Gå til innhold

cd-brenner

Anbefalte innlegg

jeg har en philips cd-rw cd-brenner som kan brenne opp til 52x . men når jeg brenner en cd som det står at er brent uten feil og Så prøve og åpne den brente platen så begynner pcn og jobber VELDIGT hardt og låsere seg.. klarer altså ikke og lese inholdet på mine brente cder.. har haddt samme problemet med min forje brenner (trodde d var feil med brenneren) , men denne funker heller ikke.... er dette et kjent problem? eller vet noen i hele og det store va jeg skal gjøre? treng hjelp! er lei av og ikke kunne lese min brent cder :(:(:(:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en CD-spiller/DVD-spiller i tillegg til CD-brenneren på maskinen din?

Uansett, ville jeg testet følgende:

- Skru av "auto-load" eller hva det heter i Windows, hvis du bruker det. Hadde selv problemer med dette, men det var ifm. en DVD-brenner.

- Skjekk at CD'ene du bruker "tåler" 52x brennehastighet, eller den brennehastigheten du bruker.

- Brenn en CD på f.eks. 32x brennehastighet å se om hastigheten kan være problemet.

- Brenn en audio-CD å prøv den i en vanlig CD-spiller/DVD-spiller i stuen, og se om den klarer å avspille den.

- Test en av dine allerede brente CD'er i en annen PC.

Uansett lykke til!

Lenke til kommentar

cdene jeg brenner funker som Aiduo plater .. men data filer funker ikke .. har en dvdcd rom og cdbrenneren . og hva er "auto-load" ? og hvordan skrur jeg det av ?

Endret av |ArC|
Lenke til kommentar

1: test cdn'ene i en annen pc. (er det selve brenningen/platene det er noe feil med?)

2: Skru på DMA modus på brenneren / leseren din. Dette gjør at CPU ikke stresses så ved lesing/skriving.

3: prøv å ikke brenn multisession ("steng" cd'n)

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
cdene jeg brenner funker som Aiduo plater .. men data filer funker ikke .. har en dvdcd rom og cdbrenneren . og hva er "auto-load" ? og hvordan skrur jeg det av ?

Har du prøvd det jeg foreslo i den første posten min?

Du kan skru av "auto-play" som det visstnok heter ved å gå inn i egenskapene (via my computer) til det aktuelle drevet å velge "action to perform" ---> "take no action".

Dette hjalp meg hvertfall, inntil jeg fikk oppdatert firmware. Noe som du kan gjøre uansett. Du finner firmware på internettsidene til produsenten av drevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...