett Solbakken, og han er borte få dager etter kontraktsignering. forstår at NFF ikke vil ha noe med han å gjøre. hadde han lagt seg langflat og signert en kontrakt hvor han må betale kompensasjon selv hvis han drar, da er det kanskje aktuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (På 9.10.2020 den 15.54):

Spørsmålet jeg stiller meg selv akkurat nå. Er Norge verdt å kjempe for ? Det ser absolutt ikke slik ut om man vurderer de siste 20 års innsats med landslagsfotball. Her er det noen underliggende faktorer som stikker langt dypere enn en eller annen fotballtreners evner.

langt i fra noe særlig som stikker dypere. 95-99% dreier seg om spillerlogistikk, laguttak og spillestil. serbia ba om hjelp fra høyere makter pga haaland. han og ødegaard var borte vekk. mot romania så skjønte vi fort at dette kom til å gå bra, fordi de to va involvert hele tiden.

Lenke til kommentar
SecoY skrev (På 10.10.2020 den 12.45):

Fordi det er Norges landslag. Jeg hadde valgt Solbakken foran Klopp. Ikke at jeg synes Solbakken er ideell. Men han har baller nok iaf og det trenger man som norsk landslagssjef. Og han har ingen problemer med å rive folk litt etter håret. På ham derimot, er det vanskelig (pun intended).

Ut med Lager, inn med Solbakken. Gjerne før Romania-kampen. Få fienden ut av vår leir.

det er da bare tull å skape dårlig stemning når  man leder ett lag så kort tid. det er bare tull å skape dårlig stemning noe sted i det hele tatt. er nok noen som må vurdere om de har en sterk nok fotballfilosofi om det er det de må gjøre for å få resultater. 

Lenke til kommentar
aomt skrev (På 10.10.2020 den 18.59):

Norge var i alle fall mye bedre mot svake motstandere enn under Høgmo. Høgmos lag var berre trist å se på. Kun Hareide som var verre, med 0 vinn på 1 år. Lagerback hadde jo veldig god rekke med hjemmekamper, var vel 15 uten tap (eller noe sånt) før Østerrike?

Hareide var offer for spillerne vi hadde til rådighet. han fikk ingen gode yngre kull å jobbe med. Høgmo klarte ikke en gang å slå Ungarn!

Endret av Sekulært Snøfnugg
Lenke til kommentar
Svein M skrev (22 timer siden):

Resultaten har kanskje vært omtrent som forventet med et norsk landslag, men jeg føler kanskje vi har bedre spillere nå så kanskje resultatene kunne vært litt bedre. Og spesielt at vi ble så utspilt mot Serbia og Østerrike var skuffende. Jeg tror at å bytte til Solbakken som trener vil gi litt bedre resultater, men kanskje ikke så mange andre trenere. Her er kampene som er spilt:

(der er feil årstall på Nord Irland og Østerrike kampen i listen ser jeg)

bilde.png.0b681119108fae94a7a61e2ebc764aee.png

Listen viser 27 kamper, 15 seriere, 6 uavgjort, 6 tap

i hvor mange av resultatene er rekkefølgen på tallene feil? i spania-kampen er bortelaget byttet med hjemmelaget.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (21 timer siden):

Når midtforsvaret ikke er på stort bedre enn ES nivå, så hjelper det ikke helt at vi har noen bedre offensive spillere.
Etter at Hangeland gav seg, kom problemene. Hvis vi hadde at slike midtstoppere nå, ville vi sannsynligvis vært et smått hakk bedre som lag.
Vi hadde feks muligens ungått å rakne mot Sverige og Romania i hjemmekamper der vi ledet 2 - 0 og vært i EM nå. Et godt forsvar er like viktig som et godt angrep.

vi har ajer, østigård m.fl. kanskje østigård er han som bør inn ved siden av ajer?

Endret av Sekulært Snøfnugg
Lenke til kommentar
Svein M skrev (8 minutter siden):

Kampene mot Nord-Irland og Romania viser vel at om laguttaket og taktikken er bra så har blir også spillet bra. Selvfølgelig om motstander er Spania eller Tyskland så blir det noe annet, men mot de fleste så skal det være mulig å få til et bra spill.

kast all offensiv skyts vi har inn, så kan vi kontre som f... mot de største nasjonene! alt dreier seg om vi får satt opp Haaland og Ødegaard m.fl.

Lenke til kommentar
Sekulært Snøfnugg skrev (56 minutter siden):

vi har ajer, østigård m.fl. kanskje østigård er han som bør inn ved siden av ajer?

Der er de som kan bli bra feks Østigaard
Strandberg var gledelig positiv i går, spiller førstelagfotball nå og viser han er en kandidat. Rosted, Hanche  Olsen...
Men det tar nok en stund før de kommer på høyt nivå.
Nordtvedt i form som også spiller, kan også gjøre en god jobb, men har tendensen til å gjøre tabber litt for mye.

Lagerback feilet med uttakene mot Serbia, og det er en bulke i lakken. I slike avgjørende kamper, må han være flinkere å se slikt i forkant. Det er for sløvt. Og i går kom laget som skulle spilt mot Serbia på banen. Vet ikke hva jeg skal mene. Det får være opp til Lars.
Er ikke sikker på om Solbakken blir en forberdring. Lars fullfører nok høsten, så får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Sekulært Snøfnugg skrev (3 timer siden):

Hareide var offer for spillerne vi hadde til rådighet. han fikk ingen gode yngre kull å jobbe med. Høgmo klarte ikke en gang å slå Ungarn!

Offer og offer. Landslaget greide å vinne kamper både før og etter han. Same spillere. 1 år uten en eneste seier er uakseptabelt dårlig. Husk det er ein mann som fekk 4mill (skatt inkludert!) eig god stund sia. Nærmere 5 mill etter dagens verdi.

Imo, lønn burde vert prestasjonsbasert. 20.000kr for seier mot svakere motstand, 100.000 for seier mot sterkere motstand. 5.000kr/30.000 for uavgjort. 2 mill for å komme til EM. 5 mill for å komme til VM. Eller noe sånt. Om Åge hadde vunnet det meste så ville han endt opp med meir enn 5 mill. Om han var like elendig, ville han endt opp med å NAVe. Rettferdig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...