JKJK Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 vell. Det med "bedre minnebåndbredde" ved bruk av dual ddr (nforce) er vel i praksis "bare" merkbart ved bruk av integrerte grafikkløsninger? Skal du ha et billig kort, som har alt av tilkoblingsmuligheter, er kortet jeg har en god løsning. Har du ikke "eksternt" lydkort, og nettverkskort ville jeg heller gått for en av de dyrere epox løsningene (8kra2+ kortet koster bare ca. 750 kr). som sagt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&view=detailed eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Anbefaler epox da jeg har hatt 5 epox kort her i huset, har gode erfaringer med både kortene og servicen fra epox. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) JEG76 Skrevet: 03/01/2004 : 15:54 DUAL gir ubetydelig økning. Dette er et dårlig tips! Kjøp 1 minnebrikke dersom HK kun støtter 2x400MHz minnebrikke så kan du oppgradere senere! Det har nok vært litt mer en hype enn enorm merkbar ytelsesøkning på dette, men fant det alikevel verdt å nevne. Og som du sier kommer ofte disse kortene med enten 2 eller 3 minneslots, og ofte støtter de maks 2*400 som du nevner, så det må også tas med i beregningen. stian-hg Skrevet: 03/01/2004 : 10:49 (t0bben @ 03/01/2004 : 09:45) Hva med Gigabyte GA-7NNXP?? Har 4 minneplasser og det jeg leter etter... Hørt noe bra/dårlig om dette kortet?? Dette er kremen av hovedkort til Socket A, og prisen der etter. Funksjonalitet og overklokkingsevne tror jeg ikke kan overgås dette kortet uten modifisering. Av de testene jeg har lest er dette den suverene vinner, men får alltid trekk for høy pris. Ta et søk på Google eller gå på www.mbreview.com sin database å les selv. Enig i dette om Gigabyte, de kommer alltid godt ut i tester og er ofte drømmen. Gigabyte sammen med Chaintech og DFI med flere har mange spennende produkter og kjennetegnes med høy kvalitet, men disse ligger ofte litt utenfor "mainstream" i Norge, men blir mer og mer vanlig/tilgjengelig og absolutt verdt å nevne. Har selv kikket og vurdert alle, men i første rekke Gigabyte produktene. Når det gjelder EPoX har jeg selv hatt noen av disse kortene og de eneste problemene jeg har hatt har vært i forhold til VIA sine tidlige chipsett og 4in1 drivere(som kjent fra mange artikler), hvor selve kortet var uskyldig. Supporten hso EPoX var glimrende og de hadde bla. egen nntp server hvor man kjapt fikk svar på problematikk, og var ofte ute med patcher til VIA problematikk før de var offisielle fra VIA etc., de gjorde alt for kundene sine! EPoX produktet var jeg svært fornøyd med og de har utviklet seg til å bli en stadig mer robust leverandør. Ellers har vel EPoX tidligere blitt sett på som en delvis billig leverandør som hang litt etter de andre på funksjonalitet. De hadde vel heller ikke de beste overklokkingsegenskapene tidligere, men de nye kortene er helt strålende, har flust av nyvinninger og slår ofte bra ut på flere områder i tester. Et EpoX kort som virkelig fanget min interesse når jeg en periode vurderte A64 med K8T800 var EPoX EP-8HDA3+ som har en imponerende pakke, men er ikke uten ulemper. Endret 3. januar 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 hvis jeg skulle kjøpt et annet Hk hadde det blitt det Gigabytekortet iaff... Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Etter å ha lest de ulike innlegene sitter jeg igjen med en følelese av at jeg heller burde valgt et hovedkort i 754 "serien". Er det det lureste? Hvilket kort bør jeg i såfall velge? Bør jeg kanksje vente litt med et kjøp til det kommer flere og kanskje bedre hovedkort? Blir det mye billigere med tiden? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Etter å ha lest de ulike innlegene sitter jeg igjen med en følelese av at jeg heller burde valgt et hovedkort i 754 "serien". Er det det lureste? Hvilket kort bør jeg i såfall velge? Bør jeg kanksje vente litt med et kjøp til det kommer flere og kanskje bedre hovedkort? Blir det mye billigere med tiden? Athlon 64 og et hovedkort basert på K8T800-brikkesettet er nok et bedre valg ja, hvis du har pengene til det og ikke har store planer om overklokking da denne plattformen foreløbig ikke er egnet til det. Billigere med tiden? Du får uten tvil mer ytelse, så ja. Egentlig blir det vel det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) K8T800 er det beste valget akkurat nå. Men det finnes et bedre alternativ, men dog litt vanskelig å få tak i. SIS 755. Desverre ser det ut som produktene med SIS 755 chipsett lar vente på seg. ECS har 2 hovedkort klare for salg, men den norske distributøren Multicom ser ikke ut til å ha tatt inn kortet, ennå. Itbutikken har også ECS produkter. Sjekk også litt linker i denne tråden, som har linker til flere tråder og en del tester. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=1578182 Endret 4. januar 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Ville ha ventet med pc nå. socket 754 og 940 skal fases ut slik at man ender opp med athlon64 +FX på 939,opteron på 940 og athlon xp skal overføres til 754. i tilegg kommer snart pci-express og dermed også agp-portens død. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Godt kort? DFI Lanparty NFII ULTRA (jeg har det, det rocker streeten) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Godt kort? DFI Lanparty NFII ULTRA (jeg har det, det rocker streeten) har hatt noe problem med dette ang. sata... håper det bare er meg Lenke til kommentar
jag Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 K8T800 er det beste valget akkurat nå. Men det finnes et bedre alternativ, men dog litt vanskelig å få tak i. SIS 755. Desverre ser det ut som produktene med SIS 755 chipsett lar vente på seg. ECS har 2 hovedkort klare for salg, men den norske distributøren Multicom ser ikke ut til å ha tatt inn kortet, ennå. Itbutikken har også ECS produkter. Sjekk også litt linker i denne tråden, som har linker til flere tråder og en del tester. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=1578182 Joda, Multicom får nå inn et hovedkort fra ECS basert på SiS i slutten av måneden Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 uff ... SIS SIS 755 Chipset takes the Performance award AnandTech is therefore pleased to award the SiS755 our Gold Editor's Choice as the best Athlon64 chipset Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Og det må nevnes at ALi M1687 gjør det ennå bedre i test en selv SIS755. Det finnes også en one-chip løsning M1689. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Gå heller for et AMD Athlon 64 system, mer fremtids rettet. Og cirka 2-3 ganger så dyrt. Vil han ha socket A så la han for guds skyld få lov til det da Det funker bra i flere år enda Prøv heller med 2-300 kroner dyrere. xp3000+ = 1631 A64 3000+ = 1975 kr + at A64 yter mye mer Nå nevner jo du XP3000+ som er en dyr socket A prosessor med en av de billigste A64 prosessorene? Jeg ville ihverfall ikke kjøpt en XP3000+ når man kan klokke langt forbi det med en annen (billligere) prosessor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå